וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרת אלפים צעירים בדרך לפאנג'ויה באילת: "יש כדורגל והופעות, מה רוצים מאיתנו?"

עודכן לאחרונה: 2.9.2021 / 18:39

בצל האזהרות של אלרעי פרייס והחשש מאירוע הדבקה המוני, המוני סטודנטים מגיעים לפסטיבל השנתי. בשלושת הימים הקרובים ירקדו בצפיפות במסיבות בבתי מלון ובחופי הים, ולצד הדיפת הביקורת, הדאגה מתחילה לחלחל בקרב המשתתפים: "יש פקקים מטורפים, זה יהווה בעיה לתחלואה"

בווידאו: חרף העלייה בתחלואה: צעירים חוגגים בפאנג'ויה באילת/צילום: מארגני האירוע

יותר מעשרת אלפים סטודנטים יגיעו היום (חמישי) לפסטיבל הענק "פאנג'ויה" באילת, בצל החשש שפורסם בוואלה! מכך שיהפוך לאירוע הדבקה המוני. באי הפסטיבל, שחלקם קנו כרטיסים זמן רב מראש, לא נרתעו מהאזהרות של ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, והמארגנים אף הם סירבו לבטל בטענה שהתו הירוק יספיק למניעת התפשטות הנגיף בקהל הצפוף.

"הגענו עכשיו לאילת, ובנסיעה לכאן לכיוון המלונות יש פקקים מטורפים, יש מלא אנשים, העומסים מתחילים להיווצר גם במלון והשעה היא רק 11:00 בבוקר", סיפרו מני בנין ודניאל נוח, סטודנטים במכללת חולון מראשון לציון. "הולך להיות פה אירוע שיהווה כנראה בעיה לתחלואה. לפי הערכות ששמענו יגיעו לכאן 25 אלף איש".

פאנג'ויה, אילת. עומרי סילבר, אתר רשמי
"הולך להיות פה אירוע שיהווה בעיה לתחלואה". פסטיבל פאנג'ויה/אתר רשמי, עומרי סילבר

ואולם, החשש האמיתי מהדבקה לא מונע מהמשתתפים להדוף את הביקורת. "התבקשנו לשלוח תו ירוק לפני שנרשמנו וגם פה בדקו שיש לנו תו ירוק. למרות שיודעים על הפסטיבל הזה במשך כ-3-4 חודשים יש פה תרבות 'בדיעבד' במדינה. לילה לפני ב-20:00 פתאום בכל מהדורות החדשות נזכרים לדבר על זה".

"אם היו חושבים שזאת אכן בעיה איפה כולם היו לפני? התחלואה עולה כבר כמעט חודשיים", המשיכו. "יש מסיבות. יש הופעות של עומר אדם, יש משחקי כדורגל. האירוע הזה עומד בסטנדרטים של התו הירוק ומרגיש שיש פה התלבשות ספציפית על האירוע. צריך להזכיר שיש פה רק אוכלוסייה מחוסנת".

פאנג'ויה, אילת. עומרי סילבר, אתר רשמי
חשש כבד מהדבקה. פסטיבל פאנג'ויה/אתר רשמי, עומרי סילבר

תושבי העיר הדרומית תיארו פחד מהיעדר אכיפה של תקנות הקורונה. "אני מרגיש פחד", הודה אורי שיש, תושב העיר שעובד כנהג מונית. "אילת היום עיר אדומה. לדעתי, אחרי הפאנג'ויה אנחנו נהיה עיר שחורה. אני עובד כבר 30 שנה בתור נהג מונית באילת, אני יודע בדיוק מה קורה בעיר הזאת. אף אחד לא יאכוף את זה, זה לא מעניין אף אחד. אני לא מאמין שיבדקו".

לדבריו, "אנשים יתערבבו אחד עם השני, יבואו לקניונים ויעלו למוניות, ולאט לאט נגיע למצב של מתים בעיר - ורק אז כולם יתעוררו. אני מבין שכלכלה זה לפני הכל כי אנחנו מחוסנים, אבל זה נהיה מוגזם. הצעירים כבר הגיעו, הם מסתובבים בעיר. הם יהיו בין 800 לאלף בכל בריכה, בצפיפות". לעומת מני ודניאל, אורי אמר כי הוא "לא מרגיש בינתיים שיש פקקים בעיר, הרוב מגיעים בטיסות".

ראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס
 במהלך מסע"ת בנושא מדיניות החיסונים 29 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
התריעה מהצפיפות והיעדר המסיכות. אלרעי פרייס/פלאש 90, יונתן זינדל

אלרעי פרייס תקפה אתמול את הפסטיבל במכתב חריג. "הסיכון להדבקה המונית הינו גבוה ואיתו גם הסיכון למשך הפצה משמעותית של תחלואה במדינה עם חזרתם של הסטודנטים לבתיהם", כתבה. "באירוע הפאנג'ויה המתוכנן באילת עתידים להגיע סטודנטים רבים מכל רחבי הארץ למספר ימים של מסיבות, בהן אלפים רבים באים במגע זה עם זה במסיבות שונות ללא שמירה על מסיכה וריחוק חברתי".

במכתבה, הביעה אלרעי פרייס חשש כי קיום אירועים רבי משתתפים, בהם אירועי שמחה ומסיבות המוניות, עלולים להוביל לעלייה משמעותית בתחלואה, גם אם הם נערכים בחוץ. "גם בגל תחלואה זה, כמו בקודמיו, היו אירועים של הדבקות המוניות במסגרות אלו", ציינה. "כשמדובר באירועי מסיבות המוניות המתמשכים במשך מספר ימים, כשהמשתתפים עוברים ממסיבה למסיבה, לא מספיק להסתכל על כל מסיבה כזו כאירוע נפרד אלא לראות את כלל התמונה והסיכון הכרוך עימה. סיכון זה הינו גבוה מאד מבחינה בריאותית ולא ניתן לאפשר את קיומו בצורה בטוחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully