וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקטע בפארק הירקון מסכן את הולכי הרגל ורוכבי האופניים: "סכנה בטיחותית"

עודכן לאחרונה: 14.9.2021 / 17:08

במטה המאבק של משתמשי הפארק טוענים כי המקטע, שנסלל במקום כחלק מפרויקט שבילי אופניים נרחב, בנוי באופן שיוצר "חיכוך מסוכן עם נתיבי ההליכה". לדבריהם, נוצר צמצום בשדה הראייה של הרוכבים, שעלול להוביל לתאונות. נתיבי איילון: "הטענות נבחנו, נעשה סימון זמני במקטע"

מקטע "ראש ציפור" בדרום פארק הירקון בתל אביב מסכן את הולכי הרגל ורוכבי האופניים - כך טוענים במטה המאבק של משתמשי הפארק. לדבריהם, הסיבה לכך היא החלפה של מיקומי נתיבי אופניים עם נתיבי הולכי רגל, החלטה שקיבלה חברת "נתיבי איילון", שאחראית עליהם. "הצטמצם שדה הראייה של הרוכבים, מה שיוצר חיכוך מסוכן עם נתיבי ההליכה" אמרו במטה המאבק.

על דבר אחד מסכימים שני הצדדים - פרויקט "אופנידן", שאמור בסופו של דבר להכיל 100 ק"מ של שבילי אופניים בגוש דן מראשון לציון ועד הרצליה, הוא בשורה גדולה לרוכבי האופניים וחיזוק לרצף התנועה בין ערי גוש דן באמצעות אופניים. אך במקטע אחד שלו, מתגלה פער בין משתמשי השביל שהקימו מטה מאבק משותף לרצים ולרוכבים, לבין החברה שאחראית על התכנון והביצוע שלו - חברת "נתיבי איילון".

שטח המחלוקת הוא באזור המכונה "ראש ציפור" בדרום הפארק, שם עובר חלקו הצפוני-מזרחי של תוואי אופני דן בסמוך לרמת גן. קרבתו לערים ולפארק הירקון, והמבנה ההיקפי שלו, הפכו אותו לאתר פופולרי מאוד בקרב הרצים והרוכבים בפארק.

שביל האופנעיים בפארק הירקון, ת"א. יהודה רקובצ'יק, מערכת וואלה!
שביל האופניים בפארק הירקון שעורר את המחאה/מערכת וואלה!, יהודה רקובצ'יק

הסיבה לכך שהשטח מעורר מחלוקת היא שבמסגרת הסלילה של המקטע, הוחלפו נתיבי הרכיבה ואלו של הולכי הרגל, כך שנכון להיום נתיב הולכי הרגל הוא בחלק החיצוני הסמוך לנחל בעוד מסלול האופניים הוא בחלקו הפנימי - כתוצאה מכך, אומרים במטה המאבק: "העברת מסלול האופניים לנתיב הפנימי הקטינה באופן משמעותי את טווח הראייה של הרוכבים ויצרה חיכוך מסוכן עם נתיבי ההליכה, שבא ידי ביטוי בסיבובים".

בנוסף, מזהירים במטה המאבק "כליאתם של רוכבי האופניים בנתיב הפנימי מסכנת את בטיחותם של הולכי הרגל בנתיב החיצוני, במקרה של סטייה לא מבוקרת מנתיבם. טווח הבטיחות בין רוכבי האופניים והולכי הרגל הצטמצם משמעותית אף הוא, כמו גם יכולת התגובה הנדרשת למניעת תאונה".

עוד בוואלה!

"זו רק ההתחלה": נהגי האוטובוסים חסמו את צומת עזריאלי בת"א במחאה על תנאי העסקתם

לכתבה המלאה
שביל האופנעיים בפארק הירקון, ת"א. יהודה רקובצ'יק, מערכת וואלה!
"חיכוך מסוכן עם נתיבי ההליכה, שבא ידי ביטוי בסיבובים", שביל האופניים בפארק הירקון/מערכת וואלה!, יהודה רקובצ'יק

בחודשים האחרונים, ככל שהתקדמו העבודות, התקיימו כמה פגישות של אותה התארגנות רוכבים ורצים עם החברה המבצעת - "נתיבי איילון" - כדי למצוא פתרונות לבעיה כפי שהם רואים אותה. אחד מהם היה להפוך את אותה טבעת היקפית למעין כיכר, בה תנועת האופניים והולכי הרגל היא לאותו כיוון ובכך לצמצם את הסיכוי למפגש חזיתי. אלא שלהפתעת משתמשי הפארק, הם גילו לפני כמה ימים שהחברה קבעה עובדות בשטח והחלה לסמן את תוואי השביל הבעייתי לתפיסתם.

"כולנו מבינים שבטיחות המבקרים בפארק חשובה יותר מריצה או הליכה בנתיב הקרוב יותר לנחל. אנחנו מקווים שגם הנהלת הפארק תבין זאת בהקדם", אמר מנהל מטה המאבק, עידן בר, "שביל האופניים החדש הוא פרויקט מבורך, אבל כרגע הוא מהווה סיכון בטיחותי אמיתי". עוד הוסיף בר כי "אנחנו מתקשים להאמין שהנהלת פארק הירקון לא רואה שמדובר בסכנה בטיחותית של ממש. מדובר בטעות תכנונית שחושפת אלפי רצים ורוכבי אופניים לתאונות. ניסינו להסביר לחברת נתיבי איילון את הסכנה ואף נפגשנו עמם בשטח. הם ראו בעצמם עד כמה ההקפה עמוסה כמעט בכל שעות היום והבטיחו לשקול את חזרת הרוכבים למסלול החיצוני. לצערנו, עד היום לא שמענו מהם".

שביל האופנעיים בפארק הירקון, ת"א. יהודה רקובצ'יק, מערכת וואלה!
"שביל האופניים פרויקט מבורך, אבל מהווה סיכון בטיחותי אמיתי" יציאת הולכי רגל החוצה שביל אופניים/מערכת וואלה!, יהודה רקובצ'יק

מחברת נתיבי איילון נמסר: "כלל הטענות של קבוצת הרוכבים במקטע שביל האופניים בראש ציפור בפארק הירקון, שמבוצע על ידי הנהלת הפארק ונתיבי איילון, נבחנה על ידי סוקר בטיחות מוסמך, ולכן נעשה סימון זמני במקטע".

לטענתם, "בימים האחרונים, התקבלה חוות דעתו של הסוקר בטיחות שקבע כי משולשי הראות (שטחים מתים) תקינים בעבור המהירות המותרת בנסיעה בשביל, והגדלתם תעודד נסיעה מעל המהירות המותרת, שעלולה לסכן את שאר משתמשי פארק הירקון ומשפחות כאחד, שכן המהירות המותרת בפארק ובשבילי הרשת היא עד 30 קמ"ש בלבד. בתקופה הקרובה, יבוצע סימון קבוע לטובת השלמת המקטע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully