וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך קרעים בגדר: פלסטינים נכנסו לישראל למרות הארכת הסגר על השטחים | תיעוד

עודכן לאחרונה: 9.9.2021 / 9:23

הסגר שהוטל על האזור הוארך למשך ימי החג הוארך עד ללילה שבין שבת וראשון, ברקע המצוד אחר האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע וחשש מהתלקחות בשטחים. ואולם, תיעוד מהבוקר חושף כי המעברים דרך הגדר הפרוצה נמשכים, כשאף חייל לא נצפה באזור

בווידאו: פלסטינים חוצים את הגדר לישראל/אמיר בוחבוט

למרות הארכת הסגר על אזור יהודה ושומרון, פלסטינים תועדו חוצים הבוקר (חמישי) את קו התפר לשטח ישראל דרך קרעים בגדר המערכת, מאות מטרים ממעבר מיתר - כשאף חייל לא נצפה באזור.

סגר כולל על שטחי יהודה ושומרון הוטל, כמדי שנה, לאורך ימי החג. אולם, שר הביטחון בני גנץ הכריע אתמול להמשיך את ההגבלות על תושבי האזור עד ללילה שבין שבת וראשון, ברקע המצוד אחר האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע והחשש שיעשו את דרכם לשטחים, כמו גם מחשש להתלקחות.

דובר צה"ל עדכן כי מעברי הסחורות ברצועת עזה ובאזור יהודה ושומרון נפתחו כמתוכן, וכי יתאפשר מעבר פועלים שעובדים באזור יהודה ושומרון וכן "במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים".

פלסטינים חוצים את הגבול לישראל למרות הסגר על יו"ש, 9 בספטמבר 2021. אמיר בוחבוט
חצייה הגדר, הבוקר/אמיר בוחבוט

עימותים התרחשו אמש ברחבי יהודה ושומרון ומזרח ירושלים בין פלסטינים וכוחות צה"ל, העוסקים במצוד אחד ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע. הפלסטינים דיווחו עד כה על עשרות פצועים במוקדי העימותים, הנערכים בסביבות שכם, רמאללה, חברון, עזון, קלקיליה, ג'נין ועיסאוויה. באחד המוקדים נשמעו קריאות: "מרמאללה לגלבוע - לכלא לא נחזור".

במהלך הפרת סדר שנערכת ברמאללה, בוצע ירי חי לעבר כוח צה"ל. לא היו נפגעים באירוע. באירוע אחר, מחבל רכוב על אופנוע הגיע לאזור מעבר ג'למה שבאזור הגלבוע והשליך מטען חבלה לעבר הכוחות. המחבל נמלט ולא היו נפגעים באירוע. באזור שכם הציתו הפלסטינים ג'יפ צבאי על ידי השלכת בקבוקי תבערה.

גורמים בצה"ל אמרו הבוקר כי אוגדת יהודה ושומרון תוגברה לקראת הפרות הסדר ופעולות ההזדהות עם האסירים הביטחוניים שעתידות להתקיים היום. ההערכה הרווחת היא כי הפלסטינים יגבירו את עוצמת פעולות המחאה במוקדי החיכוך.

במקביל, נשמרת המתיחות בבתי הכלא הביטחוניים, בעקבות אירועי הצתה שהתרחשו אתמול בבתי הסוהר קציעות ורמון שבדרום. אסירים באגפים הביטחוניים העלו באש מזרונים בכמה תאים, כמחאה על תכנית שב"ס להעברת והפרדת אסירים במתקני כליאה שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully