וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די להנחיות: יש לעצור את הגבלות הקורונה למחוסנים, ולחשב מסלול מחדש | דעה

יוסי ערבליך

עודכן לאחרונה: 2.9.2021 / 19:20

כל בר דעת יודע שלא דומות הנחיות הניתנות כשבידינו חיסון נגד הקורונה, לאלה שהיו לפניו. אין יותר מקום להנחיות מבלבלות. ברקע הסבר פרויקטור הקורונה לפיו הנגיף ילווה אותנו בשנים הקרובות, נדמה כי אין מנוס מהחלטה הצופה פני עתיד - להפוך את ההנחיות להמלצות

הספורט הלאומי, שבמסגרתו מציגים לאישי ציבור דברים והיפוכם, הפך פופולרי בעידן הרשתות החברתיות למרות שלרוב מדובר בז'אנר נחות. הנה, הממשלה בלמה לפני שנה את הטיסות לאומן והפעם מאפשרת אותן כולל פטור מבידוד למחוסנים במנה שלישית. הנה, ראש הממשלה שאמר בינואר שלא ישלח את ילדיו לבית ספר, ופתח בעצמו את מערכת החינוך במועדה והצטלם כשהוא שולח את בנו.

כל בר דעת יודע שלא דומות הנחיות הניתנות כשבידינו חיסון עם מועילות של 95%, להחלטות המתקבלות כשמועילות החיסון פוחתת מול זן חדש, או הנחיות שניתנו בהעדר חיסון כלל. כל אזרח הגון זוכר את ההיסטריה למכונות הנשמה ואת שלב ההבנה שאין בהן כל צורך. קצב האירועים המהיר של המגיפה דורש תגובות מהירות ומערכת הבריאות יחד עם קבינט הקורונה מבקשים להדביק את הקצב, כשלא פעם ההנחיות הנגזרות מההתפתחויות סודקות את אמון הציבור.

ההנחיה לאסור התקהלות בהלוויות בגל השני, אל מול ההיתר לקיים הפגנות - כשאלו ואלו נערכות במרחב הפתוח - גרמה לפגיעה באמון במערכת קבלת ההחלטות ונוצלה על ידי גורמים פוליטיים עד תום להתססת השטח. רק השבוע צייצנים וכתבים תהו איך 12 אלף איש במופע של עומר אדם בחלל סגור מותר, אל מול אירוע סליחות בכותל המערבי שהוגבל ל-8,000 איש, אף שקיים פער בין הכותל המערבי שפתוח לכולם לרבות לא מחוסנים בעוד המופע הסגור הוגבל לנושאי תו ירוק.

בית קפה פתוח בתל אביב אחרי הסרת הגבלות הקורונה, 16 במרץ 2021. מרים אלסטר, פלאש 90
לא פעם ההנחיות הנגזרות מההתפתחויות סודקות את אמון הציבור/פלאש 90, מרים אלסטר

כל אלו מובילים אותנו אט אט להבנה שתם עידן ההנחיות. אנחנו על סף התנגשות בלתי נמנעת בין הציבור למקבלי ההחלטות שבעוד זמן לא רב עלולה להוביל אותנו לכאוס בכל הקשור לניהול המגיפה, ונראה כי זה הזמן לעצור, ולחשב מסלול מחדש. זה הזמן לקבל החלטה קשה אך נדרשת. יש לעצור את הנחיות הקורונה וההגבלות הדיפרנציאליות. אין יותר מקום להנחיות מבלבלות המשתנות בקצב מסחרר, אין יותר מקום למסיבות עיתונאים עם הוראות חדשות השכם והערב. פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא הסביר לא מכבר שהנגיף ילווה אותנו בשנים הקרובות. על כן, אין מנוס מהחלטה הצופה פני עתיד - להפוך את ההנחיות להמלצות בדיוק כמו ההמלצות על הימנעות מבשר מעובד או שימוש בקרם הגנה.

עוד בוואלה!

גננת הגיעה לגן בחיפה מבלי להציג תו ירוק - והתבקשה לעזוב

לכתבה המלאה
בווידאו: פרויקטור הקורונה בתדרוך לקראת החגים/צילום: לע"מ

את כל המשאבים והאנרגיה יש לשים בכלי הנשק המרכזי - החיסון. כל עוד לא היו כלים נדרשנו לריחוק חברתי, מסכות, היגיינה, אבל עתה עליהן להפוך להמלצות. יש לקדם לאלתר הבחנות מובהקות בין זכויות מתחסנים ושלילת זכויות ממי שיכולים להתחסן ואינם מחוסנים, מתן תמריצים למתחסנים והגבלות ללא מתחסנים. במקום שמקבלי ההחלטות יידרשו השכם והערב להסביר מתווים או הנחיות סבוכות - הם יתבוססו בבוץ של ניהול האירוע, יתמודדו עם שחיקה הולכת וגוברת של אמון הציבור, יבזבזו זמן יקר בראיונות ומסיבות עיתונאים, כשהחלטה לזנוח את ההנחיות ולהתמקד בביצור מעמד החיסון יכולה להיות "גיים צ'יינג'ר" במערכה הזו. עצרו את ההנחיות היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully