וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני סוכות: המעבר לסיני שב לפעול במתכונת מלאה וללא מגבלת אגרות

עודכן לאחרונה: 13.9.2021 / 13:59

במעבר טאבה יושמה שורת הקלות הכוללת גם הרחבה של שעות הפעילות וקיצור זמני הטיפול בבקשות המעבר. זאת, ביוזמת השרה מיכאלי, על מנת להקל על הביקוש הרב שנוצר עקב דרישת הנופשים בסיני. שרת התחבורה: "השותפות עם מצרים היא קריטית במישור המדיני, הביטחוני והתיירותי"

בווידאו: אחרי כשנה: מעבר טאבה נפתח והנופשים חוזרים לסיני/רחלי בן עזרי

מעבר טאבה, מעבר הגבול בין ישראל למצרים, חזר היום (שני) לפעילות מלאה, ללא מגבלה על מספר האגרות הניתנות. כמו כן, הורחבו שעות הפעילות במעבר על מנת להקל על הביקוש הרב שנוצר בעיקר עקב דרישתם של הנופשים בסיני. הקלה זו מגיעה כחודש לאחר ההודעה על ירידה ברמת האיום לטרור בחופי סיני.

בעקבות השינויים הרבים והמגבלות שהוטלו על פעילות המעבר בצל מגיפת הקורונה, צומצמה בעבר באופן משמעותי יכולת המעבר לסיני דרך מעבר טאבה מתוך שיקולים בריאותיים ומערכתיים. ממשרד התחבורה נמסר כי לאחר בחינה של גורמי המקצוע הוחלט על הקמת התשתית המתאימה, הן מבחינת כח אדם והן מבחינת משאבים - על מנת שהמעבר יוכל להיות פתוח ובלתי מוגבל. צעד זה מגיע לאחר שורה של צעדים שננקטו בחודשים האחרונים במטרה לייעל ולטייב את פעילות המעבר בהם הרחבת היקף אגרות הכניסה, קיצור זמני הטיפול ומיגור תופעת הספסרות באגרות.

שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה כי מעבר טאבה משמש במשך שנים ציר מעבר לתיירות ולכן יש להקפיד שהוא יהיה כמה שיותר נגיש, זמין ומהיר. היא הוסיפה כי "חופש התנועה הוא זכות בסיסית, ויש לשמור עליה מכל משמר".

מעבר טאבה, 30 במרץ 2021. ללא, פלאש 90
נפתח במתכונת מלאה, ללא מגבלות על כמות האגרות הניתנות. מעבר טאבה/פלאש 90, ללא

מיכאלי ציינה כי ציר טאבה הוא "ציר לקשר החשוב שלנו עם בת בריתנו מצרים, שמאז כניסתי לתפקיד התחייבתי להשקיע בשמירת ופיתוח הקשרים התיירותיים והכלכליים שלנו איתה. הקשר שלנו עם המדינות השכנות הוא קריטי, ואני אעשה הכל כדי שהשותפות שלנו תתממש בכל מישור - מהמישור המדיני-ביטחוני ועד המישור התיירותי. פתיחת המעבר ללא מגבלה על מספר האגרות היא צעד נוסף לקידום שיתוף הפעולה עם מצרים ושמירה על יכולת התנועה של ישראליות וישראלים".

בחודש שעבר הודיע המטה לביטחון לאומי (מל"ל) על הורדה של רמת האיום לטרור בחופי סיני ושארם א-שייח מדרגה 1 ל-3. השינוי ברמת אזהרת המסע הוא הראשון זה 17 שנה, והוא הגיע לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם שר המודיעין של מצרים, עבאס כמאל. עם זאת, בצפון סיני - צפונית לטאבה, נותרה רמת הסיכון בעינה על דרגה 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully