וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין תקועים בבית: אלו הרשויות בהן התלמידים ימשיכו ללמוד בזום

עודכן לאחרונה: 2.9.2021 / 0:25

מיליוני תלמידים פתחו את שנת הלימודים, אך עבור חלקם מדובר היה בשידור חוזר של שנה שעברה, בשל העובדה שנאלצו ללמוד מהבתים. שיעור הנוכחות הכללי עמד על יותר מ-90%, אך במקביל - 425 אלף תלמידים לא חזרו לבתי הספר, בהם 110 אלף המתגוררים ברשויות אדומות. הרשימה המלאה

בווידאו: פתיחת שנת הלימודים/צילום: ניב אהרונסון, שי מכלוף ויואב איתיאל

מיליוני תלמידים פתחו הבוקר (רביעי) את שנת הלימודים החדשה, אך עבור חלקם מדובר היה בשידור חוזר של שנה שעברה, בשל העובדה שנאלצו ללמוד מהבתים.

משרד החינוך מסר כי שיעור נוכחות התלמידים במסגרות הגנים ובתי הספר עמד היום על יותר מ-90%, אך כי במקביל 425 אלף תלמידים לא חזרו לבתי הספר, בהם 110 אלף המתגוררים ברשויות המוגדרות אדומות בשל התחלואה הגבוהה בקורונה.

בנוסף לתלמידים המתגוררים ברשויות האדומות, 90 אלף תלמידים לא הגיעו ללימודים מאחר והם נמצאים בבידוד, ו-225 אלף לא הגיעו מסיבות אחרות, בין היתר בשל הורים שחששו לשלוח את ילדיהם לגנים ובתי הספר.

תלמידה לומדת מרחוק, 18 במרץ 2020. חן לאופולד, פלאש 90
תלמידים רבים נאלצו ללמוד בזום/פלאש 90, חן לאופולד

ב-158 יישובים שמוגדרים אדומים, תלמידי כיתות ח'-י"ב היו תלויים באחוזי התחסנות של חבריהם כדי להיות רשאים ללמוד בבתי הספר, אך בכיתות רבות הם לא הצליחו להגיע לנתונים המיוחלים - 70% פטורי בידוד. בין הרשויות המוגדרות אדומות - באר יעקב, בת ים, ראש העין, עפולה, חולון, נתניה, גדרה, טבריה, בית שאן, אשדוד, רמלה, חדרה, דרות, קריית מלאכי, ערד, בני ברק, בית שמש, אור יהודה ואילת.

קבוצת פטורי הבידוד כוללת מחלימים, מחוסנים בחיסון שני וחיוביים בבדיקה סרולוגית. כמו כן, הוחלט השבוע כי גם תלמידים שקיבלו מנת חיסון ראשונה ייחשבו מחוסנים במהלך חודש ספטמבר. בתום החודש, יידרשו התלמידים להשלים את מנת החיסון השנייה כדי להיחשב מחוסנים.

עוד לפני פתיחת שנת הלימודים היה ברור שבחלק גדול מחטיבות הביניים בערים האדומות הלימודים ייפתחו מרחוק. אם בתיכונים שיעור המחוסנים חצה את רף ה-80%, בחטיבות הביניים שיעור המחוסנים עומד על 53% בלבד, ולפי נתוני משרד החינוך ישנם 110 אלף תלמידים לא מחוסנים.

רשויות אדומות נכון ל-1.9

  • זמר, שלומי, נחף, קרית ים, באר יעקב, כפר כמא, ג'דיידה-מכר, אכסאל, באקה אל-גרביה, דאלית אל-כרמל, מעלה עירון, אבו ג'ווייעד (שבט)
  • בת ים, בית דגן, ראש העין, אור עקיבא, עפולה, חולון, נתניה, גדרה, ג'ת, טבריה, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, בסמת טבעון
  • מגדל העמק, בית שאן, עיילבון, מזרעה, קרני שומרון, בסמ"ה, נוף הגליל, אשדוד, קרית גת, רמלה, חדרה, טירת כרמל, קרית עקרון, קרית ארבע
  • שדרות, טמרה, חריש, קרית מלאכי, רכסים, ערד, מודיעין עילית, גבעת זאב, בני ברק, מגדל, חצור הגלילית, אופקים
  • בית שמש, ג'לג'וליה, אלעד, ירוחם, נתיבות, אלקנה, קרית יערים, אור יהודה, קרית אתא, פסוטה, אעבלין, בית אריה, אילת

עוד לפני פתיחת שנת הלימודים היה ברור שבחלק גדול מחטיבות הביניים בערים האדומות הלימודים ייפתחו מרחוק. אם בתיכונים שיעור המחוסנים חצה את רף ה-80%, בחטיבות הביניים שיעור המחוסנים עומד על 53% בלבד, ולפי נתוני משרד החינוך ישנם 110 אלף תלמידים לא מחוסנים.

בסך הכל, 2,458,000 תלמידים פתחו הבוקר את שנת הלימודים. משרד החינוך הודיע כי לא דווחו על אירועים חריגים, למעט התפרצות באום בטין שבנגב, שם 27 תלמידים אובחנו כחולים בנגיף. 14 מנהלי בתי ספר סירבו להיבדק אך התרצו.

פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס שפירא, ת"א 1 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
2,458,000 תלמידים פתחו האת שנת הלימודים/ראובן קסטרו

176 אלף ילדים עשו היום את צעדיהם הראשונים בבית הספר והחלו ללמוד בכיתה א'. בשנת הלימודים תשפ"ב ישנם 5,360 בתי ספר, גידול של אלף מוסדות ביחס לשנה שעברה, לצד 21 אלף גנים. בסך הכל פתחו השנה את דלתותיהן כ-79 אלף כיתות, גידול של 19 אלף ביחס לשנה שעברה. תקציב משרד החינוך בשנת 2022 הוא 67.1 מיליארד שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully