וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: פרוסים ללכידת המחבלים שנמלטו; נמשכת הבדיקה האם סוהרים סייעו לאסירים

עודכן לאחרונה: 7.9.2021 / 13:03

המצוד אחר ששת האסירים הביטחוניים שנמלטו נמשך, ולדברי המשטרה היא תיפרס במוקדי הבילוי ברחבי הארץ במהלך החג. במקביל לחקירת אירוע הבריחה של משטרת מחוז צפון, בלהב 433 ממשיכים לאסוף ממצאים בשל החשד כי האסירים קיבלו סיוע מסגל שעבד בכלא גלבוע

חיפושים בבית שאן אחר ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע/ללא קרדיט

המצוד אחר ששת האסירים הביטחוניים שנמלטו אמש מכלא גלבוע נמשך, ולדברי המשטרה היא פרוסה באופן נרחב על מנת ללכוד אותם במהירות האפשרית. גורם בכיר במשטרה אמר היום (שלישי) לוואלה! כי הוא לא פוסל את האפשרות שחלק מהמחבלים ינסו להגיע לרצועת עזה. "מבחינת המשטרה כל האופציות על השולחן", אמר.

במקביל, רח"ט מבצעים במשטרה, תת-ניצב שמעון נחמני, אמר מוקדם יותר כי החקירה בעיצומה. "המשטרה, ביחד עם שב"כ, ממשיכים במרדף בציר המודיעיני והאופרטיבי במטרה ללכוד את המחבלים", אמר. "המצוד מתנהל בצורה רחבה. בלילה הכוחות המשיכו לעבוד. מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי הורה על תגבור כוחות המחוז הצפוני ומחוזות נוספים בקו התפר. היחידיות פעלו הלילה בפריסה רחבה".

נחמני ציין כי המשטרה תיפרס במוקדי הבילוי במהלך החג. "היום התחלנו עם 89 מחסומים שחלקם הגדול בעוטף קו התפר ובמרכזי הערים, אזור הפארקים והגנים כדי לייצר טבעת פיקוח על נכנסים ויוצאים. נהיה שם בדריכות גבוהה. תגברנו גם את מוקדי 100. יש 720 ניידות שפועלות היום בכלל הארץ. נהיה כאן להגיב מהר ככל שיידרש", אמר. הוא הוסיף כי גם המערך האווירי של המשטרה פרוס על מנת להגיע לכל במקום בארץ אליו יידרשו, ואמר כי הוא מצפה מאזרחים לדווח למשטרה על כל אירוע חריג.

המנהרה ממנה ברחו שישה אסירים ביטחוניים מכלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא קרדיט, אתר רשמי
המנהרה דרכה ברחו המחבלים מבית הכלא/אתר רשמי, ללא קרדיט

במקביל לחקירת אירוע הבריחה מהכלא של משטרת מחוז צפון, היחידה הארצית לחקירות סוהרים (יאח"ס) בלהב 433 ממשיכה לגבות עדויות וממצאים מעובדי סגל בית הכלא, וזאת בשל החשד כי האסירים הביטחוניים קיבלו מהם סיוע שתרם לבריחתם.

אחיו של זביידי לפלסטינים: תעזרו לו להסתתר

בתוך כך, אחיו של המחבל הנמלט זכריה זביידי, ג'בריל, קרא אמש לפלסטינים לעזור להסתיר את זביידי מפני כוחות הביטחון הישראליים. "הביטחון של זכריה זביידי מוטל על הכתפיים שלכם, הביטחון שלו של הצעירים שאיתו על כתפי העם הפלסטיני", אמר. "פתחו לו את הבתים שלכם, תנו לו מסתור".

הוא הוסיף כי "זכריה בסדר. אדם שנתן למולדת, נתן לפלסטין, נלחם בכיבוש. הוא רשם ניצחון על הכיבוש ועל הסוהרים. הוא אוהב את החופש, תנו לו ביס של אוכל, לגימה של מים, כל דבר".

אחיו של האסיר הנמלט זכריה זביידי לפלסטינים: פתחו בפניו את הבתים, תנו לו מסתור/עריכה: אביעד בללי

במקביל, משרד ההסברה של האסירים הפלסטינים טען היום כי שב"ס החליט לצמצם את משך ההפסקות של האסירים, להפחית את מספר האסירים הרשאים לשהות בחצרות, סגר את הקנטינות ואגפי אסירים וחילק אותם בין בתי כלא אחרים. לדברי משרד ההסברה, שורר מתח בבתי הכלא בשל הסנקציות של שב"ס, והמצב מקרב את האפשרות של "הסלמה חמורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully