וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם מסיכות, בדיקות והתרגשות גדולה: 2,458,000 תלמידים פתחו את שנת הלימודים

מיליוני תלמידים חזרו לבתי הספר ולגנים לאחר שנה משובשת בשל הקורונה. 176 אלף התחילו ללמוד בכיתה א', לצד 240 אלף שנאלצו לפתוח את השנה בזום. "זה מלחיץ ומרגש", הודתה ירדן, שעולה לכיתה ג'. בנט התחייב: "נעשה כל מאמץ כדי שהתלמידים ימשיכו ללמוד"

בווידאו: פתיחת שנת הלימודים/צילום: ניב אהרונסון, שי מכלוף ויואב איתיאל

2,458,000 תלמידים יפתחו הבוקר (רביעי) את שנת הלימודים החדשה, לאחר שאת מרבית השנה שעברה נאלצו להעביר בלימודים מקוונים ובאופן משובש בשל משבר הקורונה. משרד החינוך הודיע כי לא דווח על אירועים חריגים עד כה, למעט התפרצות באום בטין שבנגב, שם 27 תלמידים אובחנו כחולים בנגיף. 14 מנהלי בתי ספר סירבו להיבדק אך התרצו.

"סוף סוף חוזרים לבית ספר", בירך אורן, שליווה את בנו איתי לבית הספר גבריאלי בתל אביב. "ראינו את הסרט על הבדיקות ביוטיוב, זה לא היה כזה מסובך. לא ניבדק כל יום, אבל זה לא כזה עניין. עשינו הרבה בדיקות בזמן האחרון, בשביל סרט, בריכה, מימדיון. זה לא סיפור, הרבה יותר טוב מלסגור את בית הספר".

לדבריו, "כמו בקייטנות, גם כאן יש לחץ בידודים, שתגיע הודעת טקסט שנמצא חולה מאומת. איתי היה בבידוד פעמיים. אנחנו לא מפחדים מהתחלואה, הילדים לוקחים את זה בקלות. הלוגיסטיקה היא מה שמסובך. רוצים שתהיה להם שנת לימודים אמיתית מלאה ולא כמו השנה שעברה". איתי הוסיף כי הוא "מתרגש לראות את החברים". ירדן, שעולה לכיתה ג', הודתה כי לחזור לבית הספר זה "מלחיץ ומרגש, בגלל שזה משהו חדש ולא התרגלתי לזה עדיין".

רה"מ, בנט, עם בנו דוד (אבי אוחיון, לע"מ)/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

מנהלת בית הספר גבריאלי, מירי רובין, סיפרה כי "ההתרגשות בשיאה. הרוב המוחלט של המורות מחוסנות, ושני אנשי צוות שאינם מחוסנים מציגים לי באופן קבוע בדיקות - לא הייתה שום בעיה בעניין. כולנו דואגים לעצמנו, הרי אנו נמצאים במגע יומיומי עם ילדים שאינם מחוסנים. אף אחת פה לא רוצה להיות בבידוד או ללמד מרחוק, אנחנו מבינות את החשיבות של זה ורוצות בטובת הכלל".

ערן בן זאב, מחנך בבית ספר המושבה זכרון יעקב, הצהיר כי "החיים חזקים מכל תסריט". המנהלת מירב קסלר אמרה לוואלה! כי הבוקר נפתח ללא תקלות, וכי שיעור המחוסנים בבית הספר גבוה מאוד - בי"א עבר את ה-90% ובי"ב 98.6%.

"אופטימיות זהירה", הגדיר אודי עמיחי, אב לדוד שעולה לכיתה א' בממ"ד יונתן זקס בירושלים, את פתיחת שנת הלימודים בצל הקורונה. "אנחנו לא בונים על המתווה של הבדיקות אבל שמחים שפותחים את בתי הספר הזמן. אנחנו חושבים שצריך לפתוח את בתי הספר גם עם רמת התחלואה, ולסגור אותם צריך להיות מוצא אחרון".

"נעשה מאמץ שהתלמידים ימשיכו ללמוד"

ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר בבית הספר המאוחד בירוחם, יחד עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. "למדנו השנה שיש עוד דבר חשוב, וזה הפרנסה ולדאוג שכל עם ישראל יוכל לעבוד ולהתפרנס בכבוד גם בעת הקורונה, כי זה דבר מקודש", אמר.

"אני מתחייב כראש הממשלה שנמשיך לעשות מאמצי על כדי שכל תלמידי ישראל יוכלו ללמוד. אנחנו אף פעם לא יכולים להבטיח את התוצאה, כי יש פה דברים שגדולים עלינו, אבל נעשה כל מאמץ ועשינו כדי להגיע ליום הזה. אחרי שנה של זומים, שנה קשה, שנה של דהייה ובהייה מול מסכים, אני רוצה לברך אתכם תלמידי ישראל בברכה אחת - תכלה שנה ומסכיה תחל שנה וחוויותיה", הוסיף.

הנשיא יצחק הרצוג ביקר עם רעייתו מיכל בבית הספר היסודי ענבלים במודיעין-מכבים-רעות. "זהו יום חג בו אנו פותחים את שנת הלימודים ורואים אתכם תלמידות ותלמידים בכל הארץ. כמעט 2.5 מיליון תלמידים ותלמידות הולכים לבית הספר הבוקר והדבר מרגש במיוחד בנסיבות הקורונה. בעידן זה כשהמדינה והאנושות תחת מגבלות מגיפת קורונה, אני שב וקורא לכל ההורים, המורים והתלמידים - מי שיכול שילך להתחסן. ככה אנו מאפשרים מרקם חיים תקין ככל הניתן".

פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס שפירא, ת"א 1 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"אופטימיות זהירה". בית ספר שפירא בתל אביב/ראובן קסטרו

176 אלף ילדים יעשו את צעדיהם הראשונים בבית הספר ויחלו ללמוד בכיתה א'. בשנת הלימודים תשפ"ב ישנם 5,360 בתי ספר, גידול של אלף מוסדות ביחס לשנה שעברה, לצד 21 אלף גנים. בסך הכל יפתחו השנה את דלתותיהן כ-79 אלף כיתות, גידול של 19 אלף ביחס לשנה שעברה. תקציב משרד החינוך בשנת 2022 הוא 67.1 מיליארד שקלים.

240 אלף תלמידים ייאלצו בכל זאת לפתוח את שנת הלימודים מרחוק, בהם כ-150 אלף תלמידי כיתות ח'-י"ב ברשויות אדומות הלומדים בכיתות עם פחות מ-70% פטורי בידוד ומחוסנים, ועוד כ-90 אלף מבודדים. הנתון הסופי יפורסם על ידי מרכז השליטה. לדברי מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, ישנן 4,516 כיתות שבהן ישנם פחות מ-70% מחוסנים.

פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס שפירא, ת"א 1 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"מתרגשים". בית ספר שפירא בתל אביב/ראובן קסטרו

4,213 מורים ואנשי צוות נמצאים גם הם בבידוד. 9.9% מהבדיקות שנערכו ביום שני בקרב תלמידים ומורים נמצאו חיוביות. 756,769 תלמידים קיבלו מנה ראשונה של החיסון, ו-580,311 מוגדרים כמחוסנים, מספר המהווה 24.2% מכלל התלמידים.

לדברי מנכ"ל משרד החינוך, 87% מצוותי ההוראה מחוסנים לקורונה, בעוד כ-18 אלף עובדי הוראה ו-18 אלף תומכי הוראה אינם מחוסנים ויידרשו בבדיקות כדי להיכנס לבתי הספר. הבוקר הזהיר משרד החינוך ‏משרד החינוך במכתב למנהלי בתי הספר כי "מורה שיגיע לכיתה ללא תו ירוק או בדיקה שלילית עובר עבירת משמעת, וההתנהלות עלולה להגיע לכדי עבירה לפי דיני העונשין".

פתיחת שנת הלימודים 1 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
24.2% מכלל התלמידים מוגדרים מחוסנים/ראובן קסטרו

לפי המתווה הסופי והמלא שפרסם אמש משרד החינוך, ביישובים שהוגדרו על ידי משרד הבריאות כירוקים, צהובים וכתומים - גני ילדים, צהרונים, וכיתות א'-י"ב יקיימו למידה מלאה על פי מערכת השעות הקבועה, בכל ימות השבוע.

ביישובים אדומים - בגני הילדים, בכיתות א'-ד' ובצהרונים הלמידה תתנהל כרגיל, בתוך המסגרות. בכיתות ה'-ז' הלמידה תימשך אך תוך נקיטת פעולות ל"צמצום מגעים" ביישובים כתומים ואדומים. הכוונה היא שבתי ספר יוכלו להחליט ללמוד במתכונת של קבוצות או בשטח פתוח או במתכונת אחרת.

לעומת זאת, בכיתות ח'-י"ב ברשויות האדומות, התלמידים יעברו ללמידה בשטח פתוח או ללמידה מרחוק אם בכיתה יש פחות מ-70% פטורי בידוד. קבוצת פטורי הבידוד כוללת מחלימים, מחוסנים בחיסון שני וחיוביים בבדיקה סרולוגית. בנוסף לכך, בנט החליט אמש כי תלמידי כיתות ח'-י"ב שקיבלו מנת חיסון ראשונה ייחשבו מחוסנים, זאת במהלך חודש ספטמבר בלבד, כשלאחר מכן יידרשו להשלים את מנת החיסון השנייה כדי להיחשב מחוסנים.

חזרת תלמידי חטיבות הביניים ללימודים, בי"ס יונתן נתניהו, רעננה, 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
בשנת הלימודים תשפ"ב ישנם 5,360 בתי ספר/ראובן קסטרו

שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, אמרה אמש כי המשרד לא יהסס לשנות את מתווה הפתיחה בהתאם לשינויים במדדי התחלואה. "יש לנו תכנית שגובשה יחד עם משרד הבריאות ומלווה על ידי מומחים ואנשי מקצוע. לא נהסס לשנות אותה ולהתאים אותה למציאות שמתפתחת", אמרה במהלך מסיבת עיתונאים בחדר המצב המיוחד שהוקם במשרד החינוך לקראת פתיחת הלימודים.

"השנה נתמקד בעיקר בצמצום הפערים בעקבות השנה וחצי האחרונה בלימודי קרוא וכתוב של כיתות א'-ב'- ג', הכנה לבגרות של י"א-י"ב בהן הודענו שנפחית את מספר הבחינות לחמש בחינות בגרות, וכן חיזוק לימודי הליבה בכל שכבות הגיל", המשיכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully