וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: בתוך מספר שנים - מאות כטב"מים ברשות מיליציות איראניות בסוריה

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 15:26

שר הביטחון חשף בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור כי טהראן מכשירה פעילים בהטסת הכטב"מים מתוצרתה בבסיס הנמצא צפונית לעיר אספהאן: "יצרה "טרור שליחים". על הספק שמטילה סבא"א לראשונה מזה עשור בכוונות האזרחיות התוכנית הגרעין האיראנית: "הגיעה השעה לפעולות"

בווידאו: שר הביטחון גנץ חושף את בסיס הכטב"מים של איראן/צילום: אוניברסיטת רייכמן

שר הביטחון בני גנץ חשף היום (ראשון) כי בתוך מספר שנים יהיו בידי המליציות האיראניות בסוריה מאות כלי טיס בלתי מאוישים. זאת אמר בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) באוניברסיטת רייכמן. בכנס התייחס גנץ גם לדוחות סבא"א שפורסמו לאחרונה, המטילים ספק במהות האזרחית של תוכנית הגרעין האיראני.

לדבריו, איראן יצרה "טרור שליחים" שבחסותו הוקמו "צבאות טרור" מאורגנים, שמסייעים לה בהגשמת מטרותיה הכלכליות, המדיניות והצבאיות. "אחד הכלים המשמעותיים שפיתחה איראן בכדי לסייע לאותם 'שליחים', הוא מערך הכטב"מים שיכולים לחצות אלפי קילומטרים ומאות מהם פרוסים בתימן, עיראק, סוריה, ולבנון". הוא הוסיף כי גם ברצועת עזה מנסה איראן להעביר ידע שיאפשר ייצור של כטב"מים. לטענתו, ניתן יהיה להגיע לאותו אפקט של טילים מדויקים בדרכים אחרות ו"לא פחות קטלניות".

בנוסף, אמר שר הביטחון כי איראן מכשירה פעילי טרור מתימן, עיראק, סוריה ולבנון בהטסת כטב"מים תוצרת המדינה, והיא עושה זאת בבסיס "כאשאן" הנמצא צפונית לעיר אספהאן. לדבריו, הבסיס רחב ההיקף הוא "אבן הראשה של מערך ייצוא הטרור האווירי האיראני באזור".

שר הביטחון בני גנץ בתדרוך עם שגרירים, 25 באוגוסט 2021. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
שר הביטחון בני גנץ בתדרוך עם שגרירים, 25 באוגוסט 2021/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בהמשך התייחס גנץ לנושא הגרעין האיראני, ולספק שמטילים לראשונה מזה עשור דוחות סבא"א, לגבי המהות האזרחית של תוכנית הגרעין האיראני, וההפרות השונות שמבצעת איראן לאמנות בינלאומיות כמו בפגיעה במכלית מרסר סטריט.

"איראן לא מכבדת את ההסכמים שעליהם חתמה, ואין סיבה להאמין שתכבד הסכמים שעליהם תחתום בעתיד", אמר גנץ. "הגיעה השעה לפעולות. אני קורא למדינות שעדיין חברות בהסכם הגרעין, להטיל את הסנקציות הקבועות בהסכם. זה הזמן לבצע 'סנאפבק'. המאמץ מול איראן וגם מול אפגניסטאן ומדינות נוספות, אינו עניין מזרח תיכוני או מערבי בלבד. 'שליחים' יכולים לקום בכל מקום בעולם. זו העת שכל המעצמות ובהן גם רוסיה וסין יירתמו למאבק לשמירה על היציבות העולמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully