וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הנסיגה הכאוטית מאפגניסטן: שר החוץ של בריטניה הודח מתפקידו

עודכן לאחרונה: 16.9.2021 / 20:33

דומיניק ראב, שעבר למשרד הפנים, הוחלף בצל הביקורת שספג על ניהול הנסיגה של בריטניה ולאחר שיצא לחופשה ביוון בזמן שטליבאן כבש את קאבול. שרת החוץ החדשה היא אליזבת טראס, שלפני כן כיהנה כשרת המסחר. במקביל, ג'ונסון הודיע על שורת שינויים נוספים בממשלה

תיעוד מאפגניסטן: לפחות 2 שני אנשים נפלו למותם לאחר שנתלו על מטוס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

שר החוץ של בריטניה, דומיניק ראב, הוזז אמש (רביעי) מתפקידו, ומונה לתפקיד שר המשפטים וסגן ראש ממשלת בריטניה. זאת, ברקע הביקורת שראב ספג על ניהול הנסיגה של בריטניה מאפגניסטן. מחליפתו של ראב בתפקיד שרת החוץ היא אליזבת טראס, שלפני כן כיהנה כשרה לענייני סחר בינלאומי. במקביל, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הודיע על שינויים משמעותיים נוספים בקבינט שלו בניסיון למקד מחדש את ההתאוששות ממגיפת הקורונה.

ג'ונסון התמודד בעבר עם קריאות לפטר את ראב, לאחר שהאחרון יצא לחופשה ביוון בזמן שטליבאן התקדם לכיוון בירת אפגניסטן קאבול. עוד נטען כי ראב בילה בחוף הים בכרתים ביום שבו קאבול נכבשה. ראב הכחיש באותם ימים את הדיווחים וסירב לשקול את התפטרותו, אך הודה בדיעבד כי ייתכן ששגה כשהחליט לצאת לחופשה במקביל להתקדמות המהירה של טליבאן לכיוון קאבול.

שר החוץ לשעבר של בריטניה, דומיניק ראב, צועד ברחוב דאונינג בלונדון לאחר שמונה לתפקיד שר המשפטים. 15 בספטמבר 2021. רויטרס
הוזז מתפקידו כשר החוץ ומונה לתפקיד שר המשפטים. דומיניק ראב, השבוע/רויטרס

כמו כן, זמן קצר לפני שהארגון הקיצוני כבש את השלטון במדינה, ביקש ראב מאחד מסגניו לשוחח בדחיפות עם שר החוץ של אפגניסטן, וזאת כדי לוודא כי מתורגמנים שעבדו עם כוחות הצבא הבריטיים יפונו מהמדינה בבטחה. עם זאת, השיחה מעולם לא התרחשה. ביקורת נוספת הופנתה כלפי משרד החוץ, בראשותו של ראב, לאחר שהתגלה כי אלפי מיילים שנשלחו למשרד על ידי אנשים שחיפשו לצאת בדחיפות מאפגניסטן לא זכו למענה.

שרת החוץ החדשה, טראס, נחשבת לאחת מן הפוליטיקאיות הפופולאריות ביותר במפלגה השמרנית, ותעבור למשרד החוץ לאחר שהצליחה להשלים כמה עסקאות סחר מאז שעזבה בריטניה את האיחוד האירופי. טראס תהיה לאישה השנייה שתכהן בתפקיד שרת החוץ, לאחר שמרגרט בקט מילאה את התפקיד בין 2006 ל-2007.

שר החינוך גאווין וויליאמסון, שר המשפטים רוברט באקלנד ושר השיכון רוברט ג'נריק פוטרו גם הם מתפקידיהם. שר הקבינט, מייקל גוב, יחליף את ג'נריק במשרד השיכון, בעוד שאן מארי טרבליאן תכהן כשרה לענייני סחר בינלאומי, ותוותר על תפקידה כשרת האקלים. לעומת זאת, שרי האוצר והברקזיט יישארו בתפקידיהם.

"הממשלה שמיניתי היום יפעל ללא לאות לאחד ולהעלות את הרמה בכל המדינה", כתב ראש הממשלה ג'ונסון בטוויטר. "ניבנה טוב יותר מהמגיפה ונספק את סדרי העדיפויות שלכם".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, מכנס מסע"ת בנושא המלחמה בקורונה בלונדון. 14 בספטמבר 2021. רויטרס
ביצע שינויים משמעותיים בקבינט. ג'ונסון, השבוע/רויטרס

ג'ונסון דוחק בממשלתו להתמודד עם אי-השוויון הכלכלי שהחמיר אחרי התפרצות הקורונה. המאבק באי-השווין היה אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של ג'ונסון ב-2019, שבהן רשמו השמרנים את הניצחון הגדול ביותר מאז ימיה של מרגרט תאצ'ר. ואולם, על הסוגיה האפילה המגיפה והשערוריות שבהן היו מעורבים שריו.

גורמים במפלגה השמרנית סבורים כי הדיווחים הרבים על האיומים של ג'ונסון לערוך שינויים בממשלתו עזרו לו להבטיח את תמיכת המחוקקים בהעלת מסים שנועדה לממן את השירותים הבריאותיים והסוציאליים. התכנית ספגה ביקורת רבה משום שהיא פגעה בעיקר בבעלי ההכנסה הנמוכה ביותר.

המפלגה צנחה מאז בסקרים בעוד שהלייבור באופוזיציה התחזקו, ובין הבכירים שהוחלפו אתמול היה גם יושב הראש שלה. שר התרבות לשעבר אוליבר דאודן יחליף אותו בתפקיד. מבקריו של ג'ונסון האשימו אותו בניסיון לדחוק לצד את ההצבעה המתוכננת של הלייבור על התכנית של הממשלה לבטל את התמיכה הנוספת במשפחות בעלות הכנסה נמוכה.

ואולם, כמה מחוקקים שמרנים אמרו כי המהלך היה צריך לקרות לפני זמן רב. אחד מהם, שדיבר בעילום שם, אמר לרויטרס כי השווה את הממשלה לספינה "אכולת סרטנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully