וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: שביתה כוללת של עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים

12.7.2021 / 22:59

13 אלף עובדי המנהל, המשק וכוחות העזר ב-30 מרכזים רפואיים פתחו בשביתה ללא הגבלת זמן, במחאה על הפסקת העסקתם של כ-200 עובדים שגויסו במהלך מגיפת הקורונה. במסגרת העיצומים לא יינתנו שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר למעט במחלקות הרפואה הדחופה

13 אלף עובדי המנהל, המשק וכוחות העזר (המנמ"ש) ב-30 בתי החולים הממשלתיים פתחו היום (שלישי) בשביתה ללא הגבלת זמן. זאת, בשל הפסקת ההעסקה של כ-200 עובדי המנמ"ש שגויסו לעבודה במהלך מגיפת הקורונה. מעט לאחר פתיחת השביתה, 3,500 עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות ברחבי הארץ הודיעו כי גם הם מצטרפים. יו"ר הוועד הארצי של המשרד, ניסים לוי, אמר: "אנחנו, העובדים השקופים, דואגים לאזרחים ולחולים, אך לא מקבלים מענה תקציבי. אני קורא למשרד האוצר לקיים את מה שהובטח לנו".

מאבקם של עובדי המנמ"ש נסוב סביב כמה בעיות בעבודתם. הם דורשים פתרון לבעיית עומסי העבודה בבתי החולים הממשלתיים, וכן השוואת שכרם לזה של עובדי המנמ"ש בבתי החולים של כללית.

השביתה כוללת 30 מרכזים רפואיים: כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש ובתי החולים לשיקום וגריאטריה. במסגרת השביתה לא יינתנו שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר, למעט במחלקות שקשורות לפעילות רפואית דחופה.

חדר בית חולים, הדסה אין כרם. הדס פרוש, פלאש 90
13 אלף עובדי מנהל ומשק יפתחו בשביתה. חדר בית חולים/פלאש 90, הדס פרוש

אלי בדש, יו"ר הוועד הארצי של עובדי המנמ"ש סיפר כי דיונים מול האוצר נמשכים כבר למעלה משלוש שנים, בהם מעלים את נושא השכר ופתרון לבעיית עומסי העבודה. "עברנו תקופה ארוכה בה המדינה הגישה בקשה לצווי מניעה לבתי המשפט ומנעה מאיתנו לעשות שימוש בזכות הלגיטימית שלנו", בדש אומר, "גם בחסות בית הדין וגם לאחר ההליכים - המדינה גוררת רגליים ולא מתקדמת במשא ומתן".

"אנחנו כמעט שנה וחצי במגפת הקורונה. תקופה בה כולם נתנו כתף למאבק במחלה, עבדו לילות כימים, סופי שבוע וחגים ובמשמרות כפולות תוך כדי סכנת הנגיפים. מאות עובדים נדבקו בקורונה כתוצאה מעבודתם וסיכנו את משפחותיהם. לאחר מאבק שלנו ושל בתי החולים, קיבלנו אישור לתוספת זמנית של כוח אדם. אישור זה מסתיים בימים אלה, ואנו נאלצים לפטר לאלתר יותר מ-200 עובדים, עובדים להם הצוותים זקוק כמו אוויר לנשימה", בדש אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully