וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה איש של אנשים": פרץ בן ה-72 הפך עולמות כדי להתנדב, ונהרג כשעשה את מה שאהב

22.9.2021 / 6:45

פרץ גלעדי שנקרא לעזרת משפחה שנקלעה למצוקה בטיול בנחל עמוד ומת, היה פקח רט"ג בצפון במשך כ-30 שנה והתעקש להמשיך ולהתנדב למרות גילו. חבריו מספרים כי כשהתבשר בגיל 70 שהוא לא יוכל להתנדב, הוא לא ויתר והגיע עד לשר לביטחון הפנים כדי שיאפשר לו להמשיך בשירות

בווידאו: חבריו של פרץ גלעדי ליחיסת החילוץ סופדים לו/צילום: אלי אשכנזי, עריכה: עמית שמחה

פרץ גלעדי, בן ה-72 שמת אתמול (שלישי) כשמעד ונפל מגובה, היה מתנדב ברשות הטבע והגנים. גלעדי, נקרא לעזרת משפחה שנקלעה למצוקה במהלך טיול בנחל עמוד, ומסיבה שאינה ברורה, מעד - ונפל אל מותו. מאות נכחו בהלוויתו.

גלעדי היה פקח רט"ג בצפון במשך כ-30 שנה והתעקש להמשיך ולהתנדב למרות גילו. אחרי שיצא לפנסיה, המשיך גלעדי לעבוד במשק החקלאי שלו במושב כחל בסמוך כנרת. גלעדי גידל שם מנגו, הפיק דבש מכוורות הדבורים שלו, הדריך טיולים ובמקביל התנדב ביחידות חילוץ בצפון. כמו כן, גלעדי המשיך לעשות מילואים, למרות גילו. הוא שירת כחובש בתאג"ד של גדוד 8, בחטיבה 55, ורק בשבוע שעבר היה בשירות מילואים.

"פרץ היה פקח אזורי שנים רבות בדרום הגולן ואחר כך כפקח יער יהודיה", סיפר מנהל מרחב גולן במחוז צפון שרון לוי. "למעשה לא עזב אותנו והמשיך להתנדב בכל דבר שקשור בשטח. הוא היה איש של אנשים ושל שמירת טבע. שימש כחובש והצלת חיי אדם היה תמיד בראש מעייניו".

פרץ גלעדי, מתנדב של רשות הטבע והגנים. באדיבות המשפחה
פרץ גלעדי/באדיבות המשפחה

"כשהגיע לגיל 70 הודיעו לו שלא יוכל להמשיך להתנדב ביחידת החילוץ. גלעדי לא ויתר והגיע עד לשר לביטחון הפנים כדי שיאפשרו לו להמשיך. בחודשים האחרונים עסק בהגנה על כוורות מטעם השומר החדש. זה אובדן נוראי"

לוי הוסיף כי גלעדי "סיים את חייו במשהו שאהב לעשות. השאיר לנו את בנו עמיחי, פקח מצוין במחוז צפון. אנחנו המומים וכואבים".

פרץ גלעדי שמת בעת שסייע למשפחה במצוקה בנחל עמוד. יחידת חילוץ גולן, תמונות גולשים
"המומים וכואבים". גלעדי/תמונות גולשים, יחידת חילוץ גולן

"אין עוד אנשים כאלה", אמר עליו גיא אלון, מנהל מחוז צפון של רשות הטבע והגנים. "המילים קצת נעתקות. 40 שנה של שמירת טבע, ולא רק שמירת טבע - אלא לראות את האדם כחלק מהטבע. לאורך כל התקופה - מצד אחד שמירה על הטבע בחירוף נפש ומהצד השני מאור פנים, קליטת קהל, ובסוף גם ההצלה שלו במקום שבו הוא טועה באמת, לבוא ולקחת אותו עם הידיים ולהוציא אותו ממקומות שבן אדם אחר לא היה מצליח לעשות את זה. איש משכמו ומעלה".

אלון תיאר את גלעדי כדמות משמעותית ברשות. "לא דמות, הוא פשוט ה-דמות. הפקחים גדלים על ברכיו, בכוח האישיות שלו, באופי השקט שלו. רק לאחרונה בשריפה גדולה שהייתה לנו במשושים - אדם בן 72, כתף אל כתף, שכם אל שכם עם כולנו, נלחם בלהבות. ביום יום הוא ליווה את הפקחים, הראה להם את העקבות של בעלי החיים, לימד אותם כיצד לגשת לאש כשבאים לכבות, כיצד פונים לאדם שאולי עשה עבירה אבל ברוח מחייכת מסבירים לו שאת הטבע צריך לאהוב".

פרץ גלעדי, מתנדב של רשות הטבע והגנים. באדיבות המשפחה
גידל מנגו, הפיק דבש מכוורות והדריך טיולים. גלעדי/באדיבות המשפחה

תא"ל במיל' צביקה פוגל, מפקד יחידת החילוץ גולן, תיאר אף הוא אדם שהיה מסור להתנדבות והצלה. "[הוא היה] 40 שנה ביחידת חילוץ גולן, ממקימי ומייסדי היחידה, מתנדב ללא תנאים, מציל חיים, גם בארץ וגם בחו"ל. נכון לכל משימה - לפעמים צריך לעצור אותו: האיש פשוט נדחף לעזור ולסייע בכל דרך שרק אפשר. הוא תמיד היה אומר לי: 'להזדקן יש לי זמן, כרגע, כל זמן שאני יכול, תנו לי לעשות'. האיש גם היטיב לדבר, אבל גם היטיב לעשות. אולי הדוגמה הטובה ביותר, בסופו של דבר, זה האירוע המצער של אתמול בערב".

"המחלצים לוקחים סיכונים, אבל סיכונים מחושבים - כאלה שבסופו של דבר מביאים אותנו למצב שבו אנחנו יכולים להעניק את הסיוע למי שנמצא במצוקה וזקוק לנו", הוא הוסיף. "את מה שקרה אתמול רק פרץ גלעדי יודע. הוא היה שם לבד, אנחנו לא באמת יודעים מה קרה לו, אבל אם מותר לי להגיד משהו בנימה אישית: אם היית שואל את פרץ איך הוא רוצה למות - אז הוא היה אומר לך שזאת הדרך וזה המקום, כי נחל עמוד היה הבית השני שלו".

פרץ גלעדי, מתנדב ברשות הטבע והגנים שנפל למותו לאחר שניסה לסייע למשפחה במצוקה. עדי בכור, תמונות גולשים
התעקש להמשיך ולהתנדב למרות גילו. גלעדי/תמונות גולשים, עדי בכור

ממועצת הדבש וארגון מגדלי הדבורים בישראל נמסר כי הם "אבלים על לכתו של פרץ גלעדי, גמלאי רט"ג, מתנדב ביחידת חילוץ גליל כרמל, שפעל בפרויקט ארגון השומר החדש ומועצת הדבש למיגור תופעת גניבת כוורות וטרור חקלאי. היום, הגיע פרץ לסייע בחילוץ משפחת מטיילים שנתקעה בנחל עמוד ומצא את מותו. דבוראי ישראל המומים מהאבדה הקשה, ושולחים את תנחומיהם למשפחתו".

גיא גרברסקי מפקד יחידת החילוץ גליל כרמל אמר כי "מתנדבי יחידת חילוץ גליל-כרמל של המשטרה המומים וכואבים את מותו הטראגי הערב של פרץ גלעדי. פרץ איש יקר, התנדב שנים ביחידת החילוץ גולן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully