וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: קופאי בתחנת דלק נרצח ע"י אדם שסירב לעטות מסיכה

עודכן לאחרונה: 22.9.2021 / 13:56

היורה, בן 49, לא קיבל שירות כשהגיע ללא מסיכה וירה בראשו של הקופאי כששב בפעם השנייה. הוא הסגיר את עצמו לרשויות, המודאגות מההקצנה בקרב מתנגדי הגבלות הקורונה והחיסונים

בווידאו: תחנת הדלק במערב גרמניה, בה נרמח עובד בגלל מסיכה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

קופאי בתחנת דלק בגרמניה נרצח במהלך ויכוח עם אדם שסירב לעטות מסיכה, באירוע שגרם לזעזוע במדינה. העובד, בן 20, נורה ביום שבת בערב בראשו על ידי לקוח בעיירה אידר-אוברשטיין שבמערב גרמניה, אחרי שביקש ממנו לעטות מסיכה בהתאם לתקנות המאבק במגיפת הקורונה.

גורמים רשמיים אמרו כי הלקוח, שלפי הדיווחים רצה לקנות בירה, סירב לשים מסיכה ועזב את התחנה. הוא חזר כחצי שעה לאחר מכן כשהוא עוטה מסיכה על פניו, אך הוא הסיר אותה כשניגש לקופאי שבתורו שוב ציין בפניו את ההגבלות - ואז הוא נורה בידי הלקוח.

"התוקף שלף אקדח וירה בקופאי בראש מקדימה. הקורבן צנח על הרצפה ומת מידית", אמר התובע קאי פוהרמן לכתבים. היורה בן ה-49, ששמו לא פורסם בהתאם לחוקי הפרטיות של גרמניה, נמלט מהזירה אך הסגיר את עצמו למשטרה בבוקר שלמחרת.

המשטרה אמרה כי החשוד סיפר לשוטרים שהוא פעל "מתוך זעם" וכי "הוא חזר במהלך על חקירתו על התנגדותו לצעדים נגד הקורונה". התביעה מסרה לסוכנות הידיעות הגרמנית כי החשוד לא היה מוכר למשטרה וכי הוא לא החזיק ברשיון לכלי הנשק שאותרו אצל בבית.

פרחים מול תחנת דלק בגרמניה, לאחר שנורה שם עובד התחנה, בן 18 שביקש מלקוח לעטות מסכה 22 בספט 2021. רויטרס
הקופאי נורה בראשו ומת במקום. תחנת הדלק שבה אירע הרצח/רויטרס
הפגנה של מתנגדי הגבלות הקורונה יחד עם הימין הקיצוני בברלין. משטרה משתמשת בזרנוקי מים. 19 בנובמבר 2020. רויטרס
שירותי הביטחון עוקבים בדאגה. הפגנה של מתנגדי הגבלות הקורונה בברלין, בשנה שעברה/רויטרס

ההגבלות שהטילה גרמניה כחלק מהמלחמה במגיפה עוררו הפגנות סוערות במהלך השנה האחרונה, שבהן השתתפו גם גורמים קיצוניים ואלימים, אך ככל הידוע, זהו הרצח הראשון במדינה הקשור ישירות אליהן. התנועה הרופפת "קוורדנקן", הכוללת מתנגדי מסיכות וחיסונים, תומכי תיאוריות קונספירציה ופעילי ימין קיצוני, נקשרה לארגון ההפגנות והיא זוכה למעקב גובר מצד שירותי הביטחון.

בשבוע שעבר הסירה פייסבוק 150 חשבונות ועמודים הקשורים לתנועה, כחלק ממדיניות חדשה נגד קבוצות המפיצות מידע כוזב או מסיתות לאלימות.

המשטרה לא אמרה אם החשוד ברצח היה קשור לתנועה. עם זאת, חשבון טוויטר הקשור אליו עוקב אחרי כמה מהפוליטיקאים והפובליציסטים המובילים של הימין הקיצוני בגרמניה, כולל בכירים במפלגת אלטרנטיבה לגרמניה. בפוסטים שפורסמו בחשבון, האחרון שבהם באוקטובר 2019, שיקפו סלידה למהגרים, פעילי סביבה והממשלה.

הרצח קרה כשבוע לפני הבחירות לפרלמנט בגרמניה, שבהן ייבחר יורש לקנצלרית אנגלה מרקל הפורשת בתום 16 שנים בשלטון. שלושת המועמדים המובילים להחליפה גינו את התקרית.

"אני מזועזעת מהרצח הנורא הזה של אדם צעיר שבסך הכול ביקש למלא את החוק", צייצה מנהיגת המפלגה הירוקה, אנלנה ברבוק, שהזהירה מהקצנה גוברת בקרב תומכי תנועת הקוורדנקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully