וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסבל שעברתי - הכי קשה בעולם": אביגדור קהלני מדבר לראשונה אחרי האשפוז

עודכן לאחרונה: 5.9.2021 / 18:42

לאחר שאושפז בבית החולים איכילוב במצב קשה בגלל זיהום, גיבור ישראל בריאיון ראשון לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM: "היו ימים קשים מאוד, לא חשבתי שיש כזה דבר. רק להחמיא לצוות הרופאים והאחיות"

בווידאו: אביגדור קהלני מעדכן על מצבו מבית החולים/דוברות איכילוב

אביגדור קהלני, גיבור ישראל בן ה-77, אושפז בחודש שעבר בבית החולים איכילוב בתל אביב, בעקבות הידרדרות במצבו הבריאותי לאחר שסבל מזיהום. בריאיון לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM הוא מתאר את הימים הקשים שעברו עליו במיטת האשפוז: "הסבל שעברתי הוא הכי קשה בעולם, לא חשבתי שיש כזה דבר".

"אני חשבתי שהכאב שלי הוא משלוש פריצות הדיסק בגב. הכאבים היו כאלו שאי אפשר היה להזיז את היד והרגל", תיאר. "מסתבר שהחיידק נכנס לכלי הדם והתיישב על עמוד השדרה. זה גרם לכך שהוא שיתק את כל הגוף".

קהלני שיבח את צוות הרופאים שטיפל בו בבית החולים. "אם לא היה לנו את כל אנשי הרפואה לא היה סיכוי להתמודד עם החיידק הזה. אנשים שראויים לכל שבח. רק להחמיא לאנשים אלו ולא לשכוח אותם."

אביגדור קהלני בועידת הליכוד , 1 בדצמבר 2002. ראובן קסטרו
"אם לא היה צוות כזה לא היה סיכוי להתמודד עם החיידק". אביגדור קהלני/ראובן קסטרו

קהלני נשוי ואב לשלושה ילדים, ומתגורר בנס ציונה, שם נולד. הוא שירת בחיל השריון והשתתף במלחמות ישראל השונות. ביום חמישי האחרון הוא שוחרר מבית החולים. "אני כבר יומיים בבית, הקמנו פה בית חולים שדה. מטפלים בי באנטיביוטיקה באינפוזיה 24 שעות", סיפר.

קהלני, לשעבר תת אלוף בצה"ל ופוליטיקאי, הוא בעל עיטורי הגבורה, המופת והנשיא על לחימתו במלחמות יום הכיפורים וששת הימים, וכן על תרומתו למדינה. בשנים האחרונות זוהה עם הצד הימני של המפה הפוליטית, כשהביע תמיכה במפלגת "הימין החדש" והצטרף לתנועת "הביטחוניסטים" שקוראת לספח את שטחי יהודה ושומרון.

במלחמת ששת הימים לחם בצפון סיני ונפצע קשה, עם כוויות בכ-60% משטח גופו, אושפז למשך כשנה, ועבר 12 ניתוחים פלסטיים. במלחמת יום הכיפורים, שאחריה שמו התפרסם, פיקד על גדוד 77 ולחם ב"עמק הבכא" באומץ ובנחיתות מספרית. על חלקו בקרבות הוענק לו לאחר המלחמה עיטור הגבורה, וסיפורו הונצח בספרו של שבתאי טבת "חשופים בצריח".

עם שחרורו מצה"ל מונה קהלני ליו"ר רשת בתי הספר "עמל", והיה גם יו"ר ידידי קרן לב"י ויו"ר ועדת ההנצחה לחיל השריון. הוא מונה על ידי ראש הממשלה יצחק שמיר לתאם את הפעילות הגלויה במאמצים להעלאת יהודי תימן, שהחלו ב-1992.

קהלני שימש כראש האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון וכיו"ר האגודה למען החייל. ב-2014 אף הודיע על כוונתו להתמודד במירוץ לנשיאות, אך לבסוף החליט שלא להתמודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully