וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 17 שנה: רמת האיום לטרור בחופי סיני ירדה

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 23:05

אחרי פגישת בנט ושר המודיעין של מצרים, עדכן המל"ל כי אזהרת המסע לחופי חצי האי ולשארם א-שייח ירדה מדרגה 1 ל-3 - איום בסיסי והמלצה להימנע מהגעה. עם זאת, בצפון סיני נותרה רמת הסיכון גבוהה

רמת האיום לטרור בחופי סיני ושארם א-שייח ירדה מדרגה 1 ל-3 - כך הודיע הערב (רביעי) המטה לביטחון לאומי (מל"ל). השינוי ברמת אזהרת המסע הוא הראשון זה 17 שנה, ומגיע לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם שר המודיעין של מצרים, עבאס כמאל. בצפון סיני, צפונית לטאבה, נותרה רמת הסיכון 1.

לפי המל"ל, רמה 1 מעידה על איום קונקרטי גבוה מאוד, המלווה בהמלצה להימנע מהגעה ועל שוהים באזור לצאת ממנו לאלתר. רמה 3 מעידה על איום בסיסי, ומלווה בהמלצה להימנע מהגעה. מהמל"ל עוד הודגש כי "הנחיות הקורונה נותרות בעינן ומומלץ להימנע מיציאה מן הארץ שלא לצורך".

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר המודיעין של מצרים עבאס כאמל בפגישה בירושלים, 18 באוגוסט 2021. לשכת העיתונות הממשלתית
הזמין את רה"מ לביקור במצרים. בנט וכאמל, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

מוקדם יותר היום, במהלך פגישתם של בנט וכאמל, האחרון הזמין את בנט לביקור במצרים ופגישה עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי. בהודעה מטעם לשכתו של בנט על הפגישה עם שר המודיעין המצרי, נמסר כי השניים שוחחו על היבטים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים ביחסי שתי המדינות. כמו כן, נידון נושא התיווך המצרי במצב הביטחוני מול רצועת עזה.

מדובר בביקור הפומבי השני של כאמל בישראל בחודשיים האחרונים, כשבאחרון הוא הגיע לשיחות על ייצוב הפסקת האש מול רצועת עזה בעקבות מבצע שומר החומות. בשבוע שעבר נודע לוואלה! כי כאמל נועד עם ראש המל"ל הנכנס איל חולתא וראש המל"ל היוצא מאיר בן שבת. הסוגייה המרכזית שנדונה באותו ביקור היתה המצב בעזה והמגעים לייצוב הפסקת האש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully