וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יצאנו בתחתונים, מבוגרים בכו כמו תינוקות": 16 משפחות איבדו את ביתן בחולון ברגע

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 23:02

בשעה 07:33 בבוקר שבת התכוונו זוג מבוגרים לצאת לבית הכנסת. כשלא הצליחו לפתוח את דלת הבניין והבחינו בסדק רחב בקיר, הבינו שעליהם להזעיק עזרה, והצילו עשרות מדיירי הבניין ברחוב סרלין, שהונחו לעזוב מידית. יממה לאחר מכן צפו יחד בארבע הקומות מתמוטטות בבת אחת

בווידאו: תיעוד קריסת הבניין בחולון/צילום: ספיר לוי, תיעוד ברשתות חברתיות לפי חוק סעיף 27 א' לחוק היוצרים

דיירי הבניין שקרס ברחוב סרלין בחולון מנסים לעכל את האסון הפתאומי. 16 משפחות התעוררו בבוקר שבת מדפיקות על דלת ביתם שמבשרות על פינוי מידי, ללא התרעה מוקדמת, ארזו בזריזות את החפצים שאספו במשך שנים, ויצאו אל הרחוב בפיג'מות ותחתונים מבלי לדעת אם יחזרו. היום (ראשון) כבר צפו בבניין בן חמש הקומות מתמוטט לחלוטין.

"בשבע בבוקר בשבת התעוררתי ושמעתי רעשים של ווקי-טוקי", סיפרה חיה חן ארד, שגרה בבניין 15 שנה יחד עם משפחתה. "תיארתי לעצמי שזה משטרה או כיבוי אש, שמישהו נתקע במעלית. רציתי לעזור ושאלתי מה קרה, ואמרו לי לפנות את הדירה מהר כי הבניין עומד לקרוס. כמובן שהייתי בשוק טוטאלי. נכנסתי הביתה וצרחתי כמו משוגעת. יש לי שני ילדים קטנים, בן חייל. כולם ישנו. יצאנו מהמיטות עם פיג'מות או תחתונים. התחילו לפנות את הדיירים, דפקו על הדלתות".

רחוב סרלין, חולון קריסת בניין שפונה מדייריו 12 בספטמבר 2021. אבשלום ששוני, מעריב
"צרחתי כמו משוגעת". הריסות הבניין בחולון/מעריב, אבשלום ששוני

הדיירת סיפרה כי הבניין כולו ניצל בזכות זוג מבוגרים שהתגורר בקומה הראשונה. אתמול, בשעות הבוקר המוקדמות, התכוונו לצאת לתפילה בבית כנסת סמוך, אך לא הצליחו לפתוח את דלת הכניסה לבניין. כשהבחינו בסדק באורך עשרה סנטימטרים בצד הדלת, הבינו שעליהם להזעיק את מכבי האש.

ההודעה הפתאומית עוררה תחושות קשות בקרב הדיירים. "יש פה אנשים מבוגרים, ניצולי שואה, אמה מניקה, זוג מבוגרים שגרו פה מקום הבניין לפני 55 שנה ובכו כמו תינוקות", תיארה חן ארד. "סבא, סבתא, אימהות, אבות לילדים בוכים. זה היה מחזה קורע לב. לא ידענו מה לעשות, היינו חסרי אונים עד שיתבהרו דברים, לא ידענו לאן נלך לישון. באו עובדות סוציאליות מהעירייה ולקחו מאיתנו פרטים. הן הציעו לנו - מבוגרים, תינוקות, ילדים - ללון במתנ"ס 'נאות שושנים', שזה הזוי".

עוד בוואלה!

יממה לאחר פינוי הדיירים מחשש להתמוטטות: בניין קרס בחולון

לכתבה המלאה

קריסת הבניין - שלב אחר שלב

יום שבת, 07:33: דיירים בבניין דיווחו למוקד 102 כי הם שומעים קולות מקירות הבניין ולא מצליחים לפתוח את דלת הבניין. כוחות רבים הוקפצו לזירת האירוע והחלו לסרוק את המבנה

08:01: מפקד כוח הכבאות קיבל החלטה לפנות את כל דיירי הבניין באופן מידי בשל סדקים רבים שהתגלו בקירות

08:28: פינוי הדיירים הושלם לאחר שהכוחות סרקו את הבניין וסייעו לקשישים להתפנות

08:45: מהנדס העיר והמשטרה קבעו בתום הערכת מצב משותפת כי יש סכנה מידית לקריסת הבניין

09:05: מהנדס מפיקוד העורף הוזעק לזירה מחשש שנשקפת סכנה לחיי דיירים בבניינים הסמוכים

10:00: מהנדס פיקוד העורף ומהנדס עירוני החליטו לפנות את כל המבנה מחשש לקריסה מידית, לצד דיירים מבניינים סמוכים

היום, 15:00: הבניין ברחוב סרלין קרס לחלוטין ללא התערבות חיצונית

כעת, צוותי הכיבוי והמשטרה פועלים לפינוי המבנה שקרס, מבצעים סריקות בזירה ובוחנים אם קיימת סכנה דומה בבניינים הסמוכים. לאחר הקריסה נחסם הרחוב הצמוד ונרשמו שיבושי תנועה באזור.

רחוב סרלין, חולון קריסת בניין שפונה מדייריו 12 בספטמבר 2021. אבשלום ששוני, מעריב
אספו את החפצים ועזבו מבלי לדעת אם יחזרו. הריסות הבניין בחולון/מעריב, אבשלום ששוני

מהעירייה נמסר כי "מיד עם קבלת ההודעה הוקפץ למקום מהנדס מטעם העירייה בליווי צוות מהיחידה העירונית למבנים מסוכנים. עד אתמול, לא נעשתה כל פנייה לעירייה לגבי בניין המגורים המדובר. לא הייתה כל יוזמה של בעלי הדירות לתמ"א 38 או לפינוי בינוי ולא הוגשה בקשה למידע אודותיו או להוצאת היתר בנייה בכתובת זו".

"כל השבת טיפלו עובדות סוציאליות משירותי הרווחה בעיריית חולון בדיירים, דאגו להם למזון ולשתייה ובאישור המשטרה נכנסו עם רוב הדיירים להוציא חפצים חיוניים מדירותיהם במהירות. העירייה פתחה מתקן שהייה זמני באחד מהמרכזים הקהילתיים שצויד במיטות, מזרנים וציוד נוסף כדי לספק להם מענה ראשוני עד שיתארגנו לסידורי מגורים וכן אפשרה להם להתקלח בקאנטרי העירוני בריזה, אך התושבים העדיפו להתפנות לבתי קרוביהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully