וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים ברחבי יו"ש בזמן המצוד אחר המחבלים, פלסטינים ירו לעבר כוח צה"ל

עודכן לאחרונה: 9.9.2021 / 6:52

הפלסטינים מדווחים על עשרות פצועים במוקדי ההפגנות שנערכות בשכם, רמאללה, ג'נין, קלקיליה, עיסאוויה ועוד. ברמאללה חמוש פתח באש לעבר לוחמים, ובג'למה הושלך מטען על מחסום. לאור ההתפתחויות, צה"ל החליט להאריך את הסגר הכללי על יהודה ושומרון

בווידאו: עימותים בגדה המערבית בעקבות בריחת המחבלים/מערכת וואלה!

מאות פלסטינים השתתפו אמש (רביעי) בהפרות סדר ברחבי יהודה ושומרון ומזרח ירושלים, ומתעמתים עם כוחות צה"ל העוסקים במצוד אחד ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע. הפלסטינים מדווחים עד כה על עשרות פצועים במוקדי העימותים, הנערכים בסביבות שכם, רמאללה, חברון, עזון, קלקיליה, ג'נין ועיסאוויה. באחד המוקדים נשמעו קריאות: "מרמאללה לגלבוע - לכלא לא נחזור".

במהלך הפרת סדר שנערכת ברמאללה, בוצע ירי חי לעבר כוח צה"ל. לא היו נפגעים באירוע. באירוע אחר, מחבל רכוב על אופנוע הגיע לאזור מעבר ג'למה שבאזור הגלבוע והשליך מטען חבלה לעבר הכוחות. המחבל נמלט ולא היו נפגעים באירוע.

בסך הכל התמודד צה"ל עם התפרעויות בשישה מוקדים עיקריים של הפרות סדר אלימות ברחבי יהודה ושומרון. בגזרת שכם הציתו הפלסטינים ג'יפ צבאי על ידי השלכת בקבוקי תבערה. גורמים בצה"ל אמרו הבוקר כי אוגדת יהודה ושומרון תוגברה לקראת הפרות הסדר ופעולות ההזדהות עם האסירים הביטחוניים שעתידות להתקיים היום. ההערכה הרווחת היא כי הפלסטינים יגבירו את עוצמת פעולות המחאה במוקדי החיכוך.

הפגנת הזדהות עם המחבלים שברחו מכלא גלבוע סמוך לשכם, 8 בספטמבר 2021. נאסר אשתייה, פלאש 90
התפרעויות סמוך לשכם, הערב/פלאש 90, נאסר אשתייה
הפגנת הזדהות עם המחבלים שברחו מכלא גלבוע סמוך לשכם, 8 בספטמבר 2021. נאסר אשתייה, פלאש 90
התפרעויות סמוך לשכם, הערב/פלאש 90, נאסר אשתייה

כמו כן, דובר צה"ל הודיע הערב כי הסגר הכללי על יהודה ושומרון יאורך עד יום שבת בחצות. ההחלטה מגיעה בהתאם להערכת מצב ביטחונית שהתבצעה בהמשך למצוד אחר ששת המחבלים - מחמוד ומחמד עארידה, יעקוב קאדרי, איהם כמאמגי ומונאדל אינפיעאת מהג'יהאד האסלאמי, וכן זכריה זבידי מהפתח.

עוד בוואלה!

מהומות לאחר בריחת המחבלים: אסירים ביטחוניים הציתו תאים בכלא קציעות ורמון

לכתבה המלאה
הפגנת הזדהות עם המחבלים שברחו מכלא גלבוע, חברון, 8 בספטמבר 2021. וויסאם השלמון, פלאש 90
הפגנת הזדהות בחברון, הערב/פלאש 90, וויסאם השלמון
הפגנת הזדהות עם המחבלים שברחו מכלא גלבוע, ג'נין, 8 בספטמבר 2021. תמונות גולשים
מפגינים בג'נין, הערב/תמונות גולשים

דובר צה"ל עדכן כי מעברי הסחורות ברצועת עזה ובאזור יהודה ושומרון יפתחו כמתוכן הערב, ויתאפשר מעבר פועלים שעובדים באזור יהודה ושומרון וכן "במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים".

במטרה להרחיב את החיפושים אחר האסירים הנמלטים, בצה"ל תגברו כוחות שהצטרפו לכוחות המשטרה והשב"כ שעוסקים במלאכה. למבצע נוספו גדודי לוחמים, כוחות איסוף, חוזי וכלי טיס.

במקביל, נשמרת המתיחות בבתי הכלא הביטחוניים, בעקבות אירועי הצתה שהתרחשו היום בכלא קציעות ורמון שבדרום. אסירים באגפים הביטחוניים העלו באש מזרונים בכמה תאים, כמחאה על תכנית שב"ס להעברת והפרדת אסירים במתקני כליאה שונים.

הפגנת הזדהות עם המחבלים שברחו מכלא גלבוע במזרח ירושלים, 8 בספטמבר 2021. ג'מאל עוואד, פלאש 90
הפגנת הזדהות עם המחבלים שברחו מכלא גלבוע במזרח ירושלים, הערב/פלאש 90, ג'מאל עוואד
הפגנת הזדהות עם המחבלים שברחו מכלא גלבוע, רמאללה, 8 בספטמבר 2021. רויטרס
מפגינים ברמאללה, היום/רויטרס

ברקע מאמצי איתור המחבלים, בצה"ל נערכים לתרחיש שחלק מהאסירים הנמלטים יגיעו אל מחנה הפליטים בג'נין ויקבלו מסתור והגנה מפעילי טרור חמושים. בינתיים, צעירים פלסטינים וחמושים מונעים התקרבות של הכוחות למרחב.

גורמים בפיקוד מרכז הבהירו היום כי סוגיית האסירים הביטחוניים מאתגרת גם את מנגנוני הביטחון הפלסטינים שפועלים לשמירה על שקט ויציבות ונלחמים בשגרה בפעילי חמאס והג'יהאד האסלאמי. גורמי צבא בפיקוד המרכז מספרים כי מרגע התפשטות הידיעה על בריחת האסירים, צעירים פלסטינים רבים נשארים ערים בלילות ושוהים על גגות הבתים כדי לדווח לפעילים טרור בכירים בגזרה על כל תנועה חשודה וכלי רכב זרים שמתקרבים למחנה הפליטים ג'נין.

מחסום לתפיסת המחבלים שברחו באזור הגלבוע, 8 בספטמבר 2021. נתי שוחט, פלאש 90
מחסום באזור הגלבוע, הערב/פלאש 90, נתי שוחט

גורמי צבא הסבירו שכדי להרתיע את מנגנוני הביטחון הפלסטינים ולהרחיק אותם מהאזור, יצאה אתמול תהלוכה במרכז מחנה הפליטים ג'נין בה השתתפו מאות פעילים בהובלה של 30 חמושים מארגון הג'יהאד האסלאמי. החמושים ירו באוויר, הביעו תמיכה באסירים ואיימו על הרשות שלא תתערב בנעשה בתוך המחנה.

במהלך היומיים האחרונים התקיימו הערכות מצב ביטחוניות בראשות מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס, והועלתה האפשרות לסגרים וכתרים ברחבי יו"ש. זאת, בהתאם לצורך המבצעי וכן מידע מודיעיני מדויק אם וכאשר יגיע כזה על מקום המסתור של האסירים הנמלטים.

סוגיה זו מעוררת דאגה רבה בקרב בכירים ברשות הפלסטינית על רקע החשש מהגבלות תנועה ופגיעה כלכלית. מסרים דומים על מאמץ להרגיע את השטחים הועברו מהרשות הפלסטינית ללשכת שר הביטחון על מנת להמנע מצעדי ענישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully