וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו לא הדרך לעודד אנשים להיבדק": אחרי יום כיפור - עומסים במתחמי בדיקות הקורונה

עודכן לאחרונה: 17.9.2021 / 15:09

לפחות 100 אלף איש נבדקו היום במתחמי פיקוד העורף ובקופות החולים. תורים ארוכים ופקקים כבדים נרשמו בתחנות הבדיקות ברחבי הארץ, לאחר שעצרו את פעילותן במהלך יום הכיפורים. האזרחים זועמים: "שמישהו ייקח בחשבון את זיהום האוויר ואת העצבים"

בווידאו: בנט בריאיון לטל שלו קורא למתנגדי החיסונים שלא להאמין לפייק ניוז - "הוא הורג"/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: ניב אהרונסון ורוני כנפו, עריכה: ליר שפיגלר

40 אלף איש נבדקו היום (שישי) עד השעה 12:00 במתחמי פיקוד העורף ועוד 52 אלף איש בקופות החולים. לפי פיקוד העורף מדובר כמות כפולה מהממוצע בבקרים רגילים ופי 2.5 מהממוצע בבקרי שישי, ולפי קופות החולים - עלייה של 20%. תורים ארוכים ופקקים כבדים נרשמו במתחמי הבדיקות לנגיף הקורונה ברחבי הארץ, זאת לאחר שעצרו את פעילותם במהלך יום כיפורים. הדוגמים דיווחו כי העומסים החלו בעיקר בירושלים, פתח תקווה, ראשון לציון ובאר שבע.

כפי שפורסם בוואלה!, החברה שמפעילה את הבדיקות במתחמי פיקוד העורף הינה חברת "טרגט מרקט", שתחום עיסוקה העיקרי הוא לא מתן שירותים רפואיים - אלא הפקת אירועים. החברה עובדת יחד עם בית החולים שיבא בתל השומר. כבר בראש השנה נרשמו בדרך אל הבדיקות תורים ופקקים חריגים, שהעמידו בסימן שאלה את יכולתה של החברה למלא את התפקיד שהוטל עליה.

תורים לבדיקות קורונה בגני יהושוע. 17 בספטמבר 2021. אבשלום ששוני, מעריב, מעריב
פקקים בדרך אל מתחמי הבדיקות בגני יהושע, הבוקר/מעריב, אבשלום ששוני, מעריב

בתוך כך, פקק של כשעתיים נרשם בכביש 651 החוצה את פרדס חנה, בדרך למתחם בדיקות מסוג דרייב אין, הפופולארי בקרב הורים החוששים מהדבקה. פיקוד העורף מפעיל את המתחם בתחנת הרכבת ביישוב. אבי תושב האזור ביקר בחריפות את תכנון מתחמי הבדיקות, ואמר לוואלה! כי "זו לא הדרך לעודד אנשים להיבדק. בפיקוד העורף הפריטו את הפרויקט, צמצמו תחנות בדיקה, וזו התוצאה במתחמי הבדיקות שנותרו".

עוד אבי הסביר כי "כאלף מתושבי היישוב מבקשים להיבדק בכל יום, והם מפעילים שתי עמדות. שיעשה מישהו את החשבון ובמקביל יקח בחשבון את זיהום האוויר ואת העצבים. אני בעצמי לקחתי ערב החג את הילד למתחם בדיקות בדליית אל-כרמל".

כמו כן, הורים רבים הגיעו עם ילדיהם לתחנת מד"א באזור התעשייה באור עקיבא, עבור הבדיקה הנדרשת לקראת שובם ללימודים בשבוע הבא, ולצד אדיבות הצוות - נתקלו בעיכובים רבים. "קבעתי פגישה והוצאתי מספר ממוחשב, אבל בפועל זה לא עובד", סיפרה אלונה בת ה-36 שהגיעה למתחם עם בנה מרטין בן ה-7 לבדיקה מהירה.

עוד בוואלה!

לקראת החג: הפעילות במתחמי בדיקות הקורונה צומצמה, מאות בתורים

לכתבה המלאה
תור לבדיקות קורונה על כביש 651. 17 באוגוסט 2021. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
"בפועל זה לא עובד". תור לבדיקות קורונה סמוך לפרדס חנה, היום/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

אל המתחם שמפעיל פיקוד העורף במרכז מיר"ב של המועצה האזורית חוף הכרמל, הגיעה טליה מגבעת עדה עם תאומים בני 7. "מה שקורה פה זה מזעזע", היא אמרה והאמהות לצידה הנהנו בהסכמה. "אצלנו ביישוב יש בדיקות אולי פעם בשבוע, ובמתחמים אחרים שבדקנו בפרדס חנה, עמק חפר ונשר - לוקח לפחות שעתיים ולפעמים ארבע שעות".

בכפר סבא, ירון צור צ'רבין הגיע למתחם הבדיקות בשבע בבוקר כדי להימנע מהתורים, ובכל זאת המתין במשך יותר משעה. "כשיצאתי מהבדיקה התור היה מאוד ארוך, אנשים המתינו שם מעל שעתיים". בנוסף, נרשמו תורים של כשעתיים במתחם לחברי כללית באזור התעשייה בעמק חפר, ובמתחם הבדיקות באצטדיון סמי עופר בחיפה.

בנצרת נרשם אירוע חריג, כאשר המשטרה לא הצליחה לעצור מקרה אלימות במתחם הבדיקות, והורתה לסגור אותו שעה לפני הזמן.

תורים במתחם בדיקות קורונה של פיקוד העורף במרכז מיר״ב של המועצה האזורית חוף הכרמל. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
"מה שקורה פה מזעזע". תורים במרכז מיר"ב במועצה האזורית חוף הכרמל, היום/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

במקביל, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי ביממה האחרונה אובחנו 3,171 חיוביים לקורונה - שהם 6.33% מתוך 51,974 בדיקות בלבד שנערכו, בשל צמצום הפעילות במהלך יום כיפור. המאומתים הינם מערבים ערביות.

עוד עודכן כי לפי שעה, מאושפזים 658 חולים קשה, בהם 182 מונשמים. מניין המתים מפרוץ המגפה עלה ל-7,465.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully