וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון פיגוע דקירה בצומת גוש עציון: המחבל נפצע קשה; אין נפגעים נוספים

עודכן לאחרונה: 13.9.2021 / 12:10

גורם מחטיבת כפיר אמר כי המחבל רץ עם סכין לעבר חיילים שהיו בטרמפיאדה לכיוון ירושלים, וכי הכוח שהיה במקום פגע בו. אף אדם אחר לא נפגע. למפגע לא היה רקע ביטחוני קודם. הערכה: ניסה לדקור על רקע בעיות אישיות

בווידאו: חשד לניסיון פיגוע דקירה בצומת גוש עציון/צילום: הצלה ללא גבולות

ניסיון פיגוע דקירה הבוקר (שני) בצומת גוש עציון: על פי גורם בחטיבת כפיר, גבר חשוד רץ עם סכין תוך קריאות "אללה וואכבר" לעבר חיילים ששהו בטרמפיאדה לכיוון ירושלים, והם ירו בו ופצעו אותו קשה. מלבד המחבל, איש לא נפגע בתקרית.

גורם בפיקוד מרכז אמר כי המפגע הוא תושב בית פאג'ר, ללא רקע ביטחוני קודם. לפי הערכה, בשלב זה החליט לבצע פיגוע על רקע בעיות אישיות.

צומת גוש עציון/ בחירות 2019 (לאייטם של מאיה הורודניצ'אנו). ראובן קסטרו
צומת גוש עציון, ארכיון/ראובן קסטרו

ביום שישי האחרון נפגע שוטר באורח קל במהלך ניסיון לבצע פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים. זאת, בצל המתיחות בבירה בעקבות בריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע כמה ימים לפני כן. פרופיל המחבל לא היה שגרתי: מדובר בחזאם אלג'ולאני, תושב מזרח ירושלים כבן 50, שעבד כרופא במזרח העיר, ואף ניהל מרפאה לרפואה משלימה. הוא פונה מהזירה כשהוא פצוע באורח קשה ומחוסר הכרה לבית חולים הדסה הר הצופים בירושלים, ולאחר זמן קצר נקבע מותו. כוחות משטרה פשטו על ביתו של אלג'ולאני ועיכבו לחקירה את אחיו ושני בניו.

התקרית התרחשה סמוך לשעה 16:30, אז המחבל, ששהה סמוך לאחד משערי מתחם הר הבית, ניסה לתקוף בסכין כמה שוטרים שהיו במקום. השוטרים פתחו בירי, פגעו במחבל ועצרו אותו. לפי המשטרה, במהלך הפעולות לעצירת המחבל, אחד השוטרים, בן 19, נפצע באורח קל מנתז ירי ופונה לבית החולים שערי צדק בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully