וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין מודה: עשרות ממקורבי נדבקו בקורונה

עודכן לאחרונה: 16.9.2021 / 20:48

נשיא רוסיה הודיע היום כי מקורבים רבים אליו נמצאו חיוביים לנגיף. כבר בתחילת השבוע הקרמלין הודיע כי פוטין ייכנס לבידוד לאחר שכמה ממקורביו חלו בקורונה, אולם עתה מתברר כי היקף ההדבקות היה גדול בהרבה משחשבו

בווידאו: פגישת אסד-פוטין בקרמלין/צילום: רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע היום (חמישי) כי עשרות אנשים מהמעגל הפנימי שלו נדבקו בנגיף הקורונה, ולכן הוא נכנס לבידוד של כמה ימים. כבר בתחילת השבוע נמסר מהקרמלין כי פוטין ייכנס לבידוד לאחר שמקורביו נדבק בנגיף, על אף שהנשיא נמצא שלילי בבדיקה שעשה והיותו מחוסן בשתי מנות של חיסון "ספוטניק 5" המקומי. ואולם, היום התגלה כי שההדבקה בסביבתו היתה נרחבת יותר משחשבו.

"מקרי הדבקה בנגיף זוהו בסביבתי הקרובה, ולא מדובר במקרה אחד, ולא בשניים, אלא בכמה עשרות. כעת עלינו להיכנס לבידוד למשך כמה ימים", אמר בשיחת וידאו בכנס של הארגון לשיתוף פעולה
המתקיים בטג'יקיסטן, ושבו היה אמור פוטין להשתתף פיזית.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, מסר כי אלו שנדבקו בסביבת הנשיא היו "בעיקר אלה שלקחו חלק בהבטחת העבודה והפעילות של מנהיג המדינה". עוד הוא אמר כי אף אחד מהמקרים אינו חמור.

נשיא רוסיה לביטחון משותף משתתף באופן מקווה בכנס של ארגון האמנה לביטחון משותף, לאחר שנכנס לבידוד קורונה. 16 בספטמבר, 2021. AP
פוטין משתתף בכנס באופן מקוון, היום/AP

הידיעה בדבר היקף ההתפרצות בקרמלין מגיעה יום לפני פתיחת הבחירות לפרלמנט של רוסיה, שיימשכו שלושה ימים במטרה להגביל את התפשטות הנגיף. עד כה נעשו מאמצים כבירים כדי לשמור על נשיא רוסיה בריא, ומנהגים זרים, עיתונאים ובכירים רבים נאלצו להיכנס לבידוד בטרם נפגשו עמו.

מעט לפני שיצאה ההודעה בתחילת השבוע על הבידוד של פוטין, הוא נפגש עם נשיא סוריה בשאר אסד וספורטאים שחזרו מהמשחקים הפראלימפיים בטוקיו.

על אף שרוסיה היתה המדינה הראשונה שהחלה לחסן את אזרחיה נגד קורונה, פחות מ-30% מאוכלוסייתה מחוסנת באופן מלא. הרשויות ברוסיה מסרו כי עד כה נרשמו 7.2 מיליון נדבקים, ו-195,835 מאומתים לנגיף מתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully