וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן תאפשר לסבא"א גישה למצלמות באתרי הגרעין

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 13:26

בהצהרה משותפת שנמסרה לאחר ביקור יו"ר סבא"א בטהראן, נאמר כי הפקחים יוכלו להחליף את כרטיסי הזיכרון במצלמות המעקב ולשמור את הישנים במאגר משותף. הפגישה הדחופה התקיימה בצל החשש מקריסת שיחות הגרעין שלא חודשו מאז יוני

בווידאו: שר הביטחון גנץ חושף את בסיס הכטב"מים של איראן/צילום: אוניברסיטת רייכמן

איראן תאפשר לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) לתפעל את מצלמות המעקב באתרי הגרעין, לאחר שיחות שקיימה היום (ראשון) עם יו"ר סבא"א רפאל גרוסי - כך נמסר בהצהרה משותפת של הצדדים. השיחות נועדו להקל על המתיחות בין טהראן למערב ולמנוע את קריסת המאמצים לחידוש המשא ומתן על הסכם הגרעין.

"הגענו להסכמה על החלפת כרטיסי הזיכרון של המצלמות של הסוכנות", הצהיר מוחמד אסלאמי, ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן. בהצהרה המשותפת של שני הגופים נמסר כי פקחי סבא"א יורשו להפעיל את הציוד ולהחליף את התקני האחסון שלהם, ואלו יישמרו בטהראן במאגר משותף.

גרוסי מתכנן לכנס מסיבת עיתונאים בנמל התעופה בווינה בשעות הערב, לאחר נחיתתו.

יו"ר סבא"א רפאל גרוסי (במרכז) בפגישה עם סגן יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן בטהראן, 12 בספטמבר 2021. AP
גרוסי (במרכז) בפגישה עם סגן יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן בטהראן, היום/AP

בשבוע שעבר עדכנה סבא"א את המדינות החברות כי לא נרשמה התקדמות בשתי סוגיות מרכזיות: מתן הסבר לשרידי האורניום שנמצאו בכמה אתרים ישנים ולא מוכרזים ומתן גישה דחופה לחלק ציוד המערב, כך שסבא"א תוכל להמשיך לעקוב אחרי תכנית הגרעין של איראן בהתאם להסכם הגרעין שנחתם ב-2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully