וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת החג: הפעילות במתחמי בדיקות הקורונה צומצמה, מאות בתורים

עודכן לאחרונה: 15.9.2021 / 14:10

המתחמים ברחבי הארץ פעלו הבוקר רק עד 12:00 וישובו לפעילות רק לאחר החג. בשל הסגירה המוקדמת - רבים עלולים להישאר בבידוד עד חזרת הפעילות במתחמים. אף בשלב זה לא נראים עומסים חריגים, מאות מבקשים להיבדק: "להיכנס לתפילות עם תו ירוק"

מתחמי הבדיקות נגד קורונה הפזורים ברחבי הארץ נפתחו הבוקר (רביעי) במתוכנת מצומצמת, ונסגרו ב-12:00. זאת, לקראת כניסת יום כיפור. המשמעות היא כי רבים מהאזרחים יידרשו להישאר בבידוד עד חזרת הפעילות במתחמים. עד כה נצפו מאות במתחמים, אולם מערך הדיגום שיבא טרגט מסר כי לא ניכרים עומסים חריגים.

מתחם הבדיקות באיצטדיון סמי עופר בחיפה נראה ללא תורים, וכך גם במתחם באשדוד שנראה דליל מאדם. עם זאת, בפתח תקווה ובראשון לציון דווח על עומסים קלים במתחמי החיסונים.

בירושלים, אל עמדת הבדיקה המהירה בתחנת מד"א בשכונת רוממה הגיע הבוקר נתן שלו, בן 38 תושב נחלאות. "כן תו ירוק לא תו ירוק, אני רוצה ללכת בלב שלם לבית הכנסת הערב ולדעת שאני לא מסכן את המתפללים המבוגרים. בבית הכנסת אצלנו היתה משמעת ברזל בראש השנה בכל הנושא של בדיקות קורונה ואני מקווה שגם שגם ביום כיפור זה יקרה".

מתחם בדיקות מהירות לילדים סמוך ללונה פארק 18 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
יפעלו עד 12:00. מתחם בדיקות לקורונה/ראובן קסטרו

אוריה, 21, הגיע להיבדק לאחר שהתבקש להיבדק, כמו שאר המתפללים בישיבת ההסדר בה הוא לומד ביו"ש, "אין מצב להכנס לתפילות מבלי להציג תו ירוק, אחרי ראש השנה התברר לנו שאחד המתפללים היה חולה מאומת, למרות שכולם מחוסנים, כולם הלכו להיבדק שוב ואני מאמין שיום כיפור יעבור בשלום"

ביישוב ג'סר א-זרקא, שבו נפתח המתחם ב-08:00, נשרך תור קבוע של כ-120 איש. עם זאת, התור מתקדם ביעילות. תושב הכפר, אניס ג'ורבאן, תלמיד י"ב בן 17 הוא אחד המתנדבים הרבים כאן והוא מסייע לתושבים המתקשים למלא את הטופס המקוון. "זה חשוב כדי שכמה שיותר אנשים ייבדקו ובזכות זה הכפר יישאר בריא", אמר.

מגיעים גם לא מעט תושבים מיישובי הסביבה היהודים בהם לא מתקיימות היום בדיקות. "באנו עם הילדים בגלל בית הספר בכפר אותו השביתו לפני שבוע בגלל מורה חולת קורונה, מאז הם בבית עד שיעברו שתי בדיקות", אומר סלים עמאש, נהג האוטובוס תושב הכפר בן ה-35 שהגיע עם האחיינית חאנונה והבן חמדאן.

ירידה במספר החולים קשה

נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר מצביעים על ירידה במספר החולים קשה והמונשמים, אך על עלייה במקדם ההדבקה שעומד על 1.06 כשאחוז הבדיקות החיוביות נותר יציב.

מאתמול התגלו 9,539 מאומתים חדשים, מתוך 165,584 נבדקים. לפי שעה ישנם 650 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 172 מונשמים. מאז פרוץ המגיפה מתו בישראל 7,444 חולי קורונה.

163,143 תלמידים נמצאים בבידוד, מתוכם 44,112 מאומתים. 3,709 עובד צוותי הוראה מבודדים, מתוכם 2,309 מאומתים.

יותר מ-5.5 מיליון איש התחסנו במנה שנייה, וכ-3 מיליון כבר קיבלו את החיסון השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully