וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 חולי קורונה שבו מאומן עם בדיקה שלילית מזויפת; בנט הנחה לזמנם לחקירה במשטרה

עודכן לאחרונה: 10.9.2021 / 7:53

מהמשטרה נמסר כי עשרות החוזרים הובלו מנתב"ג לבתיהם באמבולנסים, וצפויים נגדם הליכים פליליים בגין הפצת מחלה. קיים חשד כי מאות נוספים שטרם הגיעו לארץ זייפו בדיקות. ראש הממשלה כינס דיון בנושא: נבחנת האפשרות לחייב את השבים מאומן בבידוד של שבועיים

בווידאו: בדיקות קורונה בשדה התעופה בקייב/צילום: דובר מד"א

המשטרה איתרה היום (חמישי) 50 חוזרים מאומן שנמצאו מאומתים לקורונה וזייפו אישורי בדיקה שלילית. הם הובלו מנתב"ג לבתיהם באמבולנסים וצפויים נגדם הליכים פליליים בגין הפצת מחלה. כמו כן, קיים חשד שמאות חולים נוספים שטרם שבו לארץ זייפו בדיקה גם הם.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר כי "מדובר בנוסעים שעזבו את אומן לכיוון ישראל, נבדקו שם ונמצאו מאומתים. לפי המידע שהועבר לידי רשות האוכלוסין וההגירה, עשרות מהם עלו לטיסות עם אישורים מזויפים". עד כה בקרי הגבול של רשות האוכלוסין וההגירה עצרו בכניסה לישראל 16 נוסעים, והם הועברו להמשך טיפול משטרתי. עוד הודגש כי "ככל הנראה ייכנסו עוד במהלך הערב והלילה".

חגיגות באומן, אוקריאנה 9 בספטמבר 2021. רויטרס
עשרות חולים נכנסו לישראל. חגיגות באומן שבאוקראינה, היום/רויטרס

לאחר שנודע לו על החולים שנכנסים ארצה עם תוצאות בדיקות מזויפות, כינס ראש הממשלה נפתלי בנט דיון בנושא, ובסופו הנחה לזמן את כלל המאומתים שנכנסו במרמה לחקירה במשטרה ולפתוח נגדם בהליך פלילי מלא. המאומתים חשודים בהפצת מחלה, מרמה וזיוף.

החולים יחויבו על האמבולנס שהסיע אותם מנמל התעופה ויידרשו לבידוד של 10 ימים. מי שיפר את הבידוד, עלול להיעצר. במקביל, נבחנת אפשרות לחייב חולים ששבים מאומן ב-14 ימי בידוד.

בדיקות קורונה בשדה התעופה בקייב, אוקריאנה 8 בספטמבר 2021. מד"א
עשרות חזרו חולים. בדיקות קורונה בקייב, אתמול/מד"א

אלפי חסידים יצאו לאומן שבאוקראינה לקראת ראש השנה, לחגוג על קברו של רבי נחמן מברסלב. השנה, הרכבת האווירית לאומן נפרשה על פני שבועיים ויותר לפני חג ראש השנה, זאת בשל החשש מסגירת הגבול או סגירת השמיים, כפי שהיה בשנה שעברה. פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, נסע לאומן על מנת לפקח על שמירת ההנחיות, וכן מנכ"ל מד"א אלי בין, שנסע אף הוא.

לפני שבוע, ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את התקנות החדשות בנוגע לטיסות המסורתיות לאומן. על פי התקנות שאושרו, כל מי שיצא לאוקראינה היה צריך לעשות בדיקה לפני היציאה מישראל - גם אם הוא מחוסן או מחלים, ורק תוצאה שלילית אפשרה טיסה בפועל.

בעניין זה, החריגה הוועדה היבט אחד - נוסע שהינו מחלים "טרי" דהיינו, עד שלושה חודשים מההחלמה, יכל לקבל אישור דרך ועדת חריגים ייעודית וייחודית במשרד החוץ אם הבדיקה שלו חיובית. זאת, בשל העובדה שעד שלושה חודשים מהתחלואה ישנו סיכוי לתוצאה חיובית למרות שהאדם אינו חולה ואינו מדבק בפועל. בנוסף לכך, גם לפני הטיסה בחזרה לארץ הנוסעים חויבו בבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully