וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסירים הביטחוניים לא יפתחו בשביתת רעב: "שב"ס נעתר לדרישותינו"

עודכן לאחרונה: 15.9.2021 / 15:27

לטענתם, הנהלת הכלא נסוגה מהצעדים בהם נקטה כשהחמירה את תנאי הכליאה עם בריחת ששת האסירים. על אף שחזרו בהם מכוונתם, הודיעו האסירים כי הם "שומרים את האופציה לצעד אסטרטגי זה". משב"ס נמסר כי "על פי הערכות לא תיפתח שביתה", אך לא התייחסו לטענה כי נענו לדרישות

כ-1,400 אסירים ביטחוניים שתכננו לפתוח ביום שישי הקרוב שביתת רעב בבתי הכלא בעקבות התנאים שהוחמרו עקב בריחת ששת האסירים מכלא גלבוע - ביטלו את השביתה המתוכננת. לטענת האסירים, שב"ס נעתר לדרישותיהם.

לדברי האסירים, "הנהלת הכלא נסוגה מהצעדים הקיצוניים שנקטה כלפינו, ולא הייתה צריכה לנקוט בהם מלכתחילה". עוד טענו כי הם "קוצרים את פירות עמידתנו והתעקשותנו שלא לוותר על זכויותינו. תנאי המחיה שלנו חזרו להיות כפי שהיו קודם". על אף שהשביתה המתכוננת בוטלה, האסירים אמרו כי הם עדיין "שומרים את האופציה לצעד אסטרטגי של שביתת רעב בכל עת. אנו בעיצומו ובשיאו של הקרב". לטענת האסירים, מכל הדרישות שהתקבלו, נותרה רק סוגיית ההפרדה של אסירי הג'יהאד האסלאמי זה מזה בכלא קציעות.

מדוברות שב"ס נמסר כי "בעקבות דיווחים בתקשורת על כוונת האסירים הבטחוניים לפתוח בשביתת רעב נעדכן כי על פי הערכות שביצענו - אין כוונה כזו לעת עתה". עם זאת, בשב"ס לא התייחסו לטענת האסירים כי כל דרישותיהם נענו.

כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא, פלאש 90
האסירים הביטחוניים טוענים כי כל דרישותיהם התקבלו. כלא גלבוע/פלאש 90, ללא

ח"כ איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) כינה את ביטול השביתה "כניעת שב"ס לאיומי המחבלים". הוא הוסיף כי "ממשלה שניהלה משא ומתן עם מחבלים ונכנעה לטרור, אין לה זכות קיום. הממשלה נכנעה לדרישות הרוצחים תחת לחץ. חטאתם, עוויתם, פשעתם. אין יום הכיפורים מכפר על כניעה לטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully