וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לאחר פינוי הדיירים מחשש להתמוטטות: בניין קרס בחולון

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 16:41

בתיעוד האירוע נראה הבניין ברחוב סרלין קורס כולו לעיני התושבים הנדהמים. שיבושי תנועה נרשמים באזור, המשטרה חסמה כביש סמוך. רק אתמול, פונה הבניין מיושביו לאחר שאחד הדיירים דיווח על "פיצוץ" ולוחמי האש הבחינו בסדקים. "מזל משמיים שהוציאו אותם ולא קרה אסון"

בווידאו: תיעוד קריסת הבניין בחולון/צילום: ספיר לוי, תיעוד ברשתות חברתיות לפי חוק סעיף 27 א' לחוק היוצרים

בניין בחולון התמוטט היום (ראשון), יממה לאחר שפונו כל דייריו בשל סכנת קריסה. בתיעוד ההתמוטטות, שהתרחשה ללא התערבות חיצונית, נראות המשפחות המתגוררות בבניין צופות מהרחוב בתדהמה. שיבושי תנועה נרשמים באזור, והמשטרה חסמה כביש סמוך.

אתמול דווח לכיבוי אש על רעש של "פיצוץ" בבניין, שממוקם ברחוב סרלין. צוותי כיבוי מתחנת חולון הגיעו למקום והבחינו בסדקים שנוצרו בבניין. דיירים שניסו לצאת מהבתים דיווחו כי הם אינם יכולים לפתוח את הדלת. לוחמי האש סייעו בחילוץ, ולאחר הערכת מצב בשטח הוחלט לפנות את כל 16 המשפחות המתגוררות בו.

רחוב סרלין קריסת בניין שפונה מדייריו 12 בספטמבר 2021. דוברות כב"ה
הריסות הבניין, היום/דוברות כב"ה

עינת התגוררה בבניין במשך 24 שנה ואף הפעילה בתחומו משפחתון לפעוטות עד לפני שלוש שנים. "אני לא יודעת מה היה קורה אם עדיין הייתי שם עם המשפחתון שלי, אני לא רוצה לחשוב על זה בכלל", אמרה. "מזל משמיים שהוציאו אותם משם ולא קרה אסון. יש אנשים מבוגרים, קשיש ניצול שואה, הוא בן אדם יקר לי והרוב בבניין זו אוכלוסייה מבוגרת".

"כל הדיירים וכל מי שהסתכל על הבניין ידע שהדבר הזה עלול לקרות. זה לא משהו שהגיע כרעם ביום בהיר", טען אדיר, שגדל בבניין והתגורר בו במשך 20 שנה, עד לפני שנתיים. "זה בניין מאוד ישן, הוועד ניסה לעשות תיקונים וחיזוקים אבל זה כנראה לא עזר".

גורם מטעם העירייה סיפר לוואלה!: "העירייה הציעה אתמול לתושבים שפונו שהייה זמנית באחד המתנ"סים בעיר שהוסב למטרה, אבל הם העדיפו ללכת לקרובים שלהם. אף אחד מהם לא הגיעו לשם אתמול, אפשר להבין אדם שקורה לו כזה דבר מעדיף להיות בסביבה מוכרת".

רחוב סרלין, חולון קריסת בניין שפונה מדייריו 12 בספטמבר 2021. אבשלום ששוני, מעריב
הריסות הבניין, היום/מעריב, אבשלום ששוני
רחוב סרלין, חולון קריסת בניין שפונה מדייריו 12 בספטמבר 2021. אבשלום ששוני, מעריב
הריסות הבניין, היום/מעריב, אבשלום ששוני

לאחר הקריסה התקיימה הערכת מצב של המשטרה וכיבוי אש. מפקד מחוז דן בכבאות, טפסר רונן מכטייב, הנחה את המהנדסים של עיריית חולון לבחון את המבנים מסביב לבניין שקרס ואת ההשפעה עליהם. בכיבוי אש העריכו כי פעולות פינוי הבניין שנעשו אתמול הצילו 36 משפחות.

בשלב זה המשטרה מבצעת שינויים בהסדרי התנועה באזור, ובין היתר חוסמת את המעבר מצומת סרלין פינת קראוזה לכיוון מזרח. "יש לציית להוראות השוטרים ולהימנע מהגעה למקום, עד לסיום הטיפול של גורמי המקצוע והסרת החשש לשלום הציבור", מסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully