וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ט גולני שיבח את לוחמיו על מעצר הפלסטיני שתועד מופל אל הרצפה

עודכן לאחרונה: 19.9.2021 / 8:56

בסרטון שפרסם המח"ט ברק חירם, שיבח את לוחמיו לאחר המעצר בחברון שתועד והופץ ברשתות החברתיות. "מדובר פה בגדוד רציני שנחוש לעמוד במשימה", אמר. ברקע השבחים, גורמי צבא טוענים כי פלסטינים משליכים בקבוקי תבערה על לוחמים בעיר, ולפי ההנחיות בגזרה לא ניתן להגיב באש

בווידאו: עימותים בגדה המערבית בעקבות בריחת המחבלים/מערכת וואלה!

מח"ט גולני ברק חירם שיבח בסרטון את הלוחמים מגדוד 13 בחטיבה, על מעצר מפגין פלסטיני אלים שתועד ופורסם ברשתות החברתיות, בו נראה לוחם החטיבה מגיח מאחורי הפלסטיני, תופס אותו ברגליו ומטיח אותו על הקרקע בכניסה ליישוב היהודי בחברון. בירם ניצל את ההזדמנות והעביר מסר לשאר המפקדים: "במקום לבכות על ההגבלות וחוסר היכולת לעמוד במשימה חושבים יצירתי".

בירם, החליט ברקע הביקורת הציבורית על הוראות הפתיחה באש, להפיץ סרטון בו הוא פונה אל הלוחמים והמפקדים בנושא. "ראיתי את הסרטון של גדוד 13 בחסם שוטר (חברון - א.ב) והייתי בנקודה עם המג"ד (סא"ל יובל מזוז - א.ב) רציתי לציין נקודה שהיא חשובה. מדובר פה בגדוד ובמפקדים שהם רציניים ושנחושים לעמוד במשימה. במקום לבכות על ההגבלות וחוסר היכולת לעמוד במשימה חושבים יצירתי. חושבים מתוחכם. מנתחים נכון קרקע ואויב. מביאים מענה הולם ומידתי לבעיה המבצעית ובסוף לא מהססים להפעיל כוח. להתחכך. לפגוש את המתפרעים וגם להביא להשלמת המשימה. יישר כוח".

מעצר פלסטיני ע"י לוחם גולני, 9 בספטמבר, 2021. רויטרס
תיעוד התפיסה/רויטרס

גורמים בצבא באוגדת יו"ש סיפרו כי ימים לפני המעצר עליו דיבר המח"ט, הלוחמים בחסם שוטר סבלו מהתקפות בלתי פוסקות של מפגינים אלימים שיידו אבנים וצה"ל התבצר בעמדה ולא הגיב, ורק באותו היום (אחרי יומיים), החליט להעביר את הפעולות לשטח הפלסטיני ולבצע מעצר בודד.

עוד אמרו גורמי הצבא, כי בעמדת צה"ל בעיקול 160, בין קריית ארבע למערת המכפלה, צעירים פלסטינים משליכים בשבועות האחרונים בקבוקי תבערה ולפי הנחיית המפקדים הבכירים בגזרה לא מגיבים באש למעט מקרים בהם נשקפת סכנת חיים ממשית.

מדובר צה"ל נמסר: "במוקד המדובר התקיימו בימים האחרונים הפרות סדר במהלכן כוח צה"ל נכנס לשטח פלסטיני בו מתנהלת הפרת הסדר, תוך חתירה למגע ושימוש באמצעים לפיזור הפגנות על מנת לפזרן. בחסם שוטר וכן במוקדים נוספים בהם מתקיימות הפרות סדר מתקיים מאמץ איסוף מודיעין על מסיתים מרכזיים בעזרת אמצעים שונים ובכך מביאים להפללתם ועצירתם.במסגרת שיח שוטף עם מפקדיו ולוחמיו אשר פרוסים כעת בגזרות השונות בכל הארץ במשימות הגנה, הפיץ מפקד חטיבת גולני סרטון לכלל משרתי החטיבה בו הדגיש את התנהלותו הנכונה של גדוד 13 והתעקשותו לעמוד במשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully