וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז נסיגת ארה"ב: כ-200 זרים פונו בטיסות מקאבול

אזרחים אמריקנים, קנדים, אוקראינים, גרמנים ובריטים הגיעו לשדה התעופה בשיירה קטארית וינחתו בדוחא. זאת, לאחר שטליבאן אישר את הפינוי. שליח קטאר באפגינסטן: "אלה טיסות רגילות, לכולם יש כרטיסים. אני מקווה שהחיים באפגנסיטן הופכים לנורמליים"

בווידאו: לוחמי טליבאן בחבל פנג'שיר/טוויטר

כ-200 אזרחים זרים פונו היום (חמישי) מבירת אפגניסטן קאבול בטיסה שיצאה מנמל התעופה המקומי. זאת, לראשונה מאז השלמת הנסיגה מהמדינה. הטיסה כללה אזרחים אמריקנים, קנדים, אוקראינים, גרמנים ובריטים.

שר החוץ הקטארי אישר את הדברים והודה לטליבאן על פתיחת שדה התעופה. גורם אמריקני אמר גם הוא כי סך הכול פונו כ-200 בני אדם, וכי טליבאן אישר את הפינוי.

עוד לפני הטיסה, ארצות הברית אישרה כי כמאה אמריקנים עדיין נמצאים באפגניסטן, אך לא כולם רוצים בהכרח לעזוב. באפגניסטן עדיין נותרו אלפי אזרחים מקומיים שרוצים לעזוב את המדינה. טליבאן הודיע כי יאפשר להם לעשות זאת בכפוף להצגת מסמכים מתאימים, אך טרם ברור אם זה יקרה.

חיילים אוסטרלים עוזרים לפנות אזרחים ובעלי ויזה אוסטרלים אל מטוס של חיל האוויר האוסטרלי בנמל התעופה בקאבול, אפגניסטן, 22 באוגוסט 2021. רויטרס
אזרחים זרים פונו לראשונה מאז השלמת הנסיגה. פינוי חיילים אוסטרלים באוגוסט/רויטרס

מקור המעורה בפרטים אמר לרויטרס כי הזרים שפונו הגיעו לנמל התעופה בשיירה קטארית, לאחר שקטאר תיאמה את הנסיעה כדי להבטיח שהמעבר יהיה בטוח. המפונים ינחתו בדוחא, ויגיעו למתחמים שבהם משכנים מפונים אחרים.

שליח קטאר במדינה לא הגדיר את הטיסות כטיסות פינוי ואמר כי מדובר בטיסות רגילות: "לכולם יש כרטיסים, אני מקווה שהחיים באפגנסיטן הופכים לנורמליים". כמו כן, הבהיר כי גם מחר צפויות טיסות לאזרחים זרים.

אזרחים אפגנים בשדה התעופה בקאבול, 27 באוגוסט 2021, אפגניסטן. רויטרס
אלפי אפגנים עוד רוצים לעזוב. אזרחים אפגנים בשעה התעופה בקאבול לפני כשבועיים/רויטרס

בסוף אוגוסט, הכוחות האמריקניים האחרונים עזבו סופית את קאבול. בכך הסתיימה רשמית המלחמה באפגניסטן, 20 שנה לאחר שהחלה בעקבות פיגועי 11 בספטמבר. אנשי טליבאן חגגו עם יריות באוויר.

כ-123 אלף איש חולצו מקאבול מאז 14 באוגוסט, יום לפני שטליבאן השתלט על המדינה, ועד השלמת הנסיגה, במבצע הפינוי הגדול ביותר בהיסטוריה. ארצות הברית ומדינות נוספות במערב נאבקו להציל את אזרחיהן, וכן מתרגמים, צוותים בשגרירויות, פעילי זכויות אדם, עיתונאים ואפגנים נוספים שהיו בסכנת חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully