וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיסי: מוכנים לחדש את שיחות הגרעין - אך לא תחת לחץ מערבי

5.9.2021 / 8:02

נשיא איראן אמר כי המו"מ עם המעצמות יהיה על סדר היום של שולחנו, אך רק אם הסנקציות האמריקניות "הלא הוגנות" יוסרו. במערב חוששים מההתקדמות האחרונה שעשתה טהראן בתכנית הגרעין שלה, כולל ביצור אורניום מתכתי והעשרם אורניום ל-60%

בווידאו: פגישת ביידן בנט בבית הלבן/צילום: רויטרס

נשיא איראן איברהים ראיסי אמר אמש (שבת) כי איראן מוכנה לחדש את שיחות הגרעין עם המעצמות העולם - אך לא תחת "לחץ" מערבי. הוא הוסיף כי טהראן דורשת שהמשא ומתן יוביל להסרת הסנקציות האמריקניות שהוטלו עליה אחרי פרישת ממשל טראמפ מהסכם הגרעין.

צרפת וגרמניה קראו השבוע לאיראן לחזור למשא ומתן לאחר הפסקתו לפני הבחירות לנשיאות איראן ביוני, ובפריז דרשו את חידושו המידי בשל החשש במערב מהאצת תכנית הגרעין של טהראן. בחודש שעבר הביעו צרפת, גרמניה ובריטניה דאגה מהדיווחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) המאשרים שאיראן ייצרה לראשונה אורניום מתכתי המועשר לרמה של 20% והגבירה את יכולת היצור של אורניום מועשר ל-60%.

נשיא איראן איברהים ראיסי בריאיון לטלוויזיה הממלכתית, 4 בספטמבר 2021. AP
שיחות הגרעין תקועות מאז יוני. ראיסי בריאיון לטלוויזיה הרשמית באיראן, אתמול/AP

איראן טוענת שתכנית הגרעין שלה היא למטרות שלום בלבד ושהיא עדכנה את סבא"א על פעילותיה. לדבריה, הצעדים שהיא נקטה הפיכים והם יבוטלו כשארצות הברית תחזור להסכם הגרעין ותסיר את הסנקציות.

"המערביים והאמריקנים רוצים לקיים שיחות תחת לחץ. איזה סוג של שיחות אלו? הכרזתי כבר שהשיחות יהיו על סדר היום של הממשלה שלנו אבל לא תחת לחץ", אמר ראיסי לטלוויזיה הממלכתית. "אנחנו מחפשים משא ומתן ממוקד מטרה כדי שהסנקציות הלא הוגנות על העם האיראני יוסרו וחייהם יכולים לפרוח", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully