וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "הנסיגה האמריקנית מאפגניסטן הייתה צעד נכון שבוצע בצורה שגויה"

עודכן לאחרונה: 1.9.2021 / 16:17

יותר מיממה לאחר השלמת הנסיגה, שר החוץ התייחס לנושא במסע"ת עם התקשורת הזרה. לפיד הוסיף כי הוא אינו סבור שארה"ב נסוגה מהמזרח התיכון אלא רק מעדכנת את הדרך בה היא פועלת באזור. הבוקר ביידן דווקא הגן על המהלך, ואמר כי לא ניתן היה לנהל את המבצע בצורה טובה יותר

בווידאו: ביידן מגן נחרצות על נסיגת הכוחות מאפגניסטן/צילום: רויטרס

שר החוץ יאיר לפיד אמר היום (רביעי) כי "הנסיגה האמריקנית מאפגניסטן הייתה צעד נכון שבוצע בצורה שגויה". את הדברים אמר יותר מיממה לאחר השלמת הנסיגה, במסיבת עיתונאים עם התקשורת הזרה.

לפיד הוסיף כי הוא אינו סבור שארצות הברית נסוגה מהמזרח התיכון אלא רק מעדכנת את הדרך בה היא פועלת באזור. לדבריו, הנושא עלה בשיחות שקיים ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן בשבוע שעבר.

אמש, ביידן הגן נחרצות על החלטתו לסגת מאדמת אפגניסטן, בנאום שנשא מהבית הלבן. זאת, לאחר עזיבת אחרון החיילים האמריקנים את הבירה, קאבול, וחילוצים של יותר מ-120 אלף אפגנים, אמריקנים ובני ברית אחרים. "ההחלטה הטובה ביותר לאמריקה. החלטה נבונה", אמר הנשיא.

יאיר לפיד 26 ביולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ביקר את ביצוע הנסיגה מאפגניסטן, שר החוץ לפיד/פלאש 90, יונתן זינדל

"אזרחי ארצות הברית, המלחמה באפגניסטן הסתיימה כעת", אמר ביידן בבית הלבן. "אני הנשיא הרביעי שהתמודד עם השאלה אם ומתי לסיים את המלחמה הזו. כשהתמודדתי לנשיאות התחייבתי בפני העם האמריקני שאסיים את המלחמה הזו. היום מילאתי את ההתחייבות הזו".

"לא התכוונתי להאריך את המלחמה הזו לנצח", הבהיר הנשיא. "אני מקבל אחריות על ההחלטה". עוד טען כי הברירה הייתה בין נסיגה לבין הסלמה וכי לא היה ניתן לנהל את מבצע הפינוי בצורה טובה יותר מכפי שהתרחש בפועל.

פצועים מפיגוע ההתאבדות בנמל התעופה במיטות בית חולים בקאבול, אפגניסטן, 26 באוגוסט 2021. AP
פצועים בבית החולים בקאבול אחרי הפיגוע, בשבוע שעבר/AP

דבריו של לפיד מגיעים ברקע שאלות קשות שעלו בימים האחרונים לגבי הדרך שבה ארצות הברית עזבה את אפגניסטן - פינוי שכלל אלימות, כולל פיגוע התאבדות בשבוע שעבר, שבו נהרגו 13 חיילים אמריקנים ו-169 אפגנים.

ביום שני הכוחות האמריקניים האחרונים עזבו את קאבול, בירת אפגניסטן. בכך הסתיימה רשמית המלחמה באפגניסטן, 20 שנה לאחר שהחלה בעקבות פיגועי 11 בספטמבר. אנשי טליבאן חגגו עם יריות באוויר. כ-2,500 חיילים אמריקנים נהרגו במלחמה הארוכה ביותר בהיסטוריה האמריקנית, יחד עם כרבע מיליון אפגנים. כשני טריליון דולר הושקעו במלחמה ובבניית המדינה בשני העשורים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully