וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה רוצה לכנס מפגש עם בכירים מארצות הברית וישראל בנושא סוריה

23.9.2021 / 17:00

ישראל סבורה ששיתוף פעולה בין רוסיה לארה"ב עשוי לקדם את הוצאות הכוחות האיראניים והמיליציות הפרו-איראניות מסוריה. בכירים ישראלים אמרו כי שר החוץ הרוסי העלה את הנושא בפגישתו עם לפיד במוסקבה לפני כשבועיים וביקש שישראל תעודד את ממשל ביידן לקיים את המפגש המשולש

בווידאו: הצהרות של שר החוץ, יאיר לפיד ועמיתו הרוסי סרגיי לברוב במוסקבה/צילום: עוז אביטל, לע״מ

רוסיה רוצה לכנס מפגש משולש עם בכירים מארצות הברית וישראל בנושא המצב בסוריה - כך אמרו היום (חמישי) לוואלה! שני בכירים ישראלים.

המטרה העיקרית של ישראל בסוריה בשנים האחרונות היא הוצאת הכוחות האיראנים והמיליציות הפרו-איראניות מהמדינה. בכירים ישראלים סבורים כי רק שיתוף פעולה בין רוסיה לארצות הברית עשוי להביא לכך.

פגישת שר החוץ, יאיר לפיד ועמיתו הרוסי סרגיי לברוב 9 בספטמבר 2021. רויטרס
לברוב ולפיד במוסקבה, 9 בספטמבר/רויטרס

ביוני 2019 התקיימה בירושלים פסגה חסרת תקדים בהשתתפות היועצים לביטחון לאומי של רוסיה, ארצות הברית וישראל כדי לדון במצב בסוריה. חודשיים אחרי האירוע פוטר היועץ לביטחון לאומי האמריקני ג'ון בולטון וכתוצאה מכך לא היו מפגשי המשך דומים.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב העלה את הנושא במהלך פגישתו עם שר החוץ יאיר לפיד, כשזה ביקר במוסקבה לפני שבועיים. לברוב ביקש שישראל תעודד את ממשל ביידן לקיים מפגש משולש כזה, ובכירים רוסים העלו את הנושא גם מול היועץ לביטחון לאומי איל חולתא.

ברט מקגורק, השליח האמריקאי. רויטרס
העלה את הצורך בהרחקת המיליציות הפרו-איראניות מהגבול עם ישראל. מקגרק/רויטרס

בשבוע שעבר התקיימה בג'נבה פגישה בין יועצו הבכיר של הנשיא ביידן לנושא המזרח התיכון ברט מקגרק לבין סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ורשינין ושליחו של פוטין לסוריה אלכסנדר לברנטייב.

הרוסים יזמו את הפגישה כדי לדון עם האמריקנים על המצב בסוריה ועל הגעה להסדר משני שיסיים את מלחמת האזרחים שם. לפי אל-שרק אל-אווסאט, מקגרק העלה מצידו את הצורך בהרחקת המיליציות הפרו-איראניות מהגבול עם ישראל ברמת הגולן.

בכירים ישראלים אמרו כי הם תומכים בכינוס מפגש משולש עם הרוסים והאמריקנים בנושא סוריה. בבית הלבן סירבו להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully