וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לירי הרקטה לעוטף: צה"ל תקף 3 מטרות חמאס ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 11.9.2021 / 10:59

חיל האוויר תקף עמדה המשמשת לירי מקלעים, אתר אחסון ומפעל לייצור בטון למנהרות טרור. התקיפה נעשתה בתגובה לירי לעבר שטח ישראל אמש. הרקטה שיורטה על ידי מערכת כיפת ברזל, נורתה ככל הנראה כמעשה הזדהות עם האסירים שנתפסו שעתיים קודם לכן בידי כוחות הביטחון בנצרת

בווידאו: תיעוד תקיפות צה"ל ברצועת עזה/צילום: דובר צה"ל

צה"ל תקף הלילה (שבת) בצפון ובדרום רצועת עזה, בתגובה לשיגור רקטה לעבר שטח ישראל אמש. הצבא מסר כי המטרות שנורו היו עמדה לירי מקלעים של חמאס, אתר אחסון ומפעל המשמש לייצור בטון למנהרות טרור. לפי הצבא, השניים האחרונים ממוקמים באזורים אזרחיים, דבר המראה כי חמאס "ממקם במכוון את נכסיו בלב האולוסייה האזרחית ברצועת עזה".

בעת ירי הרקטה לעוטף, הושמעה התרעת צבע אדום ותושבים במספר יישובים במועצה האזורית אשכול נקראו לשהות במרחבים המוגנים. זמן קצר לאחר מכן הודיע דובר צה"ל כי מערכת כיפת ברזל יירטה את הרקטה ששוגרה. מדובר ברקטה השנייה ששוגרה מרצועת עזה מאז מבצע שומר החומות בחודש מאי האחרון.

הרקטה נורתה, ככל הנראה, במטרה להביע הזדהות עם שניים מתוך ששת האסירים שנמלטו לפני כחמישה ימים מכלא גלבוע, ונתפסו הערב בנצרת. צה"ל מעלה את רמת הדריכות בדרום, בצפון וביהודה ושומרון, מחשש שארבעת האסירים הנמלטים הנותרים ינסו לחצות את הגבול. עוד נערך צה"ל לאפשרות של תגבור שירות בתי הסוהר במידה והנהגות האסירים הביטחוניים בבתי הכלא ינחו על הפרות סדר אלימות ושביתות.

תצלום אוויר של אתר האחסון של ארגון הטרור חמאס שהותקף. דובר צה"ל
אתר אחסון של חמאס שהותקף הלילה על ידי מטוסי קרב/דובר צה"ל

מוקדם יותר היום סוכל ניסיון פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים. חזאם אלג'ולאני, תושב מזרח ירושלים כבן 50 ורופא במקצועו, ניסה לתקוף בסכין כמה שוטרים שהיו במקום. השוטרים פתחו בירי, נטרלו את המחבל ועצרו אותו. לפי המשטרה, במהלך פעולות הנטרול, אחד השוטרים, בן 19, נפצע באורח קל מנתז ירי ופונה לבית החולים שערי צדק בירושלים.

כוחות משטרה פשטו על ביתו של המחבל ועיכבו לחקירה את אחיו ושני בניו. אלג'ולני, איש רפואה ותיק, ניהל את מכללת ריאן לרפואה משלימה במזרח ירושלים.

עוד בוואלה!

מתיחות בבירה לאחר בריחת המחבלים: ניסיון פיגוע דקירה בעיר העתיקה

לכתבה המלאה
הפגנות ביהודה ושומרון, 10 בספטמבר 2021. רויטרס
הפגנה פלסטינית ביהודה ושומרון לאות הזדהות עם המחבלים הנמלטים, אתמול/רויטרס

במהלך היום נשמרה כוננות גבוהה בגזרת יהודה ושומרון, ולמרות השקט היחסי שנשמר במהלך היום, קצין בכיר באוגדה מזהיר כי המצב עלול להסלים. לדברי הקצין, חרף ההתחממות בימים האחרונים, הארגונים אינם מצליחים ללבות את הרחוב הפלסטיני כפי שהיו רוצים.

בשל כך, באוגדה מעריכים כי ארגוני הטרור ינסו להגביר את הטרור העממי באמצעות פיגועי סכינאות והשלכות בקבוקי תבערה על צירי התנועה המרכזיים. אם האפקט לא יושג, במערכת הביטחון חוששים שהארגונים יפנו אל תשתיות טרור "ממוסדות" ולביצוע פיגוע ירי או הנחת מטעני חבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully