וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על דוחות סבא"א: "קורא לתגובה בינלאומית הולמת נגד איראן"

עודכן לאחרונה: 10.9.2021 / 19:17

ישראל החלה לדחוק בארה"ב ובמעצמות אירופה לפעול נגד איראן, לאחר ששני דוחות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הצביעו על כך שאינה משתפת פעולה עם פקחי האו"ם וממשיכה להתקדם בתכנית הגרעין. בנט: "רק עמדה נחרצת מצד הקהילה הבינלאומית תוכל לגרום לשינוי"

בווידאו: הצהרות של שר החוץ, יאיר לפיד ועמיתו הרוסי סרגיי לברוב במוסקבה/צילום: עוז אביטל, לע״מ

ישראל לוחצת על ארצות הברית ומעצמות אירופה לקדם החלטה נגד איראן כחלק מדיוני מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), שייפתחו ביום שני בווינה. זאת, על רקע שני דוחות חדשים של הסוכנות, שהצביעו על כך שאיראן אינה משתפת פעולה עם פקחי האו"ם וממשיכה להתקדם בתכנית הגרעין שלה.

"ישראל רואה בחומרה רבה את תמונת המצב המשוקפת בדוח, המוכיחה כי איראן ממשיכה לשקר לעולם ולקדם תכנית לפיתוח נשק גרעיני, תוך התכחשות למחויבויותיה הבינלאומיות", הצהיר ראש הממשלה נפתלי בנט בהודעה שפרסם היום. "אני קורא לתגובה בינלאומית הולמת ומהירה למעשיה החמורים של איראן".

רה"מ, נפתלי בנט במהלך ישיבת הממשלה 5 בספטמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"רואים את הדוחות בחומרה". בנט/פלאש 90, יונתן זינדל

"דוח סבא"א מתריע כי הזמן לפעול הוא כעת, ולכן אין להמשיך בציפייה נאיבית כי איראן תהיה נכונה לשנות את דרכיה באמצעות מו"מ שהוכח כחסר תכלית", אמר בנט וקרא: "רק עמדה נחרצת מצד הקהילה הבינלאומית, המגובה בהחלטות ובמעשים, תוכל לגרום לשינוי כיוון מצד המשטר בטהראן, שאיבד כל רסן. ישראל תעשה הכל כדי למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני".

היום נפגשו בפריז נציגים בכירים מארה"ב, צרפת, גרמניה ובריטניה כדי לדון בקיפאון במו"מ עם איראן בחודשים האחרונים ובאפשרות לקדם החלטה נגד איראן בכינוס סבא"א. רוסיה קראה לארה"ב ולמעצמות אירופה לא לקדם החלטה כזו, בטענה שהדבר יפגע בסיכויים לחזור להסכם הגרעין. איראן מצידה איימה כי אם תתקבל נגדה החלטה בסבא"א היא תגיב בחריפות ולא תחזור לשיחות הגרעין.

בשבוע שעבר אמר נשיא איראן איברהים ראיסי כי איראן מוכנה לחדש את שיחות הגרעין עם המעצמות העולם - אך לא תחת "לחץ" מערבי. הוא הוסיף כי טהראן דורשת שהמשא ומתן יוביל להסרת הסנקציות האמריקניות שהוטלו עליה אחרי פרישת ממשל טראמפ מהסכם הגרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully