וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה מסתיימת: בתי החולים הציבוריים הגיעו להבנות עם האוצר וישובו לפעילות מלאה

עודכן לאחרונה: 5.9.2021 / 13:38

אחרי 10 ימי שביתה, מנהלי בתי החולים ומנכ"לי משרדי האוצר והבריאות הגיעו להבנות לפיהן יועברו 960 מיליון שקלים עד סוף השנה. צוות משותף יגיע עד תחילת נובמבר להסכמה על התקציב ל-2022. השר הורוביץ: "עוד צעד לחיזוק מערכת הבריאות שלנו"

מנהלי בתי החולים הציבוריים ומנכ"לי משרדי האוצר והבריאות הגיעו היום (ראשון) להבנות בנוגע למחלוקת ביניהם, וסיכמו כי בתי החולים יקבלו 960 מיליון שקלים עד סוף השנה. לפיכך, הודיעו בתי החולים הציבוריים כי ישובו לפעילות מלאה אחרי 10 ימי שביתה.

על פי ההסכם, 960 מיליון השקלים שהובטחו מהממשלה הקודמת יועברו במלואם ומבחני התמיכה יושלמו עד סוף ספטמבר. הממונה על התקציבים יעמוד בראש הוועדה שתבחן את התקציב עבור בתי החולים הציבוריים לשנת 2022, שהמלצותיה יוגשו עד סוף נובמבר.

"אני שמח על סיום ההשבתה בבתי החולים העצמאיים וחזרה לפעילות מלאה. אני מכיר ומבין את הצרכים והגענו להסכמות", מסר שר הבריאות ניצן הורוביץ. "עשינו עוד צעד לחיזוק מערכת הבריאות שלנו".

מחאת הצוותים הרפואיים מול משרד הבריאות בירושלים 29 באוגוסט 2021. רוני כנפו
מחאת הצוותים הרפואים מול משרד הבריאות בירושלים, אוגוסט/רוני כנפו

יו"ר ועדת בריאות, ח"כ עידית סילמן, בירכה גם היא על ההבנות: "אני שמחה שהשיחות שקיימנו בימים והלילות האחרונים, הדיון המיוחד שקיימנו וההתמדה לאורך כל הדרך הביאו לפתרון המשבר. לא ניתן יד למצב שבו האזרחים לא מקבלים את מה שמגיע להם".

בתי החולים הציבוריים שובתים זה עשרה ימים, לטענת המנהלים בשל אי העברת התקציבים שהובטחו להם. בתי החולים - הדסה, שערי צדק, מעייני הישועה, לניאדו ושלושת בתי החולים בנצרת - הצרפתי, האנגלי והאיטלקי - עברו מאז ל"מתכונת שבת".

בשבוע וחצי שחלף מאז הודיעו על השביתה, הפגינו הצוותים הרפואיים כמה פעמים ודרשו לתקצב אותם כראוי. לאחר שהודיעו על השביתה, הועברה להם מקדמה של יותר מ-100 מיליון שקלים באופן מיידי, כפשרת ביניים, אך בתי החולים דחו אותה. מאז, קיימו משא ומתן, עד שהגיעו להסכמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully