וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגר על יו"ש יסתיים מחר; הרמטכ"ל: "לאירוע יש השפעה על גזרות נוספות"

עודכן לאחרונה: 11.9.2021 / 20:43

ההחלטה לסיים את הסגר לאחר תפיסת רוב המחבלים הנמלטים תאפשר מעבר של פועלים פלסטינים לתוך ישראל. הרמטכ"ל אביב כוכבי: מברך על לכידת האסירים, נערכים לכלל התרחישים. בנט: "יש לשמור על דריכות גבוהה"

בווידאו: הסריקות של צה"ל אחר המחבלים שנמלטו/צילום: דובר צה"ל

הסגר הצבאי שהוטל על יהודה ושומרון כחלק מפעולות המצוד אחר המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע יסתיים מחר (ראשון). לאור זאת, מעברי הגבול ייפתחו לתנועה ופועלים פלסטינים יורשו לצאת לעבודה בישראל. ההחלטה מגיעה לאחר תפיסתם של ארבעה מתוך ששת המחבלים בתוך שטחי המדינה.

הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר היום בחמ"ל הניהול של מאמצי החיפוש, ואמר כי לאירוע יש השפעות אזוריות והוא מקרין על גזרות נוספות. כוכבי בירך על לכידת הארבעה ואמר: "ואנחנו נערכים לכלל התרחישים. נמשיך במאמץ עד שכל מחבל שברח - ייתפס".

הארבעה - מחמוד עארדה, יעקוב קאדרי, זכריה זביידי ומוחמד עארידה - נלכדו בשתי חוליות שונות. האחרונים נתפסו במהלך הלילה באזור אום אל-גאנם שבגליל, והראשונים אמש בנצרת. בשעה זו הם מובלים להארכת מעצר, לאחר שהועברו לאחריות שב"כ.

לוחמי יחידת "מרעול" מסייעים בחיפוש אחר האסירים שנמלטו מכלא גלבוע 11 בפסטמבר 2021. דובר צה"ל
לוחמי יחידת הגששים "מרעול" בזמן החיפושים. הלילה/דובר צה"ל

גם ראש הממשלה, נפתלי בנט, בירך הערב על תפיסת הארבעה, ואמר כי יש להיות מוכנים להתפתחויות נוספות. "הפעילות הייתה נחושה ועקבית, והמפתח להצלחה הוא שיתוף פעולה חלק ושקט בין כל העוסקים במלאכה", אמר.

בנט, שנכח במהלך השבת בחפ"ק הכוחות לאחר תפיסת המחבלים, הוסיף כי "יש להמשיך בשיתוף מידע מהיר וחלוקת משימות מדויקת בין זרועות הביטחון, שיאפשרו כיסוי מקסימלי של השטח". לדבריו, "יש לשמור על דריכות גבוהה".

תפיסת זביידי ועוד מחבל, 11 בספטמבר 2021. ללא, מערכת וואלה!
תפיסת זביידי, הלילה/מערכת וואלה!, ללא

"גם חבר'ה מקצועיים עם ניסיון עושים טעויות"

מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, אמר הערב כי המשימה לא הסתיימה, וכי הכוחות נמצאים במאמץ שיא לתפוס את שני האסירים הנוספים שלא נתפסו - איהם כמאמג'י בן ה-35 ומנדאל יעקוב אנפיעאת בן ה-26.

"המטרה שלנו היא לייצב תמונת מצב ולנהל את המרדף", אמר. "מדובר באסירים עם ניסיון משמעותי והם עשו ויעשו הכל כדי להקשות עלינו. כולל הוצאת מסיחים כדי לבלבל אותנו ולהוביל אונתו למקומות אחרים, וזה הקשה עלינו", ציין.

עוד אמר ניצב לביא כי "בסופו של דבר, גם חבר'ה מקצועיים עם ניסיון עושים טעויות, ולהן חיקינו. וברגע שהם עשו זאת, לא פספסנו את ההזדמנות וקפצנו עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully