וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: הבריחה מהכלא היא קריאת השכמה, מערכות המדינה התנוונו בשנים האחרונות

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 12:37

ראש הממשלה נפתלי בנט פתח את הישיבה בדברי שבח לכוחות הביטחון על תפיסת ארבעה מתוך ששת המחבלים שברחו מן הכלא בערב ראש השנה. על סדר יומם של שרי הממשלה: הרחבת מתחמי הבדיקות בצל המשך התפשטות הקורונה בחגי תשרי ומאמצי תפיסת המחבלים שעדיין חופשיים

בווידאו: רה"מ בנט מגדיר את בריחת המחבלים מכלא גלבוע קריאת השכמה/צילום: רוני כנפו

ממשלת ישראל התכנסה הבוקר (ראשון) לשיבתה השבועית. ברקע תפיסת ארבעה מתוך ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע בערב ראש השנה, שיבח ראש הממשלה נפתלי בנט את כוחות הביטחון על לכידתם. בנט אמר כי "המאמץ להחזיר לכלא את השניים הנוספים נמשך ברגעים אלה ממש. אני מודה לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב ולשר הביטחון בני גנץ".

בנא העיד כי "כמות והאנרגיה והמאמצים שהושקעו כדי לתקן רצף טעויות וכשלים שפשוט לא היו צריכים לקרות היא עצומה. זה מחייב בדיקה והפקת לקחים. החלטנו על ועדת בדיקה לאירוע הבריחה. זו קריאת השכמה - חלק ממערכות המדינה התנוונו בשנים האחרונות וצריכות לעבור תיקון. אפשר וצריך לעבוד אחרת, עם מינויים נקיים בהתאם לפרמטרים מקצועיים בלבד וגיבוש תוכניות סדורות. את מה שהתקלקל אפשר לתקן".

בנט התייחס לאירוע בו אלמונים ירו לביתו של ניצב ג'מאל חכרוש, הממונה על המאבק באלימות בחברה הערבית. "שוחחתי הבוקר עם ניצב חכרוש ואמרתי לו בשם הממשלה שאנו מגבים אותו ואת המאבק בפשיעה בלי סייגים. המצב שקצין בכיר ומשפחתו מאוימים בידי גורמים עברייניים הוא בלתי אפשרי".

בנט: הבריחה מהכלא היא קריאת השכמה, המערכות התנוונו
12.9.21. רוני כנפו
"את מה שהתקלקל צריך לתקן". בנט בפתח ישיבת הממשלה, הבוקר/רוני כנפו

ראש הממשלה ציין כי החיסונים נגד הנגיף עובדים, וכי ההחלטה על פתיחת שנת הלימודים הוכיחה את עצמה כהחלטה הנכונה. הוא אמר כי "הרבה היו סקפטיים, אבל במבחן התוצאה האסטרטגיה שלנו מוכיחה את עצמה. פתחנו את שנת הלימודים, חגגנו יחד בראש השנה. זה חשוב מאוד ולא מובן מאליו. זאת תוצאה של היענות למאמץ החיסונים וריחוק חברתי".

בנט ציין לחיוב את רוב אזרחי ישראל על היענותם לחיסונים. "בסך הכל אזרחי ישראל מגלים אחריות וערבות הדדית. כמעט שלושה מיליון אזרחים הגיעו להתחסן בחיסון השלישי. שוחחתי עם מנהלי מחלקות קורונה בבתי החולים והם אומרים שמי שמאושפז במצב קשה אלה אנשים שלא מחוסנים. כרגע נאבקים על חייהם של שני צעירים מתחת לגיל 40 שלא התחסנו", אמר.

בדיון על הארכת תוקף הגבלות הקורונה ליוצאים מישראל אמר שר הבריאות ניצן הורביץ כי "הקורונה הפכה לאירוע של לא מחוסנים. הימנעות מחיסון גורמת פשוט למוות בסופו של דבר. התקנות הללו הן חלק מהעניין". השרה לשוויון חברתי מירב כהן העידה כי "גם אני ביליתי את החג בתורים לבדיקות עם הילדים. הבדיקות חשובות ומוכיחות את עצמן, אבל ברמה התפעולית, צריך לפתור את זה ולתת לזה מענה".

רה"מ בנט, במהלך ביקור בחפ"ק המשטרה 10 בפסטמבר 2021. מתוך הטוויטר של עמר בר לב, אתר רשמי
"חלק ממערכות המדינה התנוונו בשנים האחרונות וצריך לתקן". בנט ובר-לב/אתר רשמי, מתוך הטוויטר של עמר בר לב

בתוך כך, צוותים הנדסיים התכנסו הבוקר במספר בתי כלא ברחבי הארץ בשיתוף יחידת יהל"ם של צה"ל וכן מומחי בינוי והנדסה. הצוותים התחילו לסרוק את המבנים במטרה לגלות מנהרות ופתחי מילוט אפשריים, ולאטום אותם במידת הצורך.

בזמן התכנסות הממשלה נרשמו עימותים של פלסטינים עם כוחות הביטחון ביהודה ושומרון סמוך למחנות הפליטים אל-פוואר ואל-ערוב שבאזור חברון, במהלכם הושלכו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר הכביש ולעבר החיילים המוצבים במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully