וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היערכות להפרות סדר באיו"ש והר הבית

עודכן לאחרונה: 10.9.2021 / 7:34

במערכת הביטחון סבורים כי מזג האוויר משחק לרעתם של האסירים הביטחוניים וכי לכידתם היא עניין של זמן: "זו מלחמת מוחות, אנחנו צריכים להיות עירניים כדי לעלות על הטעות הראשונה שהם יבצעו". במשטרה העלו כוננות ומתגברים כוחות בריכוזי קהל: "צפי לאלימות משמעותית"

בווידאו: חיפושים אחר האסירים שנמלטו מכלא גלבוע/צילום: אמיר בוחבוט

גורמי ביטחון מעריכים היום (חמישי) כי ששת המחבלים שנמלטו ביום שני מכלא גלבוע אינם בתנועה, אלא נמצאים במקום מסתור שבו הם מתכוונים לשהות לאורך זמן. להערכתם, תפיסת האסירים היא עניין של זמן.

"מדובר במלחמת מוחות. ברגע שהאסירים הנמלטים לא מייצרים חתימה בשטח, זאת אומרת שהם עומדים במקום, לא מתקדמים, ולכן צריך הרבה סבלנות", הסבירו במערכת הביטחון. "אנחנו צריכים להיות מספיק חדים ועירניים לגלות את הטעות הראשונה שהם יבצעו, ולא משנה אם הם התפצלו או לא. אנחנו מעריכים שהם רוצים להרוויח זמן כדי לחכות שהיקף החיפושים יצטמצם".

עוד אמרו גורמי הביטחון כי "למרות הניסיון רב השנים של זכריה זביידי ושאר האסירים בהתנהלות כמבוקשים ושמירה על פרופיל נמוך, מזג האוויר משחק לרעתם. הם לא יוכלו להסתתר הרבה זמן, לא ביער ולא במבנה, כי הם חייבים מזון ומים בחום הזה. הם יהיו חייבים להוציא את הראש החוצה, ולכן זה עניין של זמן עד שנתפוס אותם".

בית כלא גלבוע לאחר בריחת אסירים ביטחוניים, 6 בספטמבר 2021. אלי אשכנזי
המצוד נמשך, ניידת משטרה בחיפושים אחר המחבלים, ביום שני/אלי אשכנזי

בד בבד, במערכת הביטחון ממשיכים במצוד אחר ששת האסירים הביטחוניים. הכוחות השונים פועלים בכמה מעגלים שונים בניסיון לאתר את המחבלים. במעגל הראשון פועלים גששים של צה"ל, שהוקפצו אל מרחב החיפושים, בדגש על כפר נאעורה, אזור הגלבוע, קו התפר שעוטף את נפת ג'נין וגבול ירדן. יחד עמם פועלים בשטח שוטרי סיור, כלבנים, שוטרי מג"ב וחיילי צה"ל, בסיוע גדודי איסוף קרבי שפרשו תצפיות ואמצעי איסוף ניידים, שנראים היטב בשטחים הפתוחים.

במקביל, המשטרה הציבה מחסומים במרחב קו התפר ובנתיבי הגישה ליערות אליהם נמלטו לפי ההערכות האסירים. השוטרים במחסומים חמושים וערוכים לאפשרות של היתקלות במחבלים חמושים. בו בזמן הועמדו בכוננות גבוהה כוחות עתודה ויירוט, שיוקפצו לאזורים חשודים על בסיס מידע מודיעיני. "הארכת הסגר על יהודה ושומרון וסגירת מעבר ג'למה, כמו גם מעברים אחרים, מקל על הבקרה והניטור של קו התפר", הסביר גורם צבאי בשטח.

הפגנת הזדהות עם המחבלים שברחו מכלא גלבוע סמוך לשכם, 8 בספטמבר 2021. נאסר אשתייה, פלאש 90
צפי למהומות בהר הבית. הפגנת הזדהות עם המחבלים סמוך לשכם, אתמול/פלאש 90, נאסר אשתייה

המעגל השלישי שבו פועלת מערכת הביטחון הוא התחום המודיעיני, הכולל את אנשי שב"כ, משטרת ישראל, שב"ס וצה"ל. המודיעין מבוסס בעיקר על מודיעין אותות ומודיעין אנושי, כשהמטרה העיקרית היא לחבר פיסות מידע קטנות.

עוד הוחלט על תגבור מוקדי המשטרה, כדי לבדוק כל אירוע שמדווח בקפידה. נדבך נוסף כולל חקירות חשודים שעשויים להוביל למידע חדש, על מנת לחשוף את נתיבי הבריחה, הסייענים ומקומות המסתור שבהם משתמשים או השתמשו המחבלים. לדברי גורמי הביטחון, רוב הפעולות מתבצעות בעומק שטח מדינת ישראל, במקביל לפעולות "מדויקות וחכמות" שמתנהלות לאורך קו התפר ובג'נין וסביבתה.

היערכות להפרות סדר אלימות ביו"ש ובהר הבית: "צפי לאלימות משמעותית"

בתוך כך, בפיקוד מרכז נערכים היום להפרות סדר אלימות ועצרות הזדהות ברחבי יהודה ושומרון. "למרות ההסתה ברשתות והקריאה לצאת הערב ולהפגין, אנחנו מעריכים שעיקר המחאה האלימה תתקיים מחר, אחרי תפילות בהר הבית על רקע האירועים בבתי הכלא בישראל והפגיעה לטענתם בתנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים. הצפי הוא לאלימות משמעותית", אמר גורם ביטחוני. "צה"ל קיבל תגבור כוחות משמעותי ובהתאם למודיעין שיגיע ייתכן מאוד ויתגברו את אוגדת יו"ש בכוחות נוספים".

הערב, המשטרה העלתה כוננות בכל רחבי הארץ לדרגה אחת לפני הגבוהה ביותר ותתגבר כוחות בריכוזי קהל ומרכזי קניות ברחבי הארץ. כמו כן, קיימת היערכות להפרות סדר במוקדים נוספים ולסיוע לשב"ס להפרות סדר בבתי כלא. בירושלים המשטרה תגברה כוחות לקראת אירועי סליחות שיתקיימו הלילה ולקראת תפילת שישי בהר הבית מחר. עשרות המחסומים יהיו פרוסים ברחבי הארץ גם בסוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully