וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שני ברציפות: כיפת ברזל יירטה רקטה ששוגרה מרצועת עזה

עודכן לאחרונה: 11.9.2021 / 22:10

התרעת צבע אדום נשמעה באזור העוטף ושדרות, אך לא דווח על נפילות. אמש, ברקע תפיסתם של המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע, אזעקות נשמעו במועצת אשכול. בתגובה, צה"ל תקף יעדים ברצועה

בווידאו: התרעת צבע אדום בשדרות ועוטף עזה/צילום: רשתות חברתיות

רקטה שוגרה הערב (שבת) מעזה לשטח ישראל - ויורטה על ידי כיפת ברזל. התרעות צבע אדום נשמעו במועצת אשכול ובשדרות. זה הלילה השני ברציפות בו מתבצע ירי רקטות מהרצועה, והוא מתחרש ברקע תפיסת ארבעת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע והחיפושים אחר שניים נוספים.

דובר צה"ל אישר כי זוהה שיגור, ועדכן כי הרקטה אכן יורטה על ידי כוחות ההגנה האווירית. במועצת שער הנגב עדכנו את התושבים כי נשמעה התרעה וכי הפרטים בבדיקה.

שיגור רקטה מרצועת עזה, 11 בספטמבר 2021. רויטרס
לילה שני ברציפות. רקטה מעל אשקלון/רויטרס

במהלך הלילה שבין שישי לשבת צה"ל תקף בצפון ובדרום רצועת עזה בתגובה לשיגור הרקטה. דובר צה"ל מסר כי המטרות שנורו היו עמדה לירי מקלעים של חמאס, אתר אחסון ומפעל המשמש לייצור בטון למנהרות טרור.

"הם יורים כי איבדנו את ההרתעה"

מעיין שניאור, תושבת נתיב העשרה, מתחה ביקורת על תגובתה הרפה של הממשלה מול תקיפות חמאס. "עוד פעם אנחנו בלילה של סימני שאלה, הילדים יישנו בממ"ד", אמרה. "אנחנו דורשים תגובה - החמאס לא צריך לנהל אותנו. אנחנו משלמים את המחיר על מה שקרה בכלא גלבוע, ממש כמו שק חבטות", הוסיפה.

מירב כהן, תושבת קיבוץ עין השלושה, אמרה כי אינה חושבת שהירי קשור לבריחה מהגלבוע. "הוא בוצע בגלל שאיבדנו את ההרתעה ושוב תושבי העוטף משלמים את המחיר על חוסר תגובה ראויה לירי. מה שלא היה קורה אם הירי לעבר מרכז הארץ. כל ההבטחות שניתנו אחרי שומר החומות לא קוימו וחמאס שוב יורה".

בימים האחרונים נרשמה מתיחות ביטחונית בגזרות השונות, עם הפרות סדר וניסיונות פיגועים ביו"ש ובמזרח ירושלים. זאת לצד מהומות שנרשמו בבתי הכלא הביטחוניים לאחר בריחת האסירים וכן פריסה נרחבת של כוחות הביטחון בגדה המערבית ובצפון, כחלק מהמאמצים לאתר את שני המחבלים הנמלטים שנותרו.

ארבעת המחבלים שנלכדו - מחמוד עארדה, יעקוב קאדרי, זכריה זביידי ומוחמד עארידה - אותרו בשתי חוליות שונות. האחרונים נתפסו במהלך הלילה באזור אום אל-גאנם שבגליל, והראשונים אמש בנצרת. בשעה הערב הם הובאו לדיון בהארכת מעצרם, לאחר שהועברו לאחריות שב"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully