וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבריו של ההרוג בהתרסקות המטוס ביוון: "הגשים חלום בגיל מבוגר והוציא רישיון טיס"

עודכן לאחרונה: 14.9.2021 / 20:27

חבריו של חיים גרון מתקשים לעכל את העובדה שנהרג יחד עם אשתו אסתי. "אבדה גדולה", אמר שר התקשורת לשעבר איוב קרא, שגרון היה בכיר במשרדו, וחבר אחר הוסיף: " אני צובט את עצמי, כל החברים מזועזעים. איבדנו אישיות מיוחדת". במקביל, החלה ביוון חקירת התאונה

בווידאו: זירת התרסקות מטוס קל, סמוך לאי סאמוס, יוון/מערכת וואלה!

רשות החקירה הבטיחותית, שחוקרת תאונות אזרחיות ביוון, החלה היום (שלישי) בחקירת התרסקות המטוס בה נהרגו בני הזוג חיים ואסתי גרון. גרון, שגם הטיס את המטוס, שימש בעבר סמנכ"ל הנדסה ורישוי במשרד התקשורת והיה גם אחד מעדי התביעה במשפט נתניהו. במהלך החקירה ייבדקו כל הכיוונים האפשריים, כולל הפן התפעולי, התחזוקתי והאנושי.

בחקירה מסייע גם חוקר התאונות הראשי במשרד התחבורה בישראל, אך עד עתה הוא לא נדרש לטוס ליוון. בהמשך היום צפויה להתקיים בינו לבין הצוות היווני החוקר שיחת ועידה ראשונה. גורם המכיר את נוהלי החקירה אמר כי מדובר בהליך מורכב, וכי זמן רב יעבור עד שהחקירה תוליד מסקנות חד משמעיות.

אסתי וחיים גרון. פייסבוק, צילום מסך
לא חשש להביע את דעתו גם בפני בכירים. חיים גרון ואשתו אסתי/צילום מסך, פייסבוק

"הם היו אמורים לעצור לנחיתת ביניים באי סאמוס, לתדלק, ולמיטב ידיעתי היו אמורים להמשיך למקדוניה", סיפר עו"ד יגאל לוי, חברו של גרון מעל שני עשורים. "הוא תכנן הכול, התביית על התוכנית ויצא לממש אותה. הוא נערך לזה בימים האחרונים וכמו לפני כל מסע שיתף. דיברתי איתו לאחרונה לפני כמה ימים", הוסיף.

חיים גרון. פייסבוק, צילום מסך
"תכנן הכל, התביית על התוכנית ויצא לממש אותה". חיים גרון/צילום מסך, פייסבוק

"אבדה גדולה", כינה שר התקשורת לשעבר, איוב קרא, את מותו של גרון. "הוא עבד במשרדי כשלוש שנים והסתדרנו מצויין. מדובר באיש מקצוע מעולה", ציין. עו"ד לוי הוסיף בעצב כי "איבדנו איש אשכולות, גם מקצוען וגם אישיות מיוחדת. גם מהנדס, גם עורך דין, גם אמן. גם דעתן. גם אשתו הייתה מקסימה". גרון ולוי ניהלו את תביעת גמלאי משרד התקשורת נגד המשרד, בטענה שהועברו מיליוני שקלים שנועדו לרווחת הגמלאים - לחברת דואר ישראל, כדי שהיא תמלא את האחריות על פעילות הרווחה של גמלאי המשרד.

עוד הוסיף לוי כי הוא מתקשה להאמין שהמוות של גרון ממשי. "אני צובט את עצמי, מתקשה לעכל שזה אמיתי שהוא נהרג. כך גם חברים אחרים בחבורה. כולנו מזועזעים". לוי סיפר כי גרון היה ציר מרכזי במשרד התקשורת, וכי חדרו היווה מוקד עלייה לרגל לכל עובדי המשרד, גם ברמה המקצועית וגם האישית.

"הוא היה דעתן מאוד" העיד לוי על גרון והוסיף כי "בישיבות הנהלה אי אפשר היה לפספס אותו, והוא לא חשש להתעמת. הוא תמיד הביע את דעתו ולא היה אכפת לו אף אם היה בעמדת מיעוט מול שרים, מנכ"לים או קולגות. היו לו גם צדדים רבים אחרים - לא כולם יודעים שחיים היה גם מצייר,וגם שר במקהלה".

דגם המסוק עמו התרסקו חיים ואסתי גרון. Oyoyoy, ויקיפדיה, צילום מסך
היו אמורים לתדלק באי סאמוס ולהמשיך בטיסה למקדוניה. דגם המטוס שהתרסק/צילום מסך, Oyoyoy, ויקיפדיה

לוי המשיך ותיאר כיצד הגשים גרון את חלומו להיות טייס: "בגיל מבוגר הוא הגשים את חלומו בדרכו והוציא רישיון טיס. הוא מאוד אהב את הטיס והיה מדבר איתי הרבה על ההכשרות המקצועיות. הוא למד את זה בצורה מסודרת, וזה מאד התאים לאופי שלו. אחרי שהוציא את הרישיון הוא היה טס הרבה עם האישה ועם חברים. חצי מהסיפורים היו על היעדים בחו"ל אליהם טס וחצי על חווית הטיסה עצמה. הטיס הפך להיות מרכיב חשוב מאד בחיים שלו בשנים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully