וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר בריחת המחבלים: המשטרה מגבירה כוננות במקומות עם ריכוז קהל גבוה

נוכח העובדה כי האסירים שנמלטו מסוכנים ובצל ההערכה כי ייתכן שהם חמושים, במשטרה נערכים לאפשרות שינסו להוציא לפועל פיגוע, כולל אפשרות של חטיפה לצורך מיקוח. לפי הערכות, המחבלים התחלקו לשלושה צמדים, וגורם בכיר ציין כי 2 מהם באזור מג'דל שאמס

בווידאו: דברי השר לביטחון הפנים עמר בר-לב והמפכ"ל קובי שבתאי על אירוע הבריחה/צילום: שלומי גבאי

המשטרה מגבירה היום (שני) כוננות נוכח בריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע הלילה, ומתגברת את מערכי האבטחה במקומות עם ריכוז קהל גבוה, בין היתר קניונים ובתי כנסת. במקביל, בכלא מתארגנים לפינוי האסירים לכלא נפחא ורמון.

נוכח העובדה כי מדובר במחבלים מסוכנים ובצל ההערכה כי ייתכן שהם חמושים, המשטרה נערכת לאפשרות שהם ינסו להוציא פיגוע, וייתכן אף אירוע שכולל חטיפה לצורכי מיקוח על שחרורם ושחרור אסירים נוספים. כלל היחידות המיוחדות של המשטרה נמצאות בכוננות חג, כולל יחידות המו"מ.

מהממצאים בשטח עולה כי נמצאו עקבות של הנמלטים לכיוון מרחב בית שאן, וכי הם אף עצרו במהלך הבריחה כדי לעשן - ומשם נעלמו עקבותיהם. לאחר סריקת הציר סביב ג'נין, גלבוע וגבול ירדן, כוחות הביטחון מעריכים כי הם מסתתרים בשטח ועדיין נמצאים בישראל. גורם ביטחוני אחר מספר כי "בשנת 2014 התרחש אירוע דומה בכלא גלבוע, בו אסירים ביטחוניים עקרו מוט מיטה וחפרו במקלחת בתא. אנשי שב"ס עצרו אותם ברגע האחרון".

לוחמי שב"ס באיזור כלא גלבוע. שלומי גבאי
המצוד נמשך. כוחות הביטחון באזור כלא גלבוע, היום/שלומי גבאי

על פי הערכות, השישה התחלקו לשלושה צמדים כדי להקשות על החיפוש אחריהם. גורם בכיר במשטרה אמר לוואלה! כי יש חשש ששניים מהאסירים נמצאים כעת במנוסה בגבול הצפון באזור מג'דל שאמס. כמו כן, נבדק חשד שאזרח מאחד מיישובי הגדר סייע לחוליה להימלט.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הגיע מוקדם יותר לכלא גלבוע וראה את פתח היציאה של האסירים מהמנהרה, הנמצא מתחת לעמדת השמירה. הוא אמר כי זהו אירוע קשה, חמור וכי אסור שיקרה במדינת ישראל. הוא הבהיר כי "כל המאמצים מרוכזים בזה שצריך לתפוס את האסירים. זה ייקח יום, יומיים, שבוע או שבועיים - אך הם ייתפסו".

לוחמי שב"ס עם הסעות הכלואים המפונים, כלא גלבוע 06 לספטמבר 2021. שלומי גבאי
לוחמי שב"ס מחוץ לכלא גלבוע, היום/שלומי גבאי
בית כלא גלבוע לאחר בריחת אסירים ביטחוניים, 6 בספטמבר 2021. אלי אשכנזי
כלא גלבוע לאחר הבריחה/אלי אשכנזי

התקרית שקרתה באחד מבתי הסוהר השמורים ביותר בישראל החלה סמוך לשעה 03:25, רק לאחר שחקלאים באזור זיהו דמויות חשודות בשטח והודיעו למשטרה. בעקבות הדיווח במשטרה יצרו קשר עם שב"ס, שרק אז גילה כי ששת האסירים - שכולם כלואים באותו תא - נמלטו. זאת, בעוד שלושה מהם מוגדרים כבעלי סיכון גבוה לבריחה.

בית כלא גלבוע לאחר בריחת אסירים ביטחוניים, 6 בספטמבר 2021. אלי אשכנזי
פתח הפיר ממנו יצאו האסירים/אלי אשכנזי

לאחר היוודע על בריחתם של ששת המחבלים, כוחות משטרה וצה"ל הוזעקו למקום, והם לפי שעה מבצעים סריקות בין היתר באמצעות מסוק ורחפנים. חמישה מהם הינם פעילי הג'יהאד האסלאמי ואחד מפת"ח, המחבל זכריה זביידי. לפי החשד, הם קיבלו סיוע חיצוני וברחו כשהם חמושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully