וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום פעילות של סוכן סמוי: המשטרה עצרה את ראש המאפיה הרוסית בישראל

עודכן לאחרונה: 20.9.2021 / 14:47

לאחר חקירה שנמשכה 3 חודשים הופלל מיכאל טנסקי, שהפך בשנה האחרונה ליעד הבכיר של המשטרה בדרום. יחד איתו נעצרו 16 מחברי ארגון הפשע. החשדות נגדו כוללים בין השאר איומים, סחיטה, חטיפה וחבלה חמורה. שבתאי: "המטרה היתה למוטט את אחד מארגוני הפשיעה המשפיעים בארץ"

בווידאו: אחד מראשי המאפיה הרוסית בישראל נעצר/צילום: משטרת ישראל

המשטרה עצרה הלילה (שני) את מיכאל טנסקי, שנחשב לראש "המאפיה הרוסית" בישראל וליעד המרכזי של המשטרה בדרום בשנה האחרונה. העבריין הבכיר נעצר יחד עם 16 מחברי ארגון הפשע שאותו הוא מוביל באשדוד וכמה מבני משפחת הפשע ג'ואריש מרמלה. הם נעצרו בתום פעילות של סוכן סמוי שנמשכה כשלושה חודשים. החשדות העומדים נגדו כוללים בין השאר ניסיונות חיסול, סחיטה, חטיפה, וסחר בנשק וסמים.

על פי חקירת המשטרה, טנסקי נמצא בסכסוך עם העבריין בני שלמה, שכלל ניסיונות חיסול. השניים, ששיתפו פעולה בעבר, מצויים זה שנה במאבקים שאיימו להבעיר את השטח באשדוד. במשטרה הצליחו להפעיל סוכן שמקורב אליו והביא להפללתו. בית משפט השלום באשקלון האריך את מעצר בעשרה ימים.

ראש המאפיה הרוסית בישראל מיכאל טנסקי בבית המשפט, 20 בספטמבר 2021. -, אתר רשמי
הטיל אימה על אשדוד. טנסקי/אתר רשמי, -

הסוכן, שהיה חבר בכנופייה בעצמו, שוגר על ידי מפעיליו בימ"ר לביצוע מגוון עסקאות עם יעדים מודיעיניים של המשטרה, במהלכן באמצעות מעמדו בכנופייה, הצליח לרכוש מהם אקדחים, תחמושת וסמים בכמויות גדולות.

בדיון הארכת המעצר תוארו חלק מהעבירות של מיכאל טנסקי, בהן תקיפות וחטיפת אישה באיומים. "מדובר במסוכנות ברף העליון ביותר", תיארה הפרקליטות. מארכו הוארך בעשרה ימים.

במהלך היממה האחרונה, פשטו כוחות המשטרה ובהם לוחמי המסתערבים של מג"ב דרום והימ"מ, על בתיהם של החשודים, שם נתפס נשק מאולתר וסמים, והם נעצרו לחקירה ביחידה המרכזית של מרחב לכיש.

עוד בוואלה!

התפתחות משמעותית: המשטרה עצרה חשוד נוסף ברצח עו"ד אפרים ארנון מנשר

לכתבה המלאה

"הפעלת סוכן היא מלאכת מחשבת"

במרחב לכיש התקיים היום טקס לציון סיום החקירה במעמד מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, שאמר כי "המאבק של משטרת ישראל בארגוני הפשיעה נמצא בראש סדר העדיפויות הארגוני. העבירות שמבצעים החברים בארגוני הפשיעה, משפיעות על כלל אזרחי ישראל, על איכות החיים ועל תחושת הביטחון של הציבור. במסגרת המלחמה עליה הכרזנו, אנחנו פועלים עם מירב היכולות ומיטב האמצעים שעומדים לרשותנו, חלקם ידוע וגלוי אך חלקם הגדול נסתר מהעין. גם במערכה הזו אנו נוקטים בשיטת 'בתחבולות תעשה לך מלחמה'. מטרת העל במסגרת הפעלת הסוכן, היתה למוטט את יכולותיו ויסודותיו של אחד מארגוני הפשיעה המשפיעים באופן ישיר על מפת הפשיעה בארץ ועל חיי האזרחים".

שבתאי הוסיף כי "לא נאפשר לסכסוכים בין העבריינים לסכן אזרחים חפים מפשע ונמשיך לעשות הכל בכדי להביא את העבריינים לדין ואל מאחורי סורג ובריח לשנים רבות".

המשטרה עצרה את ראש המאפיה הרוסית באשדוד, 20 בספטמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
"המאבק בארגוני הפשיעה בראש סדר העדיפויות". נשק שתפסה המשטרה בפשיטה/דוברות משטרת ישראל
המשטרה עצרה את ראש המאפיה הרוסית באשדוד, 20 בספטמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
סמים שנתפסו במבצע/דוברות משטרת ישראל

ראש אגף חקירות ומדיעין במשטרה, ניצב יגאל בן שלום, סיפר על החקירה הסמויה: "הפעלת סוכן היא מלאכת מחשבת שלה נדרשת מיומנות גדולה, בהגדרת המטרה, במיפוי העבריינים הבכירים ביותר המשפיעים על הפשיעה החמורה, במקצוענות ומקצועיות תוך בניית סיפור כיסוי מתאים ושמירה על חשאיות מוחלטת. בחירתו של האדם הנכון לשמש כסוכן היא מלאכה הדורשת מיומנות גדולה. חשיפתו של הסוכן לאחר סיום פעילותו, מערערת את ביטחונם של העבריינים בשל הקרבה האינטימית בין העבריין לסוכן, שלעיתים הוא מחבריו הקרובים ביותר של העבריין אותו הוא מפליל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully