וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצוד אחר המחבלים מתרחב: צה"ל תגבר כוחות, סריקות בכפרים בצפון

עודכן לאחרונה: 8.9.2021 / 20:09

היקף הכוחות הצבאיים הפועלים לאיתור ששת המחבלים עומד כעת על שני גדודים, שש פלוגות, וכמה יחידות ייעודיות נוספות. זאת, בנוסף לכוחות המשטרה והשב"כ. המאמצים שהתמקדו אתמול בנאעורה, שאליה הגיעו 2 מהאסירים בשני, התרחבו היום לכפרים תמרה, טייבה ומסר

בווידאו: סריקות אחר הנמלטים בכפר נאעורה ובכפרים פלסטינים בצפון/עריכה: אביעד בללי

צה"ל עיבה היום (רביעי) את כוחותיו המשתתפים בחיפושים אחר ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע ביום שני. היקף הכוחות עומד כעת על שני גדודים ושש פלוגות, שני צוותי איסוף וכמה צוותים מיוחדים. המאמצים שהתמקדו אתמול בנאעורה, שאליה הגיעו שניים מהאסירים בשני, התרחבו היום לכפרים תמרה, טייבה ומסר.

ברקע מאמצי איתור המחבלים, בצה"ל נערכים לתרחיש שחלק מהאסירים הנמלטים יגיעו אל מחנה הפליטים בג'נין ויקבלו מסתור והגנה מפעילי טרור חמושים. בינתיים, צעירים פלסטינים וחמושים מונעים התקרבות של הכוחות למרחב.

גורמים בפיקוד המרכז הבהירו היום כי סוגיית האסירים הביטחוניים מאתגרת גם את מנגנוני הביטחון הפלסטינים שפועלים לשמירה על שקט ויציבות ונלחמים בשגרה בפעילי חמאס והג'יהאד האסלאמי. גורמי צבא בפיקוד המרכז מספרים כי מרגע התפשטות הידיעה על בריחת האסירים, צעירים פלסטינים רבים נשארים ערים בלילות ושוהים על גגות הבתים כדי לדווח לפעילים טרור בכירים בגזרה על כל תנועה חשודה וכלי רכב זרים שמתקרבים למחנה הפליטים ג'נין.

המסגד בנאעורה בו, לפי החשד, המחבלים או חלקם, התקלחו והחליפו בגדים. 7 בספטמבר, 2021. ללא, מערכת וואלה!
המסגד אליו על פי החשד הגיעו המחבלים בשני/מערכת וואלה!, ללא

גורמי צבא הסבירו שכדי להרתיע את מנגנוני הביטחון הפלסטינים ולהרחיק אותם מהאזור, יצאה אתמול תהלוכה במרכז מחנה הפליטים ג'נין בה השתתפו מאות פעילים בהובלה של 30 חמושים מארגון הג'יהאד האסלאמי. החמושים ירו באוויר, הביעו תמיכה באסירים ואיימו על הרשות שלא תתערב בנעשה בתוך המחנה.

חיפושים בכפר נאעורה, 7 בספטמבר 2021. ללא, באדיבות המצולמים
חיפושים בכפר נאעורה, אתמול/באדיבות המצולמים, ללא

במהלך היומיים האחרונים התקיימו הערכות מצב ביטחוניות בראשות מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס, והועלתה האפשרות לסגרים וכתרים ברחבי יו"ש. זאת, בהתאם לצורך המבצעי וכן מידע מודיעיני מדויק אם וכאשר יגיע כזה על מקום המסתור של האסירים הנמלטים.

סוגיה זו מעוררת דאגה רבה בקרב בכירים ברשות הפלסטינית על רקע החשש מהגבלות תנועה ופגיעה כלכלית. מסרים דומים על מאמץ להרגיע את השטחים הועברו מהרשות הפלסטינית ללשכת שר הביטחון על מנת להמנע מצעדי ענישה.

בנט: לאירועים יש פוטנציאל השפעה על גזרות שונות

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הערב ערכת מצב בעקבות שורת אירועים אלימים שהתרחשו היום בבתי הכלא הביטחוניים קציעות ורמון, במהלכם אסירים הציתו תאי כליאה.

לשכתו של בנט מסרה כי הוא הדגיש שלאירועים יש פוטנציאל השפעה על כמה גזרות, ולכן מדובר במאמץ משותף לכלל זרועות הביטחון. עוד הדגיש רה"מ, כי ישראל ערוכה לכל תרחיש. בהתכנסות השתתפו שר הביטחון, השר לביטחון הפנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה, נציבת שב"ס, ראש המל"ל ובכירים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully