וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינה במכונית, תרומות מזון: כך נראים חיי הדיירים ביום שאחרי קריסת הבניין בחולון

עודכן לאחרונה: 13.9.2021 / 17:44

ג' וג'ני, דיירות הבניין שקרס, סיפרו לוואלה! על התחושות הקשות מאז, הפריטים שלא הספיקו לקחת ועל הפתרונות שהציעו להם. "אל תתנו לי מתנ"ס", אמרה ג' שבעלה חולה אונקולוגי. ג'ני, שמתגוררת במקום 50 שנה, מתארת בכאב: אין לי איפה לגור, הכול הלך, רק הבגדים שעליי נשארו

בווידאו: המבקר אנגלמן סופג צעקות בזירת קריסת הבניין בחולון/צילום: ספיר לוי

יממה לאחר קריסתו של בניין המגורים ברחוב סרלין חולון, נותרו דיירי הבניין ללא כל עזרה ומתקשים לעכל את האסון. ג' וג'ני, שתי דיירות הבניין, מספרות בכאב על המצב אליו נקלעו. "בעלי חולה אונקולוגי ואני מתפרנסת מביטוח לאומי, לא חשבנו שיש סיטואציה שלא נחזור. אל תתנו לי לגור במתנ"ס".

ג' מספרת לוואלה! כיצד הם מתמודדים עם הסיטואציה המורכבת אליה נקלעו מאז פונו מהבניין. "לא הספקתי לקחת כלום, לא פלאפון ואפילו לא לקחתי את המטען, לא תיק אישי. לא חשבנו שיש סיטואציה שבאמת לא נחזור".

היא אומרת כי מאז הפינוי, לילה ראשון היא ובעלה ישנו במכונית ויום למחרת המשפחה הקרובה שכרה להם דירה. בנוסף אמרה כי העובדות הסוציאליות שהיו, התחבאו מאחורי חומה כי פחדו מהתגובות של הדיירים.

זירת קריסת בניין שפונה מדייריו, רחוב סרלין חולון, 13 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"זה טוב שנשארת בחיים". זירת הקריסה/ראובן קסטרו

ג' סיפרה כי העובדות אמרו לה: "'מה הבעיה שלך? את במצב טוב, לכי תשכירי דירה'. בעלי חולה אונקולוגי אני מתפרנסת מביטוח לאומי ואת נכנסת לי לכיס? אל תתני לי לגור במתנ"ס כשאני בחולשה".

"אנשים מביאים לפה תרומות של מזון, זאת השפלה", ג' אומרת. "הם באים מכוונה הכי טובה וטהורה אבל איפה הגופים שצריכים לדאוג לי? בעל הדירה שלי לא החזיר אפילו את השיק פיקדון".

ג'ני שקורי, בת 88, דיירת זה 50 שנה סיפרה לוואלה!: "הכול הלך, רק הבגדים שעליי נשארו. רק אם יכולים למצוא לי איזו תמונה, התמונות זה הדבר הכי חשוב לי, של כל החיים, היו לי בגדים הכי יפים שתפרתי במכונת התפירה, לא נשאר לי כלום".

ג'ני שקורי, מתגוררת חמישים שנה בבניין שקרס, רחוב סרלין חולון, 13 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
מתגוררת בבניין 50 שנה. ג'ני שקורי/ראובן קסטרו

"אני ישנה אצל הבת שלי, הנכדים אומרים לי זה טוב שאת בחיים אבל אני כל היום והלילה בוכה".

"אני לא חושבת שהיה ביטוח לדירה שלי, אין לי איפה לגור אפילו שאני נשארת אצל הבת שלי אבל זה לא אותו דבר כמו שיש לך בית משלך. כולם אומרים לי זה טוב שאת בחיים אבל אני הייתי מעדיפה למות ולא להיות במצב כזה, מספיק יש את הקורונה, רק זה היה חסר."

שרית טל, תושבת חולון ובעלת עסק של פירות, הגיעה עם מגשי פירות לנחם את הדיירים שאיבדו את בתיהם: "אני מרגישה שבן אדם שקרס לו הכול בחיים ופתאום אין לו אפילו זיכרון של תמונה של ילד שלו, התמוטט להם החיים. אנחנו עם ישראל אנחנו עם מאוד חם, רציתי להמתיק להם".

במהלך ביקורו של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, בזירה, תקף בצעקות יניב ניצן, אחד הדיירים מהבניין הצמוד, את אנגלמן ואמר לו "אתם יודעים להצטלם עם חליפה, ביזיון. עובדים סוציאלים אומרים לנו 'לכו למשפחות שלכם', זה נראה לך הגיוני? חוצפנים".

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בזירת קריסת בניין שפונה מדייריו, רחוב סרלין חולון, 13 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
אנגלמן בזירה/ראובן קסטרו

עוד אמר לו ניצן כי "16 משפחות נקברו פה אתמול ונותנים תשובות עם חליפה וכיפה מודבקת. חרטה, הכול חרטה. עובדים על כולנו ואנחנו משלמים את זה. לעזאזל עם כולכם".

ניצן אמר לוואלה! כי "זה כעס מצטבר. בשנתיים האחרונות הבנתי שכל מה שאני האמנתי בו וחשבתי שאני יודע טעיתי בענק. מאז שהתחילה הקורונה יש לי כעס על הממסד. עמדתי פה בדירה, הסתכלתי על מבקר המדינה וראיתי איך מביימים את כל הביקור של מבקר המדינה ונותנים לו פקודות לצילום 'זוז ימינה' 'תחזור שוב'".

"מה אתם בהצגה?", זעם ניצן. "אתמול אני מנסה להבין עם כל הכוחות שנמצאים בשטח - מי מנהל את האירוע? אני צריך לדעת אם אני יכול להיכנס לדירה או שאני צריך למצוא פתרון, המשטרה אומרת לפנות לעירייה, העירייה אומרת למשטרה אתה נשאר חסר אונים".

"זו תעודת עניות למדינה. תנו פתרון לאנשים אל תגיעו לביקור ורק תעשו הצגה לתקשורת, מפה כל הכעס והתסכול", סיכם.

עיריית חולון הודיעה היום כי היא תעניק סיוע כלכלי של 5,000 שקלים לכל משפחה שפונתה מהבניין שקרס: 3,000 שקלים מתקציב העירייה, והיתר תרומות מרשת רמי לוי ורשת חצי חינם. בנוסף, משפחות שיתקשו למצוא הסדר מגורים יוכלו להתגורר עד סוף החגים בחדרי הארחה בארץ, ללא עלות. בנוסף, התושבים יקבלו ליווי מטעם מינהלת ההתחדשות העירונית בחולון כדי לקדם תכנית פינוי-בינוי מהירה. "אני מאמין שהמעטפת שגיבשנו תיתן מענה לצרכי התושבים. נעשה כל שביכולתנו על מנת שיוקם בניין חדש וכדי שהדיירים יוכלו להיכנס לדירות בתוך כשנתיים," הבטיח ראש עיריית חולון, מוטי ששון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully