וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצוד אחר המחבלים נמשך, ובצה"ל נערכים לכך שלכידתם תוביל להסלמה ביטחונית נוספת

13.9.2021 / 20:46

במערכת הביטחון סבורים כי לאחר שיעצרו או יהרגו האסירים שטרם נתפסו, הג'יהאד האסלאמי יגיב בשיגורי רקטות בהיקף חריג לעבר ישראל. מוקדי החיכוך וקו התפר תוגברו בכוחות מחשש לפיגועים נוספים של מפגעים בודדים. מתיחות גם ברקע דרישת חמאס לקבל את הכסף מקטאר ללא פיקוח

בווידאו: זירת פיגוע הדקירה בירושלים/צילום: משטרת ישראל, מד"א, ידידה אפשטיין/ חדשות מהרגע ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

גורמים בפיקוד דרום אמרו היום (שני) כי המצב ברצועת עזה מתוח ונפיץ על רקע המצוד אחרי שני האסירים הביטחוניים, חברי הג'יהאד האסלאמי, שנמלטו מכלא גלבוע בשבוע שעבר וטרם נתפסו. הגורמים הסבירו כי בכירי הג'יהאד האסלאמי איימו בגלוי כי אם האסירים שנמלטו יעצרו או יהרגו בעת המעצר, הם יגיבו בהיקף חריג של שיגורי רקטות לעבר ישראל.

גוברת ההערכה בצה"ל כי לפחות אחד מהאסירים חדר לנפת ג'נין באופן שיחייב את צה"ל פעולה צבאית רחבה לעצור אותו, מצב שעלול לגרור לתגובה מרצועת עזה. בהמשך לפיגוע שאירע מוקדם יותר בירושלים, וללא קשר למצוד, בפיקוד המרכז ובמשטרת ישראל הוחלט לתגבר את מוקדי החיכוך וקו התפר מחשש לפיגועים של מפגעים בודדים, זאת על רקע ההסתה ברשתות החברתיות.

בתוך כך, מתפתחת מתיחות ביטחונית נוספת על רקע הדרישה של הנהגת חמאס לקבל את הכסף מקטאר לידיהם במזוודות ולא בתיווך האו"ם או הרשות הפלסטינית. הדרישה של חמאס נובעת מרצונם להיות אחראים על החלוקה ולשלוט ברשימת המקבלים, תוך טענה שאם דרישתם לא תתקבל - הם יובילו להסלמה ביטחונית במרחב.

פעילות כוחות צה"ל ביממה האחרונה במרחב יהודה ושומרון כחלק מהמצוד אחר האסירים הנמלטים. דובר צה"ל
בצה"ל חוששים שלכידתם המחבלים תוביל להסלמה. החיפושים אחר האסירים ביהודה ושומרון/דובר צה"ל

בצה"ל לוקחים את האיומים ברצינות והחלו להיערך לאפשרות של הידרדרות ביטחונית מהירה, שעשויה להתחיל במטחי רקטות באופן שיחייב - כהגדרת בכירים בצה"ל - "תגובה כואבת" נגד יעדי חמאס וג'יהאד אסלאמי. בהתאם לכך, הנגב המערבי תוגבר נקודתית בכוחות הגנה אווירית, הועברו טנקים למוקדי חיכוך, הוחלט על עיבוי במערכי האיסוף על הגדר ובוצעה פעילות הנדסית כדי לשפר את ההגנה על הגבול.

בעקבות המפגש היום בין ראש הממשלה נפתלי בנט לנשיא מצרים א-סיסי, גורמים במערכת הביטחון אמרו כי התערבות מצרית עשויה לרכך את האווירה ברצועת עזה, אך לא לאורך זמן. "בסופו של דבר, ישראל מיצתה את רוב מה שהיא מסוגלת לתת לחמאס ברצועת עזה כדי להרגיע את האזור - כמו פתיחת מרחב הדיג ומעברי הגבול, כניסת פועלים פלסטינים וסוחרים, הכנסת תשומות בנייה וכלי רכב חדשים, ייצוא סחורות. חמאס לא משתכנע ורוצה לחלק את הכסף באופן ישיר", אמרו הגורמים.

הפגנות על גדר המערכת ברצועת עזה, 28 באוגוסט 2021. מג'די פתחי, TPS
הפגנות על גדר המערכת ברצועה, בחודש שעבר/TPS, מג'די פתחי

נדמה שגם קטאר די משתפת פעולה עם חמאס בנושא, ולכן הסוגיה הזו נפיצה מאוד. ישראל צריכה להחליט האם היא מאפשרת חזרה למזוודות הכסף, או מתעקשת על חלוקת כסף רק בפיקוח ואישור האו"ם או הרשות הפלסטינית. בשבוע שעבר, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע שהוא מסיר את האחריות שלו מחלוקת הכסף לפקידים בעזה. גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי לבנט לא תהיה ברירה, וכדי למנוע הסלמה הוא יהיה חייב לשוב לחלוקת הכסף במזוודות ישירות לחמאס כפי שהוסכם בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully