וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת מחדלים נוספים בשב"ס וזימון שרים לשעבר: סמכויות הוועדה לבדיקת הבריחה מהכלא

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 12:05

בכיר במשרד לביטחון הפנים אמר לוואלה! כי ועדת הבדיקה הממשלתית תוסמך לבצע בדיקת עומק בשב"ס וכן להעביר ליועמ"ש חומרים שעשויים להוביל לפתיחה בחקירה פלילית. שם השופט שיעמוד בראש הוועדה צפוי להתפרסם כבר הערב, בר לב יביא לאישור הממשלה את הקמתה אחרי יום כיפור

בווידאו: רה"מ בנט מגדיר את בריחת המחבלים מכלא גלבוע קריאת השכמה/צילום: רוני כנפו

ועדת הבדיקה הממשלתית למחדל בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע תוסמך לבצע בדיקת עומק בשב"ס, לא רק של מחדל בריחת האסירים אלא גם של מחדלים נוספים שהתרחשו בארגון בשנים האחרונות - כך אמר היום (ראשון) בכיר במשרד לביטחון הפנים לוואלה!.

נוסף על כך, הוועדה תקבל סמכות לזמן את הדרג המדיני של השנים האחרונות, ביניהם שרים שכיהנו במשרד לביטחון הפנים, למשל גלעד ארדן ואמיר אוחנה.

עמר בר-לב, במלך סייור בכלא ״קציעות״, בליווי סגן השר יואב סגלוביץ ונציבת שב״ס, רב-גונדר, קטי פרי, כלא שב"ס. דוברות שב"ס, פלאש 90
יעניק סמכויות נרחבות, השר בר לב בכלא גלבוע/פלאש 90, דוברות שב"ס

עוד אמר הבכיר כי בשעות אלו כותבים במשרד לביטחון הפנים את כתב ההסמכה של הוועדה, כאשר המטרה היא להעניק לה סמכויות רחבות, בין היתר היכולת לזמן גורמים מבצעיים וגורמים מדיניים, ואף להעביר ליועץ המשפטי לממשלה חומרים שמהם עולה חשד לפלילים שיכולים להוביל לפתיחה בחקירה פלילית.

כתב ההסמכה יועבר למשרד המשפטים לחתימתו של השר גדעון סער, שימנה את יו"ר הוועדה, שופט בדימוס. במשרד לביטחון הפנים צפויים לפרסם כבר הערב את שם השופט שנבחר לעמוד בראש הוועדה, וכן את חבריה.

זכריא זביידי במהלך הארכת מעצרו, 11 בספמטבר, 2021. דוד כהן, פלאש 90
בקשתו לעבור תא התקבלה מיד. זביידי בהארכת מעצרו/פלאש 90, דוד כהן

במהלך סוף השבוע, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אף פנה לשופט בדימוס בבקשה שיעמוד בראש הוועדה, וכבר נעשתה פנייה למספר גורמים שישמשו כחברי הוועדה. עוד נודע לוואלה! כי מיד לאחר יום כיפור, השר בר-לב יביא לאישור הממשלה את הקמת הוועדה ואת זהות חבריה.

"המטרה היא שתהיה כאן נבירה עמוקה יותר, כדי להבין איך הגענו למצב שבו זביידי מוריד הוראה לשב"ס שהוא עובר תא, וזה קורה עוד באותו היום", אמר הבכיר. "אנחנו רוצים להבין איך ייתכן שיש שלושה אסירים בסיכון גבוה לבריחה באותו התא, איך זה הגיע למצב שכל מסקנות ועדת קעטבי לפני שנתיים לא מולאו. המטרה שהוועדה תתחיל להתפרס".

אותו גורם שיבח בשיחה עם וואלה! את תפקודה של משטרת ישראל ושל מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ומפקד המחוז הצפוני במשטרה שמעון לביא: "המשטרה עושה עבודה מדהימה. השר גאה בהם על העבודה וההתנהלות מרגע קבלת הדיווח על חשודים באזור כלא גלבוע ועד לכידת ארבעת המחבלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully