וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביגדור קהלני מאושפז במצב קשה בבית החולים איכילוב

עודכן לאחרונה: 17.8.2021 / 16:16

קהלני בן ה-77, תת-אלוף ושר לביטחון הפנים לשעבר, אושפז בעקבות הידרדרות במצבו הבריאותי לאחר שסבל מזיהום. ביה"ח מסר כי הוא בהכרה ולא נשקפת סכנה לחייו

אביגדור קהלני, גיבור מלחמות ישראל בן ה-77, מאושפז במצב קשה בבית החולים איכילוב בתל אביב, בעקבות הידרדרות במצבו הבריאותי לאחר שסבל מזיהום. בית החולים מסר כי הוא בהכרה ולא נשקפת סכנה לחייו.

קהלני, לשעבר תת אלוף בצה"ל ופוליטיקאי, הוא בעל עיטורי הגבורה, המופת והנשיא על לחימתו במלחמות יום הכיפורים וששת הימים, וכן על תרומתו למדינה. בשנים האחרונות זוהה עם הצד הימני של המפה הפוליטית, כשהביע תמיכה במפלגת "הימין החדש" והצטרף לתנועת "הביטחוניסטים" שקוראת לספח את שטחי יהודה ושומרון.

קהלני נשוי ואב לשלושה ילדים, ומתגורר בנס ציונה, שם נולד. הוא שירת בחיל השריון והשתתף במלחמות ישראל השונות.

אביגדור קהלני, פברואר 2016. ראובן קסטרו
עטור פרסים. קהלני/ראובן קסטרו

במלחמת ששת הימים לחם בצפון סיני ונפצע קשה, עם כוויות בכ-60% משטח גופו, אושפז למשך כשנה, ועבר 12 ניתוחים פלסטיים. במלחמת יום הכיפורים, שאחריה שמו התפרסם, פיקד על גדוד 77 ולחם ב"עמק הבכא" באומץ ובנחיתות מספרית. על חלקו בקרבות הוענק לו לאחר המלחמה עיטור הגבורה, וסיפורו הונצח בספרו של שבתאי טבת "חשופים בצריח".

עם שחרורו מצה"ל מונה קהלני ליו"ר רשת בתי הספר "עמל", והיה גם יו"ר ידידי קרן לב"י ויו"ר ועדת ההנצחה לחיל השריון. הוא מונה על ידי ראש הממשלה יצחק שמיר לתאם את הפעילות הגלויה במאמצים להעלאת יהודי תימן, שהחלו ב-1992.

קהלני שימש כראש האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון וכיו"ר האגודה למען החייל. ב-2014 אף הודיע על כוונתו להתמודד במירוץ לנשיאות, אך לבסוף החליט שלא להתמודד.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully