וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצוד אחר שני המחבלים הנותרים נמשך, סריקות באזור ג'נין ויקנעם

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 7:46

על פי הערכה של מערכת הביטחון, שני האסירים התפצלו, כשהאחד מסתתר במרחב יקנעם והשני ככל הנראה הצליח לחדור לנפת ג'נין. בהתאם לזאת, בוצעו כמה פעולות בכפר יעבד וכפרים נוספים מסביב לעיר ג'נין, לאחר הערכה כי אחד מהם הצליח לחדור לשטחי הרשות

זכריא זביידי במהלך הארכת מעצרו/פלאש 90, דוד כהן

הסריקות אחר שני המחבלים הנותרים שברחו מכלא גלבוע וטרם נתפסו, נמשכות גם היום (ראשון), כשההערכה במערכת הביטחון ששניהם התפצלו. במקביל, הסגר הצבאי שהוטל על יהודה ושומרון כחלק מפעולות המצוד אחר המחבלים - הסתיים.

לפי גורמים ביטחוניים, הסריקות אחר איהם כמאמג'י ומונאדל אינפיעאת, מתמקדות באזור יקנעם ובנפת ג'נין. במטרה למצוא את השניים, בוצעו כמה פעולות בכפר יעבד, וכפרים נוספים מסביב לעיר ג'נין, לאחר הערכה כי אחד מהם הצליח לחדור לשטחי הרשות הפלסטינית.

ארבעת המחבלים האחרים שברחו מכלא גלבוע ונתפסו, הובאו אתמול לבית משפט השלום בנצרת, שם הוארך מעצרם בתשעה ימים. המחבלים - מחמוד עארדה, יעקוב קאדרי, זכריה זביידי ומוחמד עארידה - נתפסו אתמול על ידי כוחות הביטחון, הועברו לאחריות שב"כ ולפי שעה נמנע מהם לשוחח עם עורך דין. זביידי, הגיע חבול לבית המשפט, ואנשי שב"ס ניסו להסתיר אותו מהמצלמות.

פעילות כוחות צה"ל ביממה האחרונה במרחב יהודה ושומרון כחלק מהמצוד אחר האסירים הנמלטים. דובר צה"ל
פעילות צה"ל ביו"ש/דובר צה"ל

לכידת האסירים גרמה להתחממות גם בגזרה הדרומית זה היום השני ברציפות, כשרקטה שוגרה מעזה לשטח ישראל - ויורטה על ידי כיפת ברזל. התרעות צבע אדום נשמעו במועצת אשכול ובשדרות. בתגובה לכך, מטוסי ומסוקי קרב תקפו מטרות חמאס ברצועת עזה. בין המטרות שהותקפו מתחם צבאי בו נערכו סדנאות תת-קרקעיות לייצור רקטות של ארגון חמאס, מתקן אימונים צבאי של הארגון, מחנה צבאי ובו אתר לאחסון אמצעי לחימה וכן מנהרת טרור של חמאס.

בתוך כך, הסגר הצבאי שהוטל על יהודה ושומרון כחלק מפעולות המצוד אחר המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע הסתיים הלילה (ראשון). לאור זאת, מעברי הגבול נפתחו לתנועה ופועלים פלסטינים מורשים לצאת לעבודה בישראל, למעט מעבר ג'למה (גלבוע) בחטיבה המרחבית מנשה, שיהיה פתוח הבוקר להולכי רגל בלבד, ולא יאפשר מעבר לכלי רכב. ההחלטה מגיעה לאחר תפיסתם של ארבעה מתוך ששת המחבלים בתוך שטחי המדינה.

פעילות כוחות צה"ל ביממה האחרונה במרחב יהודה ושומרון כחלק מהמצוד אחר האסירים הנמלטים. דובר צה"ל
פעילות צה"ל ביו"ש/דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר אתמול בחמ"ל הניהול של מאמצי החיפוש, ואמר כי לאירוע יש השפעות אזוריות והוא מקרין על גזרות נוספות. כוכבי בירך על לכידת הארבעה ואמר: "אנחנו נערכים לכלל התרחישים. נמשיך במאמץ עד שכל מחבל שברח - ייתפס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully