וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נפגש עם נשיא מצרים: "יצרנו תשתית לקשר עמוק, ישראל נפתחת למדינות האזור"

עודכן לאחרונה: 13.9.2021 / 23:39

בנט וא-סיסי נועדו בשארם א-שייח, בביקור פומבי ראשון של ראש ממשלה ישראלי במצרים זה 11 שנים. לפי גורם מדיני, ראש הממשלה הדגיש בפני א-סיסי כי יש להדק את הפיקוח על מעברי הגבול בין מצרים לרצועה. א-סיסי לבנט: יש לשמור על הרגיעה בין ישראל לפלסטינים בעזה

בווידאו: רה"מ בנט נפגש עם נשיא מצרים א-סיסי/צילום: לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום (שני) עם נשיא מצרים א-סיסי בשארם א-שייח. זהו ביקורו הראשון של בנט במצרים מאז כניסתו ללשכת ראש הממשלה. עם המראתו חזרה לישראל לאחר הפגישה עם נשיא מצרים אמר בנט כי "הפגישה הייתה חשובה וטובה מאוד. במהלך הפגישה, בראש ובראשונה, יצרנו תשתית לקשר עמוק להמשך הדרך".

בנט הוסיף כי השניים דנו "בשורה של סוגיות בתחום המדיני, בתחום הביטחוני, בתחום הכלכלי, ובדרכים להעמיק את הקשר ולחזק את האינטרסים של המדינות שלנו. ישראל הולכת ונפתחת למדינות האזור, והבסיס להכרה ארוכת השנים הזו היא השלום בין ישראל למצרים. לכן, בשני הצדדים אנחנו חייבים להשקיע בחיזוק הקשר הזה, ואת זה עשינו היום".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בנט הדגיש בפני הנשיא המצרי במהלך פגישתם את התפקיד המשמעותי שמצרים ממלאת בשמירה על היציבות הביטחונית ברצועת עזה, ובמציאת פתרון לסוגיית השבויים והנעדרים. השניים דנו על הידוק שיתוף הפעולה בין המדינות, הרחבת היקף הסחר וכן בשורה ארוכה של סוגיות אזוריות ובינלאומיות. "בחלוף למעלה מארבעה עשורים הסכם השלום בין המדינות מוסיף לשמש אבן יסוד בביטחון המזרח התיכון וביציבותו", אמר בנט לא-סיסי.

תמונות מביקור בנט בשארם א-שייח'

(צילום: קובי גדעון, לע"מ)/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בנט הדגיש בפגישתו עם א-סיסי כי יש להדק את הפיקוח על שני מעברי הגבול בין מצרים לבין רצועת עזה כדי למנוע כניסת חומרי גלם שיאפשרו לחמאס להתעצם מחדש - כך אמר גורם מדיני שמעורה בתכני הפגישה.

מצרים מכניסה דרך מעבר סלאח א-דין עם רצועת עזה כליo הנדסיים כבדים וחומרי גלם לשיקום הרצועה. ישראל חוששת כי אין מספיק פיקוח על החומרים שנכנסים וכי חמאס עלול להשתמש בהם לחידוש המנהרות וכן להבריח דרך המעבר חומרי גלם לחידוש מאגר הרקטות שלו.

הגורם המדיני ציין כי במהלך הפגישה נידונו סוגיות אזוריות כמו הגרעין האיראני והתוקפנות האיראנית באזור, המעורבות הטורקית במלחמה בלוב והמשבר בין מצרים לאתיופיה סביב סכר התחייה על הנילוס. נושא נוסף שעלה בשיחה היה ההתמודדות עם גורמי הטרור העולמי בסיני.

עוד בוואלה!

הבריחה מהכלא תועדה במצלמות וגם ההתראה הופעלה. עולה חשד שהסוהר צפה בטלוויזיה

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, נפתלי בנט, במהלך פגישתו עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, בשארם א-שייח׳ 13 בספטמבר 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת בנט והמשלחת עם המצרים, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

א-סיסי אמר לראש הממשלה במהלך פגישתם כי יש לשמור על הרגיעה בין ישראל לפלסטינים ברצועת עזה - כך אמר דוברו של נשיא מצרים, בסאם ראדי. לדבריו, סיסי הדגיש בפני בנט כי על הקהילה הבינלאומית לתמוך במאמצי מצרים לשיקום רצועת עזה. א-סיסי הוסיף כי מצרים תומכת בחידוש תהליך השלום על בסיס פתרון שתי המדינות ובהתאם להחלטות האו"ם.

דובר ראש הממשלה מתן סידי מסר כי בנט פגש את נשיא מצרים במתחם הנשיאותי בשארם א-שייח' בארבע עיניים במשך כשלוש שעות. בתום הפגישה, החלה פגישת עבודה בהשתתפות הצוותים, בה השתתפו מהצד המצרי שרי החוץ והמודיעין, ומהצד הישראלי ראש המל"ל, איל חולתא, המזכיר הצבאי, אלוף אבי גיל, והיועצת המדינית, שמרית מאיר. לאחר מכן, סעדו הצוותים לארוחת צהריים משותפת בהשתתפות ראש הממשלה והנשיא. סידי ציין כי לאורך הפגישות דיבר הנשיא בערבית ותורגם לאנגלית, ואילו ראש הממשלה דיבר בעברית ותורגם לערבית.

בנט- א סיסי. אתר רשמי, מערכת וואלה!
הפגישה מתמקדת בסוגיה הפלסטינית. ראש הממשלה ונשיא מצרים, היום/מערכת וואלה!, אתר רשמי

בנוסף, צפוי בנט לדון עם הנשיא המצרי בסוגיית גופות החיילים שבידי חמאס והאזרחים הישראלים שמוחזקים ע"י הארגון ברצועה. מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום הצטרף לפמלייתו של בנט. שגרירת ישראל בקהיר, אמירה אורון, משתתפת גם היא בפגישות עם הנשיא המצרי. זאת, אחרי שבמהלך כהונת נתניהו שגרירי ישראל במצרים לא השתתפו בפגישות עם הנשיא המצרי.

באופן חריג, ביקורו של בנט במצרים הינו פומבי והמצרים עושים מאמץ כדי להחצין אותו. ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נפגש כמה פעמים עם הנשיא א-סיסי במצרים, אך כל הביקורים האלה היו חשאיים. הביקור הפומבי האחרון של ראש ממשלה ישראל במצרים היה בספטמבר 2010, כאשר נתניהו הגיע לשארם א-שייח' להשתתף בפסגה עם הנשיא דאז חוסני מובארק, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עבאס ושרת החוץ של ארה"ב באותה תקופה, הילרי קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully