וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט, אל תמרח אותנו בעוטף עזה: דין שדרות לעולם לא יהיה דין תל אביב

13.9.2021 / 13:00

כשרה"מ ישב באופוזיציה הוא קרא לנתניהו להנהיג דין דומה לעוטף עזה ולאזור המרכז ברקע הטרור שהגיע מרצועת עזה. אלא שכשבתי הספר ושירותי הרפואה בדרום רחוקים שנות אור מאלו שבגוש דן, צריך להתייצב באומץ ולומר לתושבים את האמת הכואבת - הזנחת הדרום לא תיפתר בקרוב

בווידאו: תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה, 13 בספטמבר 2021/דובר צה"ל

כשראש הממשלה נפתלי בנט רצה להביע הזדהות עם תושבי שדרות וגם לעקוץ פוליטית את בנימין נתניהו, הוא לא באמת האמין לאמירתו כי "דין שדרות הוא כדין תל אביב". עמוק פנים, ראש הממשלה גם הבין שלהגיד את זה, זה פופוליזם זול. שדרות היא לא תל אביב ודינה יהיה שונה תמיד. כמו שדין בית חולים סורוקה לא יהיה כדין איכלוב ודין כמו שדין בית ספר בנתיבות הוא לא כדין בית ספר ברעננה.

אבל הם, הפוליטיקאים (פעם זה בנט ופעם נתניהו) מתעקשים לשקר לנו, כאילו לנקות את ליבם. עזבו רגע את הביטחון, שלישראל אין שליטה בלעדית עליו. קחו את החינוך הפורמאלי והלא פורמלי באופקים, האם הוא כמו ברחובות? האם אחוזי האבטלה בצפון ובדרום הם כמו בתל אביב? דינם שונה.

ראש הממשלה נפתלי בנט בהערכת מצב באוגדת עזה, בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל), ד"ר איל חולתא, מפקד פיקוד דרום, אלוף אליעזר טולדנו, מפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני, 17 באוגוסט 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט בסיור באוגדת עזה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

כשתושבי המועצות האזוריות בעוטף עזה ובשדרות מבקשים דין שווה, רובם כבר לא מאמינים בזה. זאת התרסה נגד ממשלות ישראל, שדין העוטף הוא לא כדין תל אביב או ירושלים. צריך אומץ של מנהיג להגיד לנו תושבי הדרום שדיננו שונה וצריך לתקן. בינתיים לא נמצא כזה אחד, שיגיד דין שדרות הוא לא דין תל אביב. יכול להיות שכשאדם נהיה ראש ממשלה הדברים נראים אחרת, מציאות מורכבת יותר, זה בסדר, רק אל תמכרו לנו סיסמאות כדי לקושש קולות בבחירות. דין הדרום הוא לא דין המרכז כמעט בכל פרמטר, זאת המציאות. צריך לשנות אבל בינתיים פה בדרום מחפשים מישהו שיגיד את האמת הכואבת ובלי לטאטא מתחת לשולחן , כרגע אין.

במשך שנים ראש העיר שדרות אלון דוידי תקף את ראש הממשלה לשעבר נתניהו על מדיניותו הביטחונית בעזה והתגובות לדבריו הנרפות של צה"ל על רקטות ובלונים. קחו את דבריו מאז אילו אותן מילים של אתמול, כמעט ציטוט מדוייק, ראש הממשלה התחלף והמדיניות כמעט לא השתנתה, והיא כנראה לא תשתנה בקרוב. אז במקום להתעסק באיך להכניס את הכסף הקטארי במזוודות או בתיקים, תנו להם את הכסף וזהו, שיהיה רק שקט, כי דין שדרות הוא לא דין תל אביב, אז עדיף שקט ומהר.

אף אחד בדרום לא רוצה מלחמה, זה תסריט הבלהות של תושבי העוטף והדרום, בינתיים תגידו לנו את האמת שאולי אין פתרון, שאולי דין שדרות לעולם לא יהיה כדין תל אביב, אל תתחבאו. לכולם ברור שדין קיבוץ כרם שלום הוא לא דין סביון, ודין מושב שוקדה הוא לא דין רמת אביב, לא רק בביטחון , אלא בהכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully