וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ על אירועי הענק: "אי אפשר להצמיד שוטר לכל אזרח, צריך לקחת אחריות"

עודכן לאחרונה: 2.9.2021 / 13:55

בריאיון באולפן וואלה! שר הבריאות טען כי הממשלה אינה האחראית הבלעדית למניעת הדבקה בקורונה בהתקהלויות. מנגד, הוא קיבל אחריות על התמותה מהנגיף, והודה כי "3 החודשים האחרונים מרגישים כמו 3 שנים". על פגישת אבו מאזן-גנץ: "צריך לקדם תהליך מדיני, יש עם מי לדבר"

בווידאו: שר הבריאות הורוביץ בריאיון לאולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

"אי אפשר להצמיד שוטר לכל אזרח, אנשים צריכים לקחת אחריות על עצמם" - כך אמר היום (חמישי) שר הבריאות ניצן הורוביץ בריאיון באולפן וואלה! ביחס לפסטיבל הפאנג'ויה שהחל באילת ולהופעות הענק. במהלך הריאיון הבהיר כי יש לקדם תהליך מדיני מול הפלסטינים, קיבל אחריות על המתים מנגיף הקורונה ותקף את מפרי ההנחיות.

"ההתקהלויות האלה כולן הן בתו ירוק, זה לא היה קודם", טען הורוביץ כשנשאל על האירועים ההמוניים. "יש מסיכות ויש יותר אכיפה, לא מספיקה בעיניי, אבל יש אכיפה. פה גם נכנס הקטע של אחריות - אנשים צריכים להבין שכשהם באים למקומות כאלה ומתנהלים בלי מסיכה ובצורה מאוד צפופה, הם לא מגנים על עצמם והם לא מגנים על הסביבה שלהם, הם מסכנים אותה. צריך גם מודעות". עם זאת, הוסיף כי "דעתו לא נוחה" מהאירועים ההמוניים.

ריאיון, שר הבריאות, ניצן הורוביץ 2 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"אנשים שבאים למקומות המוניים מסכנים את הסביבה שלהם"/ראובן קסטרו

החגים המתקרבים מהווים נושא נוסף לדאגה עבור משרד הבריאות. גם כאן, הורוביץ טען כי האחריות היא של האזרחים, בעוד הממשלה מעדיפה להימנע מהגבלות נוספות. "אני מקווה שבארוחות החג לא תהיינה התקהלויות ענק, זה דבר פרטי שכל אדם עושה עם המשפחה שלו. גם בעניין הזה צריך לשים לב: אי אפשר לשלוח פקח לכל בן אדם הביתה, אנשים צריכים להתנהג בצורה סבירה".

"בתקנות יש הגבלה של 50 איש בתוך מקום סגור בלי תו ירוק", הזכיר, "אבל גם במסגרת הזאת אם יש אנשים מבוגרים או בסיכון אפשר לעשות בדיקה מהירה ונהיה בטוחים. זה דבר של אחריות אישית של כל בן אדם".

בדיקה לפני הארוחה

הורוביץ המליץ לעשות בדיקות מהירות לפני ארוחת החג. "זה דבר טוב. זו לא חובה, זו המלצה", הבהיר. "זה כלי מאוד פשוט, אפשר בכל פארם, זו לא בעיה. הממשלה הקודמת לא עשתה כלום במשך שנה וחצי, אנחנו הכנסנו גם בדיקות עצמיות וגם מהירות. גם לעצמי אני עושה לפעמים בדיקה עצמית, במשפחה שלי אני גם אעשה את זה לפני ארוחת החג".

מתחם בדיקות מהירות לילדים סמוך ללונה פארק 18 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
"ממליץ לעשות בדיקה מהירה לפני ארוחת החג". מתחם בדיקות בתל אביב/ראובן קסטרו

הוא הדגיש את חשיבות מגמת הירידה במספר החולים הקשים, בין השאר בעקבות המבצע לחיסון במנה שלישית. "בימים האחרונים רואים בלימה ואפילו ירידה במספר החולים קשים, שזה מבחינתי אינדיקטור חשוב מאוד. גם במקדם ההדבק יש ירידה. אני מקווה שהמגמה הזאת תימשך ואנחנו נביא לבלימת המגפה ככל שנתקדם בחיסון".

בתשובה לשאלה אם עשה הכול כדי למנוע מוות מיותר של חולים, אמר: "חד משמעי, בוודאי, איזו מין שאלה". לטענתו, "בתור שר הבריאות יש לי אחריות על כל חולה וכל בן אדם, ואנחנו מטפלים בכל בן אדם בצורה הטובה ביותר. ובאמת, בישראל היחס בין נדבקים לבין חולים קשה הוא יחס די קטן. זאת אומרת שאנחנו כל מצליחים להגן על האוכלוסייה הפגיעה. למשל המבוגרים ביותר שנמצאים בדיור מוגן ובבתי אבות - אנחנו נותנים את החיסון השלישי, אחנו נותנים טיפול מיטבי בבתי החולים. אנחנו עושים כל מאמץ".

ריאיון, שר הבריאות, ניצן הורוביץ 2 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"יש לי אחריות על כל חולה"/ראובן קסטרו

את החודשים שחלפו מאז שנכנס כיו"ר מרצ לממשלה, אחרי שנים שישבה באופוזיציה, הגדיר "שלושה חודשים שנראים כמו שלוש שנים, מהעומס", והוסיף: "עוד לא התרגלתי, אני לומד. אבל עשינו המון בשלושת החודשים האלה. תקציב, חוק הסדרים, דברים שלא היו שלוש שנים במדינה, חוקים שמתחילים להתגלגל. במשרד הבריאות עשינו עבודה עצומה גם עם הקורונה, גם עם תקציב הבריאות. אני מתחיל להתרגל, אבל אני עוד לומד, לא מתבייש לומר".

בהמשך, נשאל אם הממשלה הנוכחית טובה יותר לפלסטינים מזו שקדמה לה. "אני לא בא בתור נציג הפלסטינים, אני בא לטובת האינטרס הישראלי. לפלסטינים יש נציגים משלהם", הבהיר. "אני דואג לאינטרסים של החברה הישראלית כמו שאני רואה אותם. מבחינת ההידברות והסיכויים לשיתוף פעולה עם הפלסטינים, כן. בממשלה יותר סיכוי מקודם. יש ממשל חדש בארצות הברית שתומך באופן נלהב בפתרון שתי המדינות ומעודד את ישראל להידברות עם הפלסטינים. גם בצד הפלסטיני יש עם מי לדבר".

"בעיניי צריך להיות תהליך מדיני ואמרתי את זה גם בקבינט וגם בממשלה, זה חשוב לישראל", הדגיש ברקע הביקורת על פגישת שר הביטחון בני גנץ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. "האינטרס שלנו הוא בהסדר ויציבות עם הפלסטינים, על פתרון שתי המדינות, זאת עמדת השמאל. כשנכנסנו לממשלה ידענו על עמדתנו והם על עמדתם. בינתיים זה מחזיק מים, והמבחן הוא בפועל, כשרואים מה קורה בפועל בשטחים ובמישור ההידברות, מול הפלסטינים ומול האמריקנים. יש דברים שלצערי לא מתקדמים - ויש דברים שכן מתקדמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully