וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה: בית הנבחרים אישר ברוב מוחץ את מימון כיפת ברזל

עודכן לאחרונה: 23.9.2021 / 22:21

הדמוקרטים הפרידו את ההצעה לחדש את מלאי הטילים המיירטים בסיוע של מיליארד דולר מהתקציב הכולל בשל התנגדות האגף הפרוגרסיבי, וזו זכתה בתמיכה גורפת גם מצד הרפובליקנים. ההצעה תעבור לסנאט, ומשם לשולחנו של ביידן. בישראל בירכו: "אין לנו חברה טובה יותר מארה"ב"

בווידאו: הצבעה בבית הנבחרים על מימון כיפת ברזל/צילום: רויטרס

בית הנבחרים של ארצות הברית אישר הערב (חמישי) ברוב מוחץ את ההצעה לספק לישראל סיוע של מיליארד דולר כדי לחדש את מלאי הטילים המיירטים של "כיפת ברזל". זאת יומיים לאחר הסערה שעוררו כמה חברי קונגרס מהאגף הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית, שסירבו לאשר את חוק התקציב עם סעיף זה. לאחר האישור בבית הנבחרים, החוק יעבור לסנאט, שבו הוא צפוי לזכות בתמיכה כמעט פה-אחד. בהמשך, הוא יגיע לשולחנו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לאישורו הסופי.

על מנת להתגבר על המכשול, שהעיד כי התמיכה הגורפת בישראל מצד שתי המפלגות הגדולות בארצות הברית אינה מובטחת עוד, הפרידה הנהגת הדמוקרטים את המימון מהתקציב כדי להעבירו בתמיכת הרפובליקנים.

בסופו של דבר, 420 מחוקקים תמכו בהצעה, מול תשעה מתנגדים ושני נמנעים - בהם אלכסנדריה אוקסיו-קורטז מהאגף הליברלי במפלגה הדמוקרטית. בין המתנגדות הייתה חברת הקונגרס ממוצא פלסטיני רשידה טליב, שאמרה בדיון: "אנחנו צריכים לדבר על הצורך הפלסטיני בהגנה מפני התקפות של ישראל".

שיגור של טיל מיירט של כיפת ברזל לעבר רקטה ששוגרה מרצועת עזה אל אשקלון, 11 במאי 2021. AP
פותחה בשיתוף פעולה ארה"ב. מערכת "כיפת ברזל" משגרת מיירטים במהלך מבצע "שומר חומות", מאי/AP

העיכוב, אף שהיה קצר, גרם לדאגה בישראל מפני השחיקה בתמיכה בה בגבעת הקפיטול ובכירים בממשלה בירכו הערב במהרה על העברת ההצעה.

"תודה לחברי בית הנבחרים של ארצות הברית, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, על התמיכה הסוחפת בישראל והמחויבות לבטחונה", מסר ראש הממשלה נפתלי בנט. "מי שמנסים לאתגר את התמיכה הזאת, קיבלו היום תשובה ניצחת. העם בישראל מודה לעם האמריקני ולנציגיו על הידידות האיתנה".

שר החוץ יאיר לפיד בירך אף הוא. "לישראל אין חברה טובה יותר מארצות הברית", מסר. "בית הנבחרים האמריקני אישר את ההחלטה להעביר מיליארד דולר לכיפת ברזל. עוד הוכחה שבעבודה מדינית מדויקת אפשר להביא תוצאות, אפילו מהר", הוסיף לפיד, שהודה להנהגת שתי המפלגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully